2024. május 01. 11:48

KezdőlapF1A Red Bull főnöke a Ferrari helyében sportszerűtlen húzással gáncsolta volna el...

A Red Bull főnöke a Ferrari helyében sportszerűtlen húzással gáncsolta volna el a Mercedest

-

Hiába múlt rajta legalább 10 millió dollár, a Ferrari nem vetett be megkérdőjelezhető trükköket a Mercedes ellen az Abu-dzabi Nagydíjon. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint azonban kellett volna.

A szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj az utolsó pillanatokig tartogatott izgalmakat, mer bár Max Verstappen győzelméhez kétség sem férhetett, a Mercedes és a Ferrari közötti csata nem lehetett volna ennél kiélezettebb. A futam előtt a konstruktőri bajnokság második helyén álló brackley-iek 4 pontos előnyüket igyekeztek megőrizni a maranellóiakkal szemben, és végül 1,125 másodpercen múlt, hogy ez sikerült nekik.

Verstappen az idén utoljára nyert; 1,125 másodpercen múlt a Ferrari konstruktőri második helye

Sergio Péreznek ugyanis ennyi hiányzott ahhoz, hogy az 5 másodperces büntetése ellenére is George Russell előtt maradjon, ám a mexikói pilóta annak ellenére sem tudta kiautózni ezt az előnyt, hogy az utolsó körben Charles Leclerc DRS-távolságon belül engedte őt, majd félreállt az útjából.

A leintés után a Pérezt ekkor a 4. helyen üldöző Russell megköszönte Leclerc-nek, hogy sportszerűen viselkedett, és azután, hogy elengedte a Red Bullt, nem lassított vissza, hogy feltartsa őt. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint azonban pontosan ezt kellett volna tennie.

„Logikus volt ezt tenni a Ferrari helyzetében, de a probléma az, hogy félmunkát végeztek. Elengedték Checót, de nem… Mert szerintem ahogy [2021-ben] Checo is megmutatta, abban a szektorban eléggé fel lehet tartani a másikat. Szerintem Charles-nak fel kellett volna tartania George-ot, hogy megszerezze a hiányzó másodpercet” – idézi Hornert a Racefans.

Charles Leclerc, Ferrari, Abu-dzabi Nagydíj
Fotó: Ferrari Spa

Frédéric Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke azonban nem így látja, szerinte ugyanis mindent megtettek, ami még belefér a sportszerűségbe.

„Nem gondolom [hogy túlságosan sportszerűek lettünk volna] – válaszolta az ezzel kapcsolatos felvetésre a francia szakember, majd rámutatott, hogy egyébként is nagyon nehezen lehetett volna kivitelezni egy feltartást. – Elképzelhető, hogy feltarthattuk volna Russellt, de eközben biztosítani kellett volna, hogy Pérez közénk és Russell közé essen vissza [az 5 másodperces büntetésével]. Ha fel akartuk volna tartani Russellt, akkor ez századmásodperceket jelent. Én nem vagyok nagy rajongója az ilyesminek. Sportszerű keretek között megtettük a tőlünk telhetőt, és elengedtük Pérezt, hogy a DRS-sel a lehető legtöbbet segítsünk neki.”

Persze mondhatjuk, hogy a Ferrarinak akár ezt is be kellett volna vállalnia, hiszen legfeljebb elbukják a 2. helyet, ha viszont sikerül, övék a konstruktőri ezüstérem. Az elengedős stratégiát szorgalmazó Leclerc-nek azonban láthatóan esze ágában sem volt ezzel trükközni, és a rádióban az utolsó körben is leginkább Péreznek szurkolt, hogy minél jobban szakadjon el.

George Russell, Mercedes, Abu-dzabi Nagydíj
Fotó: LAT Images / Mercedes

Utólag egyébként nemcsak Russell, hanem Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is megdicsérte a monacóit, amiért fair módon játszott.

„Tudtuk, hogy 5 másodpercen belül kell lennünk Pérezhez képest, de Leclerc annyival előrébb volt, hogy nem hittük, hogy képes lesz menedzselni a távolságokat annak érdekében, hogy maga mögött tartson minket. Végül behúzhatta volna a kéziféket az utolsó szektorban, de nem tette, ami megmutatja, hogy milyen versenyző” – mondta az osztrák.

Friss