2024. április 27. 21:38

KezdőlapF1Soha korábban nem hajtottak végre olyan bravúrt az F1-ben, ami Alonsónak idén...

Soha korábban nem hajtottak végre olyan bravúrt az F1-ben, ami Alonsónak idén összejött

-

Fernando Alonso holtversenyben a legtöbbször jutott be a Q3-ba idén, ami egyedülálló bravúr az Aston Martin teljesítményét figyelembe véve. Igaz, az első helyre korábban még soha nem volt elég ilyen „gyenge” teljesítmény.

A Forma–1 idei mezőnyéből tizenkilenc pilóta vett részt minden időmérőn, hiszen csak Cunoda Júki csapattársának személye változott a szezon során. Ebből a tizenkilenc versenyzőből hárman mondhatják el magukról, hogy a legjobb kvalifikációs teljesítményt nyújtották, legalábbis abból a szempontból, hogy hányszor jutottak be a Q3-ba.

Az aligha meglepő, hogy Max Verstappen neve szerepel egy ilyen listán, ahogyan bizonyára Charles Leclerc-én sem sokan csodálkoznak, hiszen a monacói pilóta jellemzően kiválóan szerepel az időmérőn. Fernando Alonsóra viszont talán kevesen számítottak látva az Aston Martin szezon végi gyengélkedését, pedig a spanyol pilóta volt az, aki a legtovább megőrizte makulátlan teljesítményét.

Mindhárom versenyző 20 Q3-as szereplésig jutott. Verstappen már a Szaúd-arábiai Nagydíj időmérőjén búcsúzott a Q2-ben műszaki hiba miatt, ezenkívül Szingapúrban csúszott le a kvalifikáció utolsó szakaszáról, amikor 7 ezreddel kikapott Liam Lawsontól. A másik két versenyző egymás utáni hétvégéken hozta össze a két kiesést, és mindkettőjüknek becsúszott egy-egy Q1-es búcsú. Leclerc Barcelonában a tizenkilencedik, Montrealban a tizenegyedik helyen zárt, míg Alonso Austinban tizenhetedik, Mexikóvárosban tizenharmadik lett.

Ezek a hihetetlen rekordok mutatják meg igazán Verstappen döbbenetes teljesítményét

Egy Facebook-oldal pedig kiszúrta, hogy mindez pedig történelmi szempontból kifejezetten érdekes. Kisebb változtatásokkal, de az alapjait tekintve 2006 óta működik a jelenlegi időmérős rendszer, azóta pedig soha nem fordult elő, hogy olyan csapat pilótája végezzen a vonatkozó lista élén, amely a versenyzőinek összpontszámát tekintve az első hármon kívül fejezte be az évet. (A kacifántos megfogalmazásra a 2007-es év miatt van szükség, amikor a McLarent kizárták a konstruktőri világbajnokságról.) Egészen idáig, hiszen Alonso alakulata, az Aston Martin csupán az ötödik lett a konstruktőri tabellán.

Miután összegyűjtöttük, hogy melyik évben ki és mennyivel végzett a vonatkozó összevetés élén, további érdekességekre is felfigyeltünk. Többek között arra, hogy a hibrid korszakban Leclerc teljesítménye is egyedülálló, hiszen 2014 óta csak a konstruktőri bajnokság első két helyezettjének versenyzői szerepeltek a legtöbbször a Q3-ban, a Ferrari viszont idén lecsúszott erről a pozícióról. Ez idáig utoljára 2012-ben, Lewis Hamilton, illetve a McLaren révén volt példa ilyesmire.

Emellett szintén érdemes megemlíteni, hogy ilyen „gyenge” teljesítmény még soha nem volt elég ahhoz, hogy valaki magáénak tudhassa a legtöbb Q3-as szereplést. Persze az idézőjel ez esetben tényleg indokolt, hiszen valójában arról van szó, hogy az előző tizenhét idényben az állandó pilóták közül akadt legalább egy olyan, aki legfeljebb egyszer búcsúzott idő előtt, most viszont mindenki legalább kétszer esett ki. Sőt, a legtöbbször hibátlan teljesítmény szükséges ahhoz, hogy valaki a lista élén zárjon, az idei év előtt csupán Alonso 2006-ban, valamint Sebastian Vettel és Rubens Barrichello 2009-ben tudhatott magáénak egy-egy kiesést az első helyezettek közül.

Friss