back to top
2024. május 30. 09:00

KezdőlapF1Egy „szezononként egyszer” előforduló probléma hátráltatta Leclerc-t, aki jónak érezte a körét

Egy „szezononként egyszer” előforduló probléma hátráltatta Leclerc-t, aki jónak érezte a körét

-

Charles Leclerc szerint most nincs olyan jellegű magyarázat a gyenge időmérős szereplésre, mint amilyen általában szokott lenni, és úgy véli, egy szezononként egyszer előforduló problémáról van szó. A monacói pilóta optimista a versenytempójukat illetően, mégis vannak aggályai a futamra vonatkozóan.

Azok után, hogy Charles Leclerc az első két hétvégén egyaránt az első sorba kvalifikált Max Verstappen mellé, a melbourne-i időmérő után Szuzukában is kikapott Carlos Sainztól a kvalifikáción. Ráadásul a Japán Nagydíjat minden eddiginél rosszabb pozícióból fogja megkezdeni, már ami a 2024-es szezont illeti.

A 26 éves versenyző ugyanis mindössze a nyolcadik helyet szerezte meg a Q3-ban, miután 104 ezreddel kikapott csapattársától, ami a szoros mezőny miatt négy pozíciót jelentett. Mindezt annak ellenére, hogy Leclerc nem talált különösebb problémát az utolsó gyorskörében, de valamiért így sem talált rá a megfelelő tempóra.

Amikor az ember a nyolcadik helyen végez, legtöbbször van rá magyarázat, legyen szó egy kanyarban történt hibáról vagy egyszerűen a beállításokról – nyilatkozta. – Őszintén szólva jónak éreztem az autót. Eléggé rendben volt a kör, csak nem állt rendelkezésre elég tapadás ahhoz, hogy gyorsabban menjünk. A Q1 óta van egy minta, amely kicsit furcsa volt, és szerintem inkább a gumi előkészítésévek függ össze. Szóval meg kell vizsgálnunk, és megpróbáljuk megérteni, mit tudnék jobban csinálni, hogy [a jövőben jobban] előkészítsem azokat az abroncsokat az időmérőre, mert leginkább ezzel szenvedek. Erre most nincs igazán magyarázatom.”

Verstappen négyből négy pole-nál tart, Leclerc és a Mercedesek a vártnál hátrébb a rajtrácson

Az ötszörös F1-es futamgyőztes hozzátette, sok mindent megpróbált, de semmi nem vált be, pedig ha nem látta volna a kormányon az időkülönbséget, akkor jónak érezte volna a kört. Ez egyike azoknak az edzéseknek, amelyek szezononként talán csak egyszer fordulnak elő – jelentette ki. – Ugyanakkor határozottan nem jó érzés.”

Persze vasárnap még lehet javítani, és a versenytempó alapján a Ferrarinak meg is van erre az esélye a közvetlen vetélytársakkal szemben. Leclerc ugyanakkor felhívta arra a figyelmet, hogy ezen a pályán kifejezetten nehéz előzni, így normál körülmények között jelentős sebességkülönbségre van szükség ahhoz, hogy felülkerekedjen az előtte lévőn.

Messzebb vagyunk, mint gondoltuk, talán az autó sajátosságai nem annyira fekszenek Szuzukában, mint a Red Bull esetében – fogalmazott. – Ez kicsit furcsa, mert szerintem a hosszú etapon elég jók vagyunk. A versenytempónkat illetően optimista vagyok, [ám] az előzéssel kapcsolatban kevésbé vagyok optimista egy ilyen pályán. Szuzuka általában egy nagyon nehéz pálya az előzés szempontjából. Ha elég tempónk van az előzéshez, akkor szerintem remekül teljesíthetünk, de nehéz lesz.”

Friss