2024. április 29. 21:26

KezdőlapF1Elképesztő lehetőség: 52 éves veterán vezethette Verstappen 2023-as autóját (videó)

Elképesztő lehetőség: 52 éves veterán vezethette Verstappen 2023-as autóját (videó)

-

Különleges alkalomra került sor valamikor az év korábbi részében a silverstone-i pályán, amiről a Red Bull most tett közzé videót.

A Red Bull RB19-es minden idők legdominánsabb Forma-1-es autójaként, Max Verstappen kezei között számos rekordot megdöntve vonult be a sportág és az energiaitalos csapat történetébe. Utóbbi persze jóval rövidebb és 1950 helyett csak 2005-ig nyúlik vissza, amikor is David Coulthard vezérletével a bikások először szerepeltek saját csapattal a száguldó cirkuszban.

A skót veterán végül négy szezont, pályafutása utolsó négy idényét töltötte a Red Bullnál, de azóta is a család tagja, így rendszeresen vezeti bemutatókon a 2011-es és a 2012-es világbajnok Red Bullokat. Most viszont olyan lehetőséget kapott, amit eddig csak igen kevesen, szám szerint hatan (Max Verstappen, Sergio Pérez, Liam Lawson, Daniel Ricciardo, Jake Dennis és Isack Hadjar): a 2023-ban 22 versenyből 21-et megnyerő, mindkét világbajnoki címet megnyerő RB19-essel körözhetett.

Coulthard bejelentkezett a sérült Ricciardo helyére, a Red Bull főnöke zseniálisan reagált

A Silverstone-ban megejtett alkalomról a Red Bull tett közzé valószínűleg az év korábbi szakaszában felvett videót, amelyből megtudhattuk, hogy a szerelők idősgyógyászati kézikönyvvel várták Coulthardot, aki most először vezethetett hibrid F1-es autót. „Igazán könnyű vezetni és nagyon jó érzés. Nem tudom, hogy anno mekkora volt nálatok a gázpedálút (35 mm, tudhattuk meg Coulthardtól), de ebben nagyon hosszú” – készítette fel a debütálásra Liam Lawson a skót veteránt.

Az eseményen megjelent Christian Horner is („Azért jöttem ide, mert szóltak, hogy DC is vezetni fog”), majd Bernie Ecclestone híressé vált szavaival engedte útjára Coulthardot: „Csak ne cseszd el.”

Az 52 éves pilóta pedig nem cseszte, és a videó tanúsága szerint egy kivezető kört, egy mért kört, majd egy levezető kört tehetett meg az RB19-essel. A tempója persze szemre is messze elmaradt attól, amit a jelenlegi versenyzők autóznak, és menet közben kommentálva a történéseket ő is megjegyezte, hogy nincs meg a magabiztossága ahhoz, hogy mondjuk padlógázzal vegye az első kanyart, de így is kapott némi ízelítőt abból, hogy mennyire kezes és erős az autó, illetve milyen elképesztő mennyiségű leszorítóerőt termel.

Verstappen brutálisan sok rekordot megdöntött az idén, mutatjuk, hogy melyikeket

Érdekesség, hogy Coulthard eleinte nem érezte, hogy sokkal nehezebb, nagyobb és lomhább autót vezet, mint azok, amelyekkel egykor versenyzett, de a végén azért megjegyezte, hogy a lassú kanyarokban egyre inkább előjött ez az érzet. „Tudom, hogy a jelenlegi pilóták arról szoktak panaszkodni, hogy kissé nehézkesek a mai autók, de egy 52 évesnek ez igencsak fürge” – mondta még az autóban ülve, miután visszatolták a garázsba.

Ezután kicsit viccelődött azzal a mérnökökkel (Gianpiero Lambiase, Verstappen versenymérnöke is ott volt) és Lawsonnal, hogy némileg szégyent hozott az autóversenyzőkre, amikor fékezett és visszaváltott a teli tankkal is simán padlógázas egyes kanyarban, de Lawson megnyugtatta, hogy kívülről nézve nagyon gyorsan felvette a ritmust.

„Micsoda élmény volt ez. RB19, a generációja legjobbja. Volt lehetőségem vezetni az RB1-est még az út elején, majd most ezt az autót, ami kétségtelenül fantasztikus világbajnok autó. Talán még én is világbajnok lettem volna vele” – mondta némi háttérből beszűrődő nevetés kíséretében Coulthard, amire egy „Mit nevettek? Valaha jó voltam!” visszavágással reagált.

A teljes videót alább lehet megnézni:

Friss