2024. április 29. 01:30

KezdőlapF1Újabb nagy botrány van készülőben az F1-ben, perelni készül a hoppon maradt...

Újabb nagy botrány van készülőben az F1-ben, perelni készül a hoppon maradt csapat

-

Ha nem lett volna még elég az idei évre a sorozatos botrányokból az FIA körül, hamarosan jöhet egy újabb, az egyik F1-es jelentkezési procedúra során elutasított istálló ugyanis perelni készül a Nemzetközi Automobil Szövetséget.

Továbbra sem tudni semmit arról, hogy mi lesz a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által jóváhagyott Andrettivel, azaz, hogy az F1-et tulajdonló Liberty Media is rábólint-e az amerikai istálló beszállási szándékaira, és zöld utat ad-e neki a belépéshez. Joe Saward veterán újságíró értesülései szerint pedig még egy ideig nem is történik majd semmi ez ügyben, az F1 ugyanis valószínűleg kivár, hogy elkerülje a pereskedést.

Alonso, Verstappen és a többiek lavíroztak, Hamilton viszont beleállt az Andrettivel kapcsolatos kérdésbe

Merthogy alighanem az FIA jelentkezési procedúráját szintén végigcsináló, az Andrettin kívüli többi jelentkezővel egyetemben elutasított Hitech Grand Prix ugyanúgy beperelné őket is, mint ahogyan azt az FIA-val tervezi. Saward ugyanis olyan információk birtokába jutott, amelyek szerint a többek között a Forma-2-ben is szereplő brit istálló perre megy – hacsak nem sikerül nagyon gyorsan megegyezni a háttérben, de ez nem tűnik valószínűnek –, a szövetséggel. Hogy pontosan mik a követeléseik, azt nem tudni, de nyilván az elutasított jelentkezésükhöz lehet köze, egy ilyen per során az FIA-nak pedig bizonyítékokkal kellene szolgálnia arról, hogy milyen alapon döntött az Andretti mellett, és utasította el a többieket, és a Hitech jelentkezése miben volt rosszabb, mint az amerikaiaké.

Jüri Vips, Hitech, Monza
A Hitech hoppon maradt az Andrettivel szemben, ezért most perre mehet / Fotó: Bryn Lennon – Formula 1/Formula Motorsport Limited via Getty Images

Saward úgy tudja, hogy az Andrettivel ellentétben a Hitech-nek például volt érvényes motorpartneri megállapodása is – méghozzá a Mercedesszel –, emellett készek voltak 600 millió dolláros díjat fizetni a csapatok kárpótlására a kereskedelmi jogok 10 helyett 11 felé osztása miatt, valamint már nyáron rendelkeztek szélcsatornás modellel, amelyet teszteltek is. Összegezve: alighanem előrébb tartottak, mint az Andretti.

A per az Andrettinek már csak azért sem jó hír, mert az F1 dönthet úgy, hogy a legjobb kivárni ennek az egésznek a végét, mintsem mondjuk zöld utat adni az amerikaiaknak, hogy aztán a Hitech őket is beperelje. Arról nem is beszélve, hogy ez az egész remek lehetőséget kínálhat arra is, hogy egyáltalán ne kelljen elfogadni az Andretti kérelmét.

Friss