back to top
2024. december 18. 12:45

KezdőlapF1A BMW szerződtette az ülés nélkül maradt veterán F1-es pilótát

A BMW szerződtette az ülés nélkül maradt veterán F1-es pilótát

-

Az Abu-dzabi Nagydíj csütörtöki sajtónapjának kezdete előtt lehullt a lepel arról, hogy hol versenyez az idei év végén a Forma–1-ből ismét, és ezúttal talán örökre távozó Kevin Magnussen.

Magnussen az idei szezon végén kénytelen elhagyni azt a Haas-istállót (jövőre Oliver Bearman és Esteban Ocon lesz a Haas két pilótája), amellyel két részletben hét idényt töltött a Forma–1-ben. A 2014-ben a McLarennel bemutatkozó, majd 2016-ban egy szezont a Renault-val is lehúzó dán pilóta 2020 végén egyszer már elbúcsúzott a száguldó cirkusztól, ám az amerikai istálló 2022 elején visszahívta az orosz–ukrán háború miatt kirúgott Nyikita Mazepin helyére, így az utóbbi három szezonban ismét a Haasnál versenyzett. A 32 esztendős pilóta a jelek szerint az idén viszont már végleg búcsúzik (persze, soha ne mondd, hogy soha) a királykategóriától és visszatér a sportautózáshoz.

Azért vissza, mert 2015-ben már tesztelt a Porschénak, majd miután az F1-be visszatérő Renault-istálló szerződést ajánlott neki, nem váltott kategóriát, ám 2021-ben a Chip Ganassi Racinggel bemutatkozott az IMSA-ban (észak-amerikai sportautó-bajnokság), az LMP2-es kategóriában pedig apja, a szintén korábbi F1-es pilóta Jan Magnussen, valamint Anders Fjordbach oldalán életében először versenyzett a Le Mans-i 24 óráson, ahol összetettben a 29., kategóriájában pedig a 17. helyen végzett.

Magnussen jövőre azonban nem Cadillac-kel, hanem BMW-vel fog versenyezni, csatlakozik ugyanis a BMW M Motorsport LMDh-programjához. Az Abu-Dzabiban várhatóan karrierje 185. F1-es futamán rajthoz álló pilóta 2025-ben így a BMW M Hybrid V8-cal versenyez majd, ám a bajor gyártó egyelőre nem közölte, hogy pontosan melyik futamokon és sorozatban indul majd, illetve a teljes pilótafelállása sem ismert. Így egyelőre az is elképzelhető, hogy az IMSA-ban és az FIA hosszú távú világbajnokságán, a WEC-ben is láthatjuk majd a dánt.

„Kevin Magnussen kiemelkedő érkező az LMDh-programunkba. Rendszeresen demonstrálta a sebességét a legmagasabb szinten az elmúlt évtizedben. Köszönhetően a széleskörű tapasztalatának, igazi értéke lesz a projektünknek. A korábbi, sportautó-prototípussal teljesített teljes szezonja 2021-ből másik előny a számunkra, hiszen biztosan könnyebbé teszi majd az akklimatizálódást a BMW M Hybrid V8-ashoz. Nagyon örülök, hogy Kevin Magnussen már a BMW M Motorsport-család tagja” – olvashatók Andreas Roos, a BMW M Motorsport főnökének szavai a bajorok közleményében.

„Boldog és büszke vagyok, hogy egy ilyen ikonikus motorsport-márkát képviselhetek, mint a BMW a világ néhány leghíresebb versenyén. Tíz Forma–1-ben eltöltött év után új és izgalmas fejezetet kezdek, és már várom a kihívást a hosszú távú versenyzés leginnovatívabb és legfejlettebb sportautóival. Hatalmas köszönet a BMW M Motorsportnak ezért a fantasztikus lehetőségért. Alig várom, hogy elkezdjem a felkészülést és megkezdjem a 2025-ös évet a csapat többi tagjával” – mondta Magnussen.

Ami a dán versenyző F1-es karrierjét illeti, jelen állás szerint 1 pole pozícióval, 2 leggyorsabb körrel és 1 dobogós helyezéssel int búcsút a száguldó cirkusznak. Utóbbit ráadásul bemutatkozó futamán, a 2014-es Ausztrál Nagydíjon érte el a McLarennel. Alighanem ő maga sem gondolta volna, hogy 184 futammal később továbbra is ez lesz az egyetlen dobogója, és minden bizonnyal ez is marad.

Egy nejlonzacskó miatt nyert több mint 8 millió forintnyi dollárt két F1-es sportfogadó

Friss