32 évvel ezelőtt a McLaren a mai napon bejelentette, hogy Michael Andrettivel és Mika Häkkinennel vág neki az 1993-as Forma–1-es idénynek, miután Ayrton Senna és Ron Dennis csapatfőnök nem tudott megállapodni a folytatásról. Senna persze aztán jött, de nagyon nem volt egyszerű dűlőre jutnia a csapattal, amiből kétszer is bonyodalmak adódtak.
Az 1993-as szezon volt Ayrton Senna utolsó teljes idénye a Forma–1-ben, miként ebben az évben nyert és fejezett be utoljára versenyt a háromszoros világbajnok, aki 1994-re átigazolt a McLarentől a Williamshez, majd a San Marinó-i Nagydíjon halálos balesetet szenvedett. Ám amennyiben tehette volna, már 1993-ra vált, ám az egy év kihagyás után visszatérő Alain Prost megvétózta, hogy Frank Williams istállójába szerződjön.
Mivel a Honda kiszállt a sportágból, a McLarennek pedig a Ford V8-as motorjaival kellett beérnie – amelyekből ráadásul eleinte nem kapta meg a legújabb fejlesztést, mert az a Benettonnak járt –, Senna kilátásba helyezte, hogy kihagy egy évet, de 1992 decemberében a Penske CART-autójának tesztelésével az sem tűnt lehetetlennek, hogy Nigel Mansellhez hasonlóan a tengerentúlon versenyezzen.
Végül hosszas huzavona után azért megállapodott a McLarennel, és így versenyenként 1 millió dollárért teljesítette az 1993-as szezont, amely közben kétszer sem sokon múlt, hogy el se induljon az adott nagydíj helyszínére. Az egyik ilyen alkalom során pedig a brazil legenda elérte, hogy az őt Sao Paulóból Frankfurtba szállító repülő tegyen egy kitérőt, és szálljon le az összes utasával együtt addig, amíg ő Ron Dennisszel, a McLaren csapatfőnökével hadakozik a telefonban.
Hogy mik voltak a szerződés részletei, és mire jutottak Dennisszel, arról alábbi cikkünkben írtunk:
Senna egyszer megszívatott egy repülőnyi embert, mert nem kapta meg a pénzét