Nem sokon múlt, hogy a Red Bull kettős kieséssel zárja a Miami Nagydíjat, és Max Verstappen, illetve Sergio Pérez az első kanyart se „élje túl.” A 4. helyről induló mexikói pilóta ugyanis a belső íven próbált meg pozíciókat nyerni a rajtnál, ám a gyenge tapadás megtréfálta, és nem sokon múlt, hogy csapattársát, illetve Carlos Sainzot is megtorpedózza. Végül sikerült elkerülnie az ütközést és továbbmennie egyenesen.
„Ma mindenki nagyon keményen versenyzett. Először a rajtnál Checo, aki, hogy Seb régi mondásával éljek, úgy jött, mint egy torpedó, és kis híján mindannyiunkat elsöpört az 1-es kanyarban – értékelt a négyszeres világbajnok 2016-os Kínai Nagydíj után Danyiil Kvjatra tett megjegyzéseit idéző Sainz a verseny után a Sky Sportsnak – Ott két pozíciót is elveszítettem, ami nagyban befolyásolta a versenyem. De ezt követően is gyors voltam. Viszont egy körrel lecsúsztam arról, hogy én is úgy kapjam el a safety cart, mint Lando, mert akkor mi győzhettünk volna.”
Ennyire volt közel:
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️THE HEAT IS ON IN MIAMI!! 🔥
Perez overshoots Turn 1, Leclerc keeps second and LANDO NORRIS charges up to P3! #F1 #MiamiGP pic.twitter.com/W5yI9Z9Jsn
— Formula 1 (@F1) May 5, 2024
Pérez a verseny után elmondta, meglepte, hogy mennyire nem volt tapadás a belső íven, és ha ezt előre tudta volna, eleve nem is választotta volna azt az oldalt. „Amint a fékre léptem, észleltem, hogy az autó nem fog kellően lelassulni. Végül blokkolt a kerekem és továbbmentem egyenesen. Majdnem kiütöttem Maxot, ezért fel kellett engednem a féket, hogy elkezdjen forogni a kerék.”
Első ránézésre a két Red Bull nem ért össze, ám Verstappen nyilatkozatból az sem zárható ki, hogy egy kicsit mégis. „Befordultam, és a tükörben láttam, hogy [Pérez] állóra fékezi a kerekét. A verseny után megnéztem, és van egy kis karcolás a diffúzoromon, úgyhogy valaminek el kellett találnia. Nagyon közel volt, és katasztrófát okozhatott volna a csapatnak. Szerencsések voltunk” – összegzett Verstappen.
A felvételek tanúsága alapján nem lehet megállapítani, hogy volt-e minimális kontakt, de a Spanyol Nagydíjtól érkező, hátrafelé néző kamerával már az ilyen esetekben sokkal pontosabb képet kaphatunk erről.
Teljesen új kameraállás jön az F1-es közvetítésekbe – elképesztően látványos lesz