Rövid időn belül egy harmadik magas rangú szakember is távozott az FIA-tól.
Újabb vezető beosztású szakember távozott a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA), számolt be róla a BBC Sport. Ezúttal Tim Goss, a szövetség formaautós technikai igazgatója hagyta el az utóbbi időszakban két jelentős nevet is elveszítő szervezetet, és várhatóan valamelyik F1-es istállónál folytatja a karrierjét.
Goss előtt az FIA sportigazgatója, Steve Nielsen mondott le, illetve távozott az FIA női bizottságának éléről Deborah Mayer is. Nielsen utódja már megvan, őt a 2021 óta az FIA biztonsági igazgatójaként dolgozó Tim Malyon pótolja. A korábban a BMW Formula E-csapatában dolgozó Malyon 2019-ben csatlakozott az FIA-hoz, mint kutatási igazgató. Korábban szerepet vállalt a BMW német túraautó-bajnoki (DTM) projektjében is, előtte pedig 2015-ben és 2016-ban az F1-ben a Sauber mérnökigazgatójaként tevékenykedett, azelőtt pedig a Red Bull alkalmazásában állt.
Hogy Goss helyére kit igazolnak, azt még nem árulták el.
Mi folyik itt? – újabb ember távozott az FIA-tól, mert magasról tettek arra, amit mond
„Csalódottak vagyunk, hogy egy Tim kaliberű személyt veszítünk el a szervezetünkből. Timnek kiemelt szerepe volt a technikai részlegen, és mindig a legmagasabb szintet képviselte. Megértjük, hogy a karrierje új irányt vesz, és támogatjuk, illetve tiszteletben tartjuk, hogy más utat szeretne követni” – idézi az FIA közleménye Nikolasz Tombaziszt, az együléses bizottság igazgatóját.
„Úgy vélem, hogy a szervezet szilárd lábakon áll a technikai felkészültség terén az előtte álló feladatokhoz, különösen, ami a 2026-os szabályok bevezetését illeti” – olvashatók a közleményben Goss szavai.
A 60 esztendős mérnök karrierje jelentős részét a McLarennél töltötte, ahol 2014 és 2018 között technikai igazgatóként tevékenykedett, de a sikertelenség miatti átszervezésnek ő is áldozatául esett. Később csatlakozott az FIA-hoz, ahol egészen mostanáig dolgozott.
Tim Goss a 2012-es Brazil Nagydíjon, még a McLaren tagjaként
Nagy a káosz
Semmiképpen sem vet jó fényt az FIA-ra, hogy ilyen rövid idő leforgása alatt 3 kulcsembere is távozott, a BBC-nek az egyik F1-ben dolgozó vezető beosztású szakember pedig azt mondta, hogy az FIA-ban jelenleg „teljes a zűrvavar”. Ráadásul Mayer, Nielsen és Goss sem feltétlenül új kihívást keresni ment el, utóbbi kettő ugyanis a BBC információi szerint egyaránt elégedetlen volt azzal, ahogy a dolgok zajlanak.
A csapatok és pilóták körében is köztiszteletnek örvendő Nielsent az zavarta, hogy az FIA szerinte nem volt hajlandó végrehajtani az általa javasolt változtatásokat a versenyirányításban, míg Gossnak hasonló problémái voltak a belső működéssel, emellett pedig nem volt elégedett a 2026-os technikai szabályok létrehozásának folyamatával.
A BBC Sport szerint a három távozó további kérdéseket fog felvetni az FIA-n belül Mohammed bin Szulajem elnök alkalmasságával kapcsolatban. Az egyesült arab emírségekbeli sportvezető tavaly számos botrány főszereplője volt, az F1 és az FIA közötti egyre mélyebb szakadékot pedig dinamittal mélyítette tovább, amikor az év végén a háttérből irányítva nekiment Toto Wolffnak és Susie Wolffnak, hogy aztán az F1 és a csapatok közös kiállása után gyorsan visszavonulót fújjon.
Ez állhat a legújabb F1-es botrány mögött – ez sem az, aminek elsőre tűnhet