back to top
2025. június 08. 07:38
Többi

    KezdőlapF1„Ez volt a legrosszabb valaha” – ilyen volt Hamilton szenvedése belülről

    „Ez volt a legrosszabb valaha” – ilyen volt Hamilton szenvedése belülről

    -

    Lewis Hamilton rádiózásából kiderül, hogy a Spanyol Nagydíjon szinte folyamatosan panaszkodott az autóra, hol az elejére, hol a hátuljára, és a szárnyállítás csak tovább rontott a helyzetén. Végül arra a következtetésre jutott, hogy nem a beállításokkal, hanem a kocsival volt probléma.

    Lewis Hamilton számára ígéretesen indult a Spanyol Nagydíj hétvégéjének érdemi része, ugyanis az ötödik helyet szerezte meg, ez pedig a legjobb főfutamos rajtpozícióját jelentette, amióta a Ferrarihoz igazolt. A verseny viszont merő szenvedés volt számára, és bár utólag kiderült, hogy az autója a hajrában nem volt tökéletes állapotban, már jóval korábban panaszkodott, hol az elejére, hol a hátuljára. A Racefans.net leírta a mérnökével, Riccardo Adamival folytatott rádióbeszélgetést, amelyből mindez egyértelműen kiderül.

    Verstappen a végén bukta el a dobogót, míg a McLaren simán nyert Barcelonában

    Mind a hétszeres világbajnok, mind csapattársa, Charles Leclerc használt lágy gumikon kezdett, a rajtnál pedig a Mercedes párosa elé kerültek. A monacói pilóta viszont folyamatosan ott volt közvetlenül Hamilton mögött, és a különbség egyre inkább csökkent. Adami végül a 9. körben közölte pilótájával, hogy cseréljenek helyet, ami a következő kör első kanyarjában meg is történt. Mindeközben azt javasolta neki, hogy a 14-esben jobban óvja az abroncsokat. Az olasz szakember szinte végig tanácsokat adott versenyzőjének, hogy a pálya melyik részén, illetve hogyan tudna javulni, ám ez lényegesen nem segített a helyzeten.

    Hamilton aztán szólt, hogy egyre jobban csúszkál az autó hátulja, majd a 16. körben ezt ismét megemlítette, a Ferrari pedig úgy döntött, hogy kihozza, hogy ezzel levédjék George Russell esetleges elévágási kísérletét. A 40 éves pilóta kifejezte aggodalmát a korai kiállás kapcsán, mire Adami elmagyarázta neki a helyzetet, és azt is megválaszolta neki, hogy hol tudna javulni. A Mercedes eközben még körökön át kint hagyta a másik brit pilótát.

    Hamilton ezt követően megkérdezte, hogy a kerékcsere alatt módosítottak-e az első szárny állásán, mivel alulkormányzottnak érezte a Ferrarit, mire nemleges választ kapott. Nem sokkal később Russell is kiment a bokszba, és 4,5 másodperccel tért vissza honfitársa mögé, de a különbség elég gyorsan csökkent. A 105-szörös futamgyőztes már arra is gondolt, hogy mindenhol veszít, de ezt Adami szintén cáfolta, ennek ellenére előbbi úgy gondolta, hogy egyáltalán nincs tempója.

    „Mit akarsz, mit mondjak?” – Hamilton nem érti, nem akar róla beszélni, a Ferrari nem fog segíteni

    A 27. körre a bal hátsó gumi elkezdett szemcsésedni, és Hamilton ismét kétségbeesetten érdeklődött, hogy hol veszít körönként 6 tizedet. Három körrel később közölte, hogy nincs tapadás, és „a hátsó ma sehol nincs”. Adami folyamatosan ellátta őt vezetéstechnikai tippekkel, de a helyzet nem javult, legalábbis lényegesen semmiképpen.

    A hajrá felé közeledve ezúttal a Mercedes lépett előbb, és a 42. körben kihozta Russellt, Hamilton viszont ekkor még úgy érzékelte, hogy gumijai rendben vannak, ezért további öt kört ráhúzott. Utána viszont egyre többet veszített a hátsó abroncsok miatt, és túlkormányzottságot tapasztalt, ezért arra kérte csapatát, hogy a kiállás során állítsák két fokozattal magasabbra a szárnyat.

    Russell a kiállások során átugrotta őt, és bár Hamilton gumielőnyének köszönhetően némileg csökkent a különbség, a hétszeres világbajnok hamar megbánta a beállításbeli változtatást, ugyanis jelentős vibrációt, illetve extrém túlkormányzottságot érzett. Az Andrea Kimi Antonelli kiesése miatt beküldött biztonsági autó ebből a szempontból kapóra jött, hiszen így ismét meglátogatta a bokszutcát, ahol ezúttal négy fokozattal a másik irányba módosították a szárnyat.

    Hamilton aztán arra panaszkodott, hogy elhúzzák az újraindítást, ám, mint később kiderült, számára az utolsó körökben sem volt sok köszönet, sőt, épp ellenkezőleg. Ekkor ugyanis túl könnyűnek érezte az első szárnyat, és kijelentette, nem tudja, mi a baj. Ráadásul a hátsó tapadás sem volt megfelelő, így eshetett meg, hogy Nico Hülkenberg nagyon simán elment mellette. Végül hetedikként látta meg a kockás zászlót, de Max Verstappen büntetése miatt hatodikként rangsorolták. A leintés után annyit mondott, hogy valami probléma volt a kocsival, mert „ez volt a legrosszabb valaha”.

    Friss