Megmaradt a korábban bevált receptnél a Netflix F1-es sorozata, de azért így is van benne bőven olyasmi, ami miatt a hardcore rajongóknak is megérheti megnézni.
A mai napon kijött a Netflix F1-es sorozatának, a Drive to Survive-nak (Hajsza a túlélésért) a 6. évada. A 2023-as Forma–1-es szezont feldolgozó 10 epizód receptje továbbra is változatlan, így akiknek eddig nem tetszett a sorozat, azok nem a 6. évad miatt fogják megkedvelni, ám akik eddig szerették, azok vélhetően most sem fognak csalódni.
"There are tensions…"
F1: Drive to Survive is back THIS FRIDAY. pic.twitter.com/uh21fejEV1
— Netflix (@netflix) February 20, 2024
A Red Bull és Max Verstappen drukkerei mondjuk biztosan nem lesznek elragadtatva, a DTS 6. évada ugyanis minden csapatnak szentel legalább egy epizódot, de a 2023-as idényt az F1-ben azelőtt soha nem látott dominanciával megnyerő energiaitalos istállónak nem. Persze, abból a szempontból ez érthető, hogy nem sok izgalom, feszültség vagy intrika van abban, amit a Red Bull tavaly csinált, így inkább a pályán kívüli történésekre helyezték a hangsúlyt, de azért na. Mondjuk, ha Max Verstappen újfent bojkottálta a Netflix stábját és nem volt hajlandó interjúkat adni nekik, akkor nyilván nehezebb dolga lett volna a készítőknek egy ilyen epizód megalkotásában, de ez még nem mentség.
A versenyek sokszor zavaró és nem feltétlenül hiteles feldolgozása (rajt után folyamatosan a pilóták fülére üvöltő mérnökök, a hatás fokozása érdekében máshonnan bevágott snittek) megmaradt, így aki a 2023-as szezon filter nélküli újraélésére kíváncsi, az ne innen tájékozódjon, viszont azoknak is nyújt pluszt az új évad, akik évek, esetleg évtizedek óta követik az F1-et.
Hamiltonnal közölték, hogy téved, majd kiderült, hogy neki volt igaza
Mégpedig leginkább az olyan elcsípett párbeszédek és kulisszák mögötti jelenetek terén, amelyek során azok résztvevői vagy nem vették észre, hogy a távolból veszik őket (és rögzítik a hangjukat), vagy megfeledkeztek erről. Így aztán megnézhetjük, miként aggódik a McLaren egyik szponzora, miután Christian Horner megkörnyékezi Lando Norrist; hogyan panaszkodik Pierre Gasly arra, hogy az Alpine Esteban Ocont segítő stratégiát is prezentált neki a Monacói Nagydíj előtt; vagy miként beszélget a Red Bull csapatfőnöke Daniel Ricciardo menedzsmentjével az ausztrál pilóta silverstone-i red bullos tesztjén az AlphaTaurival történő visszatérés lehetőségéről.
Emellett utólag nézve a várthoz képest teljesen más színezetet kap például a Mercedesről szóló, Lewis Hamilton szerződéshosszabbítását taglaló rész, illetve az is, amelyben a sorozat egyik, ha nem a legnagyobb sztárját, Günther Steinert követhetjük. Ezek miatt a hardcore-rajongók is megtalálhatják az őket lekötő érdekességeket, az alábbi részletnél ugyanakkor nem biztos, hogy nagyobb gyöngyszemre lelnek.
The new season of Drive To Survive is out, and in episode 1 Lance Stroll returns after breaking his wrists.
Norris: "Can you **** yet?"
Sainz: "He can drive in F1, I guess he can."
Stroll: "I'm saving all my energy for the car"
😅#F1pic.twitter.com/POKuvcwx1z
— Fastest Pitstop (@FastestPitStop) February 23, 2024
Az iménti felvétel a szezon előtti kerékpáros balesetben csuklóját törő Lance Stroll visszatérésekor készült, és egy párbeszédet tartalmaz Stroll, Lando Norris és Carlos Sainz között.
Norris: Hogy vagy?
Stroll: Egyre jobban.
Norris: Ki tudod már verni?
Sainz: Tud F1-es autót vezetni, úgyhogy azt hiszem, kiverni is ki tudja.
Stroll: Minden energiámat az autó vezetésére tartalékolom.
Külön érdemes figyelni, ahogy Norris első mondatára a McLaren sajtósa gyorsan kapcsol, és a brit versenyző felé hajolva a feje fölé lógatott (a képen nem látszó) Netflix-mikrofonra mutat, de ekkorra már nyilván késő volt, a Drive to Survive készítői pedig természetesen felhasználták a párbeszédet.