2024. április 26. 07:31

KezdőlapHírekAz Aston Martin veteránja kétli, hogy valóban csalást láttunk Monacóban

Az Aston Martin veteránja kétli, hogy valóban csalást láttunk Monacóban

-

Nem mindenki van azon a véleményen, hogy Sergio Pérez szabotálta a Monacói Nagydíj időmérőjének végét, hogy így maradjon Max Verstappen előtt.

Miközben két neves és hiteles újságíró is a Red Bulltól származó források alapján tényként állítja, hogy Sergio Pérez beismerte, szándékosan pördült meg a Monacói Nagydíj időmérő edzésének utolsó szakaszában, hogy azzal biztosítsa, Max Verstappen előtt végez, Pedro de la Rosa, az Aston Martin márkanagykövete úgy véli, a mexikói versenyző nem direkt tette, amit tett.

„Szerintem Checo semmi rosszat nem csinált Monacóban, nem szándékosan tette. Nagyon nehéz helyzetbe hozza magát egy pilóta, ha szándékosan összetöri az autót. Akkor leparkolod a kocsit, de egy versenyzőnek nincs benne a DNS-ében, hogy direkt törjön” – nyilatkozta az 1999 és 2012 között 104 F1-es futamon elrajtoló expilóta a Motorsport.com spanyol kiadásának.

Ezért nehéz elhinni Péreznek, hogy nem akarta elcsalni a monacói időmérőt

Az 51 esztendős veterán szerint a Red Bull nem kezelte jól a monacói incidensre rávilágító brazíliai esetet, amely során Max Verstappen a csapat utasítása ellenére nem volt hajlandó félreállni Pérez elől, és ha a holland másként reagál, „megspórolhatott volna egy kis fejfájást” a csapatnak.

De la Rosa véleménye abból a szempontból érthető, hogy vélhetően nem akar belerúgni egy pilótatársába, az viszont furcsa, hogy nyíltan kijelenti, kizárható a szándékosság. Mindezt úgy, hogy nemcsak a két említett újságíró, de mostanra az F1-es közvélemény nagy része minimum fenntartásokkal kezeli Pérez monacói balesetét.

Így nyer értelmet a Red Bull érthetetlen döntése – Verstappen magának és a csapatának is ártott

Monaco után minden más lett

Utólag az is sokatmondó, ahogyan a Monacói Nagydíj után Jos Verstappen, Max Verstappen apja kisebb kirohanást intézett fia honlapján a Red Bull ellen, de a Viaplay által nemrég bemutatott dokumentumfilmben is megjegyezte, hogy ezután a versenyhétvége után fordult nagyot a világ fiával a 2022-es szezonban. „Amikor fordulópontot fedeztem fel, abban is, ahogyan Max hozzáállt, az Monaco után volt” – jelentette ki Jos.

„Nehézségei adódtak az autóval, ami nem passzolt az ízléséhez. Monaco után nagyon keményen küzdöttünk a csapattal közösen, és szerintem a jó irányba mentek, hogy megoldják a gondjait” – ecsetelte idősebb Verstappen, aki elmondta, leginkább a beállításokkal és a súllyal sikerült változásokat elérni.

„Monaco után jó párbeszédet folytattunk arról, hogy mire van szükségem az autótól, és mit akarok tőle – vette át a szót a fia. – A szezon elején a kocsi nem igazán felelt meg az ízlésemnek, aminek az is volt az oka, hogy rossz helyen volt a többletsúly. Így amint egyre több súlytól szabadultunk meg, az autó úgy vált egyre versenyképesebbé. És amúgy is ilyennek szeretem a kocsit, ami lassacskán elkezdett passzolni a vezetési stílusomhoz. Ez később egyértelműen sokat segített.”

„Csak azt mondtam hogy »srácok, egy kicsit jobban arra kell koncentrálnunk, hogy mire van szükségünk az autótól, és meg kell szabadulnunk a súlytól, amiről tudjuk, hogy fájdalmas lesz, de jól tapadó első tengelyre van szükségem, úgyhogy ezen kell dolgoznunk.«”

Verstappen már Pérezt fenyegeti? – az idei év csalása állhat a háttérben

Friss