back to top
2024. június 18. 02:38

KezdőlapHírekElőször kritizálta nyíltan volt főnökét és csapatát Mick Schumacher

Először kritizálta nyíltan volt főnökét és csapatát Mick Schumacher

-

Mick Schumacher hosszabb interjút adott a német Sky-nak, amelyben többek között volt csapatáról és Günther Steiner csapatfőnökről is beszélt, és elmondta, a Mercedesnél végre megtudta, hogyan is kellene egy csapatnak a versenyzőivel bánnia.

Számtalan helyről kapott már kritikát a Mick Schumachert a tavalyi szezon végén elküldő Haas és annak csapatfőnöke, Günther Steiner, de a német pilóta eddig igencsak szűkszavúan nyilatkozott az amerikai istállóban eltöltött két évéről. Most azonban bizonyos mértékig az ő véleményét is megismerhettük arról, hogy miként bántak vele előző állomáshelyén.

Steiner már 2021-ben elkezdte, 2022-ben pedig folytatta Schumacher nyilvános kritizálását a sajtóban a német pilóta balesetei miatt. Mióta a 24 esztendős versenyző csatlakozott tartalékként a Mercedeshez, Toto Wolff csapatfőnök is több alkalommal kiállt mellette és kritikát fogalmazott meg Steinerrel szemben, aki nem támogatta eléggé Schumachert.

Válogatott kritikák – Alesi, Vettel és Wolff is belerúgott a Haasba Mick Schumacher elküldése miatt

„Nem volt optimális. Előbb-utóbb mindenkinek lesz balesete. Szaúd-Arábiában (a 2022-es dzsiddai időmérőn csúnyán összetörte a Haast, ami után a csapat úgy döntött, nem kockáztat egy újabb balesetet, és inkább nem állította őt rajthoz a versenyen – a szerk.) örültem, hogy nem esett bajom, majd bizonyos emberek elkezdtek valami másról beszélni. Ez szükségtelen volt és csak bonyolította a helyzetet. Ez nem volt valami jó, más [hozzáállás] hasznosabb lett volna nekem” – utalt egyértelműen Steinerre a német Sky-nak adott interjúban.

Schumacher több alkalommal is csúnyán összetörte a Haast, 2021-ben Monacóban, a Hungaroringen és Szaúd-Arábiában, 2022-ben pedig Szaúd-Arábiában és Monacóban volt komoly anyagi kárral járó bukása. A Haas lényegében ezek miatt cserélte őt le Nico Hülkenbergre, mondván túl sokba kerül nekik, és a teljesítménye nem ellensúlyozza azt, amennyi extra költséget termel. Schumacher azonban úgy véli, Steiner tehet arról, hogy ez a megítélés alakult ki róla. „Több minden van a balesetek mögött annál, ami látszik. Vannak dolgok, amik sokkal rosszabbnak láttatták a helyzetet, mint amilyen valójában volt, de valaki, aki rengeteget szerepel a médiában, felépítette valami olyasmivé, amivé nem kellett volna.”

Nem a teljesítménye volt rossz – ezért rúgta ki valójában Schumachert a Haas

A Mercedes versenyzője arra is kitért, hogy első évében Nyikita Mazepin mellett nehéz volt fejlődnie, mert „nem igazán tudsz sokat tanulni, ha nincs megfelelő összehasonlításai alapod, és a csapat tőled várja, hogy fejleszd az autót”, így végül Kevin Magnussen érkezése kellett ahhoz, hogy elinduljon a megfelelő irányba. „Az volt az első alkalom, hogy tanulni tudtam egy csapattárstól” – mondta.

Az elküldése ellenére úgy véli, emberileg hasznos volt neki ez a két év. „Végső soron emberként sokat tanultam. Az emberek soha nem fogják átnyújtani neked a virágokat, magadnak kell szedned, most már tudom ezt. Most nagyon is úgy érzem, hogy készen állok ismét támadni, és megmutatni, hogy valójában mire vagyok képes. Sokan nem is tudják ezt.”

Noha az idén nem versenyez, azzal, hogy a Mercedesnél lehet, megtudta, miként is kell bánnia a versenyzőkkel egy rendes Forma-1-es csapatnak. „A Mercedesnél betöltött szerepem által Toto Wolffal, de más csapatfőnökökkel a Williamsnél és a McLarennél is most már látom, hogyan is kellene ennek működnie. A [Haasnál töltött] két évem nem mutatta ezt meg. Nem számíthatsz arra, hogy egy pilóta a legjobbját fogja nyújtani, ha nem támogatod a megfelelő módon” – utalt ismét Steinerre.

Merész kijelentés Mick Schumacherről: ennyire jó lenne a sokak által lesajnált német?

Toto Wolff és Schumacher célja is az, hogy a hétszeres világbajnok fia mielőbb ismét az F1-ben versenyezzen, de a 2024-es visszatérés egyre nehezebbnek tűnik. „Jelenleg nincs túl nagy mozgás [a versenyzői piacon], sok pilótának már megvan a helye, de van B-terv” – mondta ezzel kapcsolatban Schumacher, de azt nem akarta elárulni, hogy mi az, miközben egyértelművé tette, hogy nagy céljai vannak még az F1-ben: „Az első célt elértem, a második viszont még mindig nyitott, ami az, hogy világbajnok legyek. Ezen továbbra is dolgozom.”

Friss