Az Aston Martin bemutatta legújabb sportautóját, amelyet Fernando Alonso hathatós közreműködésével terveztek. A Valiant elnevezésű modell többek között egy V12-es ikerturbós motort is tartalmaz.
Gyakran előfordul, hogy egy pilóta nem csupán a versenyzéshez köthető tevékenységeket végez egy csapatnál. Itt persze most nem a szponzorok igényeit kielégítő marketingtevékenységre gondolunk, hiszen az minden versenyzőt érint, hanem olyan együttműködésekre, amelyekre egyébként nem feltétlenül lenne szükség.
Egy ilyennek az eredményét mutatta be az Aston Martin. A brit gyártó szerdán leplezte le legújabb sportautóját, a Valiant elnevezésű modellt, amelyet Fernando Alonso hathatós közreműködésével terveztek. „Több erő. Nagyobb leszorítóerő. Kisebb súly. Üdvözöllek a Valiantban, egy extrém együttműködés [eredményében] köztem és az Aston Martin között” – írta a kétszeres F1-es világbajnok saját X-oldalán.
Immoderation incarnate. The most extreme,
front-engine, road legal Aston Martin ever built.Valiant.
Strictly limited numbers.#AstonMartin #Valiant #ForYourSins
— Aston Martin (@astonmartin) June 25, 2024
A Valiant lényegében a tavaly nyáron bemutatott Valour továbbfejlesztett változata, amely még inkább a sportosságra megy rá. Ezt bizonyítják a 21 colos magnéziumfelnik, a karbonkerámia-fékek, valamint a csökkentett tömeg. A kocsin található szárny és a cápaszerű orr szintén azt igazolják, hogy az Aston Martin aerodinamikailag a lehető leghatékonyabb gépet akarta elkészíteni.
„A Valiant makulátlanul kimunkált formájának minden egyes centimétere esztétikai és aerodinamikai funkciót szolgál” – fogalmaz az Aston Martin. Bár az autó közvetlen elődjének a már említett Valour tekinthető, valójában mindkét modell az Aston Martin RHAM/1-esből eredeztethető, amely a 70-es évek végén versenyzett, többek között a Le Mans-i 24 órás viadalon.
More power. More downforce. Less weight. Welcome to Valiant, an extreme collaboration between me and the team at Aston Martin. 🤩🤩 @astonmartin pic.twitter.com/b8ecB9MIjT
— Fernando Alonso (@alo_oficial) June 26, 2024
A szénszálas karosszéria alatt a Valourhoz hasonlóan egy 5,2 literes V12-es ikerturbós benzinmotor található, amely valamivel több, 735 lóerő leadására képes, és több mint 750 newtonméteres nyomatékkal rendelkezik. A hatfokozatú manuális váltó szintén megmaradt a gépben, amelynek megtervezésekor „minden egyes centiméterére” odafigyeltek.
„A Valiant a határon történő vezetés iránti szenvedélyemből született, és úgy gondolom, hogy egy remekművet alkottunk” – jelentette ki Alonso. Ez a remekmű 2 millió fontba, azaz mintegy 940 millió forintba került. Ez utóbbi azonban most már mindegy is, hiszen a modellből mindössze 38 darabot gyártanak majd le, és már mindegyik elkelt.
Alonso 650 lóerős autót vett, hogy azzal szórakoztassa családját az F1-es szezon után