2024. április 28. 13:09

KezdőlapF1Limitált „magyar" Ferrarival emlékeznek az olaszok Schumacher hungaroringi győzelmére

Limitált „magyar” Ferrarival emlékeznek az olaszok Schumacher hungaroringi győzelmére

-

Öt darabos limitált kiadást dob piacra egyik jelenlegi modelljéből a Ferrari, hogy azzal egy lassan 20 évvel ezelőtti, Magyar Nagydíjon megtörtént eseménynek állítson emléket.

A Ferrari 296 GTB Assetto Fiorano önmagában véve is egy remekmű, de most 5 szerencsés egy még különlegesebb változattal róhatja majd az utakat, a Ferrari ugyanis ennyi limitált kiadású változatot ad ki a modellből. Az apropó a Scuderia 2004-es Magyar Nagydíjon aratott kettős győzelme, amelynek köszönhetően a domináns istálló zsinórban 6. alkalommal nyerte meg a konstruktőri világbajnoki címet a Forma-1-ben.

A Ferrari Atelier által megálmodott limitált széria a Ferrari F2004-es által inspirált festést kap a motorháztetőn az 1-es rajtszámmal, emellett különleges karbon küszöb díszíti, az ülések fejtámlájába pedig a magyar zászlót és a Hungaroring pályarajzát is belevarrták.

A 2,9 literes, 819 lóerős ikerturbós V6-ossal repített szörnyeteg Assetto Fiorano csomagja emellett számos karbonelemet, verseny lengéscsillapítókat és opcionálisan választható karbon keréktárcsákat is tartalmaz.

Finoman szólva sem volt klasszikus

A 2004-es Magyar Nagydíjra visszatérve, a statisztikák szempontjából mérföldkőnek számító verseny a maga nemében egyáltalán nem tartozik az F1 klasszikusai közé, hiszen mint jó néhányszor a 2004-es szezonban, a Ferrari ezúttal is csúnyán elvert mindenkit. Pedig a 2003-as futamból kiindulva (akkor a maranellóiak nagyon lebőgtek – a mindössze 8. helyen célba érő Michael Schumacher kört kapott a győztes Fernando Alonsótól) és az az évi Monacói Nagydíjból kiindulva többen arra számítottak, hogy a Hungaroringen – még ha csak ideiglenesen is – feltartóztatható a Ferrari-henger.

Magyar Nagydíj, 2004, Ferrari, ünneplés, F2004, Michael Schumacher, Rubens Barrichello
A konstruktőri vb-cím ünneplése a Hungaroring bokszutcájában / Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Ám ez olyannyira nem így lett, hogy a maranellóiak egyik legfölényesebb győzelmüket aratták a Hungaroringen. A pole pozíciót Michael Schumacher szerezte meg Rubens Barrichello előtt, majd a két Ferrari a rajt után eltűnt a távolban. A német klasszis végül 4,7 másodperccel nyert a brazil előtt úgy, hogy a végén már csak gurult a pályán (13 körrel a leintés előtt még 17,5 másodperc volt az előnye Barrichellóval és 50 másodperc a 3. helyen autózó Alonsóval szemben), de Alonso a dobogó legalsó fokán így is 45 másodperccel utána látta meg a kockás zászlót.

Schumachernek ez volt 2004-ben 13 próbálkozásból a 12. győzelme, a soron következő versenyen, Belgiumban pedig bebiztosította 7. világbajnoki címét.

19 éve gurult pályára először az autó, amin még a Ferrari is ledöbbent (videó)

Friss