back to top
2024. november 22. 04:25

KezdőlapF1Mick Schumacher ennél a csapatnál térhet vissza a Forma–1-be

Mick Schumacher ennél a csapatnál térhet vissza a Forma–1-be

-

Mick Schumacher a múlt héten tesztelt a Mercedes két évvel ezelőtti autójával, de feladata a brackley-iek csodatinijének segítése volt. Ugyanakkor így sem kizárt, hogy másik csapatnál lesz lehetősége visszatérni a Forma–1-be.

Miként az várható volt, Mick Schumacher legutóbbi, silverstone-i Mercedes-tesztje nem a német pilóta esetleges visszatérését készítette elő, hanem csupán segítségül szolgált a brackley-iek 17 esztendős tehetségének, Andrea Kimi Antonellinek. A jelenleg a Forma–2-ben versenyző olasz a 2022-es autóval körözött az angliai pályán, ahol Schumacher is autóba pattant.

A Mercedes tartalékja referenciaként szolgált az új generációs F1-es autót Imolában már vezető, a hírek szerint nagyon meggyőző teljesítményt nyújtó Antonellinek, akit többször szóba hoztak már egy esetleges idei bemutatkozással, míg az szinte biztosra vehető, hogy legkésőbb 2025-ben már ott lesz a rajtrácson. Hogy a Williams vagy a Mercedes színeiben, az sok mindentől függ, de az biztos, hogy utóbbi tudja megadni neki a lehetőséget a tesztelésre, így Antonelli az idén átfogó programot teljesít a 2022-es autóval (minimum két éves technikával lehet csak korlátlanul körözni).

A kavicságyat is megjárta a Hamilton-utódnak kikáltott tini a Mercedesszel (videó)

A silverstone-i teszt kapcsán az F1-insider.com számolt be arról, hogy eleve nem Schumacher és Antonelli összemérése volt a célja a Mercedesnek, ehelyett sok üzemanyaggal, különböző beállítás-variácókat próbáltattak ki a csapat tartalékjával, aki kezdeti technikai problémák után végül 10 etap alatt több mint egy versenytávot, 350 km-t teljesített. Miután Schumacher segített megfelelően beállítani az autót, Antonelli már ment kevés üzemanyagos köröket is, az idejeit pedig természetesen nem hozták nyilvánosságra.

A szaklap azt is megírta, hogy Schumacher eleve úgy vett részt a teszten, hogy tudta, annak semmilyen hatása nem lesz a mercedeses jövőjére, Toto Wolff csapatfőnök ugyanis már korábban közölte, hogy nem számolnak vele. A Mercedesnek ugyanis más tervei vannak, és elsősorban Max Verstappent akarják elcsábítani a Red Bulltól, míg hosszú távon Antonellivel képzelik el a jövőt.

Az F1-insider szerint emelett az is hátrány Schumachernek, hogy őt nem az osztrák üzletember menedzseli, míg Antonellit, George Russellt és Esteban Ocont igen. Utóbbi két pilótát ennélfogva szintén szeretné minél jobb helyzetbe hozni Wolff, és Oconnak adott esetben akár a Williamsnél helyet találni (nyilván csak akkor, ha Antonelli végül a Mercedesszel mutatkozik be).

Verstappen bemutatkozása óta nem volt olyan, amire a Mercedes készül saját tinijével

Az Alpine dobhat mentőövet?

Oconnak és csapattársának, Pierre Gaslynak egyaránt lejár a szerződése az Alpine-nal 2024 végén, és a szaklap szerint egyikük sem szándékozik a francia istállónál maradni. Oconnak így a Williams lehet az egyik esélye, míg Gasly a hírek szerint az Audinál szimatol arra az esetre, ha a németek első számú kiszemeltjének számító Carlos Sainz szerződtetése nem jön össze.

Az Alpine F1-es csapatánál felmerülő üresedés pedig megnyithatja az utat Mick Schumacher előtt az F1-es visszatéréshez. A 2021-ben és 22-ben a Haasnál két idényt lehúzó 25 esztendős pilóta jelenleg az Alpine WEC-csapatában versenyez, és bár az autója nem teszi lehetővé a kiemelkedő eredményeket, a hírek szerint Bruno Famin, az Alpine Motorsport alelnöke, egyben az F1-es istálló csapatfőnöke nagyon elégedett a teljesítményével.

Emellett állítólag Luca de Meo, a Renault Group vezérigazgatója is kedveli Schumachert, és jó marketinglehetőséget lát az F1-es szerepeltetésében. A német piac nagyon fontos a Renault-nak (régen is az volt, ezért jött különösen jól, hogy Michael Schumacher 1995-ben Renault-motorral lett világbajnok), a franciáktól pedig soha nem állt távol, hogy elsősorban marketing platformként tekintsenek a Forma–1-re – emlékezhetünk, a csapnivaló motor miatt fejlesztéseket követelő Christian Hornert és Adrian Newey-t sokkolta, amikor 2014-ben a Renault akkori vezérigazgatója, Carlos Ghosn közölte velük:  „Engem nem érdekel a Forma-1, csak azért veszek részt benne, mert a marketingeseim azt mondják, hogy részt kell vennem.”

Mick Schumacher, Alpine, teszt, WEC
Fotó: Alpine

Persze nem állítjuk, hogy az Alpine ne akarna sikeres lenni, de ilyen előzmények után nem lenne elképzelhetetlen, ha a marketing most is fontos szempontot játszanak, különösen úgy, hogy az istálló megítélése jelenleg nem túl rózsás. Miután tavaly kirúgták Otmar Szafnauer csapatfőnököt, majd egy sor vezető beosztású szakember távozott, az idei szezont csapnivalóan kezdték, és bár azóta látható a fejlődés, az élmezőnyig vezető út – ha egyáltalán valaha oda érnek – nagyon hosszú lesz.

Egy ilyen időszakban pedig általában nem a pilótakérdés a legfontosabb, mivel egy ennyire gyenge autóval toppilóta sem tudna a győzelmekért vagy dobogós helyezésekért küzdeni. Ellenben egy keményen dolgozó, marketing szempontból előnyös, közkedvelt, a mérnökökkel jó kapcsolatot kialakítani képes versenyző ugyanúgy előrelendítheti az istállót. Persze Mick Schumacher autótörős múltja felvet kérdéseket, illetve azt sem szabad elfelejteni, hogy az Alpine-nak van saját akadémiája, amelynek tagjai közül a jelenlegi tartalék, tavalyig az F2-ben versenyző Jack Doohan, illetve a második F2-es szezonját taposó Victor Martins (ő ráadásul francia) is tűkön ülve várja, hogy megkapja a lehetőséget.

Friss