2024. április 27. 16:52

KezdőlapF1Alonso átülhet a Mercedesbe Hamilton helyére, de csak ha kiszurkolja ezt a...

Alonso átülhet a Mercedesbe Hamilton helyére, de csak ha kiszurkolja ezt a forgatókönyvet

-

Fernando Alonso rajta van a Mercedes Lewis Hamilton potenciális utódait tartalmazó listáján, de nem az első helyen. Viszont amennyiben a jelenlegi első számú jelölt idei éve nem úgy alakul, ahogyan azt Toto Wolffék remélik, a spanyolnak nagyon jó esélyei lehetnek.

Fernando Alonso olyan önmarketinget folytatott az Aston Martin idei autójának bemutatóján, hogy azt még az ezzel foglalkozó szakemberek is megirigyelhetik. A kétszeres világbajnok célja egyértelmű: felkelteni a Mercedes (és akár a Red Bull?) érdeklődését, hogy amennyiben úgy látja jónak, 2025-től Lewis Hamilton helyén folytathassa.

„Három gyors világbajnok van a rajtrácson, és én vagyok az egyetlen, aki elérhető 2025-re” – idézi a 42 esztendős versenyzőt a The-Race.com.

A 21. F1-es szezonját kezdő spanyol veteránról Mike Krack, az Aston Martin csapatfőnöke ugyanezen az eseményen kijelentette: „Imádjuk Fernandót, nagyon jó a kapcsolatunk vele, szerves része a csapatnak. A kapcsolatunk a bizalmon és nyitottságon alapszik, és örömmel folytatnánk vele a munkát 2025-ben és az azutáni évben.”

Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Mercedes, Aston Martin Kanadai Nagydíj
Előttem az utódom? / Fotó: Aston Martin

Alonso jelenlegi szerződése az idei év végén lejár, de F1-es jövője biztosítva van, amennyiben folytatni akarja a versenyzést a száguldó cirkuszban. Jelenleg pedig leginkább nem az a kérdés, hogy visszavonul-e, hanem az, hogy hol fog versenyezni a következő évtől.

„Ezt a kérdést szerintem az év első néhány hónapjában meg fogom kapni” – mondta, hozzátéve, hogy amint eldöntötte, akkor majd „leülünk az Aston Martinnal, és azt mondom, »Oké, meghoztam a döntést és szeretném folytatni ezt a projektet.«”

„Tavaly jó lépést tettünk előre, sok mindent építettünk közösen, itt vannak az új létesítményeink és minden, ami a jövőbeli sikerekhez kell, úgyhogy bízom ebben a projektben. Ez lesz az első számú prioritásom” – szögezte le.

Persze Alonso mércéjével a sikerek bajnoki címet, és nem csupán futamgyőzelmeket jelentenek, amit egyértelművé is tett. „Ha elkötelezem magam egy projekt mellett a következő néhány évre, akkor készen kell állnom erre. Nem fogok még néhány évet lehúzni az F1-ben csak azért, hogy vezessek és szórakozzak. Nem ilyen pilóta és nem ilyen ember vagyok.”

Noha ezt nem mondta ki, a kétszeres világbajnok szavaiból teljesen egyértelmű, hogy amennyiben úgy látja, az Aston Martin nem tud belátható időn belül a vb-címért küzdeni, kész más csapat (Mercedes) után nézni.

És itt jött a kőkemény önreklámozás.

Fernando Alonso, Aston Martin, Szingapúri Nagydíj
Alonso tavaly mindenkinek megmutatta, hogy 42 évesen is világklasszis teljesítményre képes / Fotó: Aston Martin

„Jól érzem magam, fittebb vagyok, mint valaha. A minden szezon előtt elvégzett fizikai tesztek során produkált számaim még soha nem voltak ilyen jók. Az idén kicsit máshogy edzem. Az, hogy érkezett egy táplálkozási szakértő a csapatba, kicsit megváltoztatta a látásmódunkat és a testem felkészítését. Minden, amit az elmúlt hónapokban csináltam, azért történt, hogy minden eddiginél felkészültebb legyek egy nagyon hosszú szezonra és arra az esetre, ha arra akarok törekedni, hogy jobb legyek, mint valaha. Ha elkötelezem magam egy projekt mellett a következő néhány évre, akkor készen kell állnom.”

„Ha folytatni akarom a vezetést, az azért lesz, mert tudom – magamból kiindulva –, hogy 200%-ot tudok adni a csapatnak a pályán és azon kívül is. Szimulátoros munka, marketing munka, szállítani az eredményeket a pályán. Arra az eshetőségre készülök, ha folytatni akarom a versenyzést. Ha pedig folytatni akarom, meglátjuk, mik a lehetőségek.”

A marketing feladatok 200%-os erőbedobással történő teljesítésének említése még annak is teljesen egyértelművé teszi, hogy mire megy ki a játék, aki még soha nem hallott/olvasott Alonso-nyilatkozatot, de itt még nem volt vége.

„Ha nem tudunk megállapodni [az Aston Martinnal], de folytatni akarom a versenyzést a Forma–1-ben, akkor tudom, hogy kiváltságos helyzetben vagyok. Valószínűleg más csapatoknak is vonzó vagyok a tavaly nyújtott teljesítményemmel és az elköteleződésemmel, és mint mondtam, csak három világbajnok van a mezőnyben, 2025-re pedig csak az egyik elérhető.”

Fernando Alonso, Aston Martin, Japán Nagydíj
Számba veszi a lehetőségeit / Fotó: Aston Martin

Alonso tehát most abban a helyzetben van, hogy mivel az Aston Martin boldogan megtartaná őt a folytatásban is, nyugodtan számba veheti a lehetőségeit, majd kiválaszthatja az elérhető legjobbat ahhoz, hogy harmadszor is világbajnok legyen. És nem is feltétlenül csak 1-2 évben gondolkodik.

„Néhány éve azt mondtam, 42 vagy 41 éves kor a határ. De most, hogy láttam a tavalyi, motivált és jól teljesítő énem, azt gondolom, talán még néhány évig folytathatom. A tél során túlszárnyaltam a várakozásokat a fizikális teszteken, ezért azt mondanám, hogy ha motivált vagy és el akarod kötelezni magad, akkor talán 48, 49, vagy 50 éves korodig is versenyezhetsz.”

„Eközben viszont minden mást fel kell adnod az életedben. Az F1 teljes elköteleződést kíván… Folytathatom még néhány évig, de ennyire hosszú versenynaptár mellett nem tudom, hogy 50 évesen is akarok-e még versenyezni. Nem a képességeim, hanem amiatt, mert más dolgok is érdekelnek az életben.”

Ez kell ahhoz, hogy a Mercedeshez igazoljon

Mivel Lewis Hamilton biztosan távozik a 2024-es szezon végén, és egyelőre nincs meg az utódja, az Aston Martin elhagyása esetén egyértelműen a Mercedes Alonso első számú célpontja. Ami persze csak egy dolog, hiszen amennyiben Toto Wolff hallani sem akar a spanyol veterán leigazolásáról, Alonso hiába menne szívesen.

Ám a The-Race.com elismert és igencsak jól értesült újságírója, Mark Hughes szerint Alonsónak „abszolút reális esélye van a Mercedesnél”, ahol ugyan nem ő az A-terv, de „jelenleg az abszolút favorit a B-tervre.”

És hogy ki az „A”? Természetesen Andrea Kimi Antonelli, a Mercedes 17 esztendős juniorja, aki az idén mutatkozik be a Forma–2-ben, és akiről Toto Wolff meggyőződéssel tartja, hogy ő lehet az új Max Verstappen. És miután a holland pilóta kicsúszott a Mercedes kezei közül, amikor Wolff nem csapott le rá, és megtette ezt helyette a Red Bull, az osztrák üzletember nem akarja elkövetni újra ugyanazt a hibát.

A Mercedes Verstappenje olyat tett, amivel megmutatta, miért lehet ő az új Hamilton

Hughes abszolút tényként állítja, hogy mielőtt Hamilton bejelentette a távozását, az volt a terv, hogy Antonellit két évre a Williamshez küldik tanulni úgy, ahogyan azt George Russell-lel tették, ám a hétszeres világbajnok vártnál korábbi távozása megváltoztatta a helyzetet. Így amennyiben Antonelli az idén bizonyítja, hogy minden szempontból készen áll az F1-re, a Mercedes kész lesz mély vízbe dobni őt 2025-ben. Viszont amennyiben az látszik majd, hogy még nem lesz képes elviselni a topcsapatnál bemutatkozással járó nyomást, a Mercedes visszatérhet az eredeti elképzeléseihez, és végül csak a Williamshez ültetheti be az olaszt.

Ebben az esetben jönne Alonso a képbe, a 42 esztendős spanyolnak tehát most – aztán, hogy ezt teszi-e, vagy sem, azt nyilván nem tudjuk – jobb híján azon kell szurkolnia, hogy Antonelli ne igázza le az F2-es mezőnyt, és ne bizonyítsa be, hogy már jövőre készen fog állni Hamilton helyének betöltésére.

Ezért is érdemes Alonsónak várni még néhány hónapot azzal, hogy elkötelezze magát az Aston Martin mellett, na meg persze azért is, hogy lássa, hogyan alakulnak az idei erőviszonyok. Hiszen semmi sem garantálja, hogy a Mercedes képes lesz visszatérni a jó útra, és akár az is megeshet, hogy az Aston Martin kecsegtetőbb opciónak fog tűnni a jövőre nézve.

Ebben az esetben nyilván okafogyottá válna Alonso számára a csapatváltás, legalábbis abban az esetben, ha csak a Mercedes neve szerepel a lehetséges célpontok között. Hiszen ott van még a Red Bull, amely egybehangzó sajtóhírek szerint felajánlotta a Williamsnél versenyző Alex Albonnak, hogy 2026-tól három évre írjon alá hozzájuk, azaz térjen vissza oda, ahol 2019-ben és 2020-ban már versenyzett. Ám a thai-brit versenyző kitöltené 2025 végéig szóló szerződését Grove-ban, és ha Sergio Pérez nem szedi össze magát, és az idei szezon végén elküldik, Alonsónak akár az energiaitalos istálló környékén is lehet keresnivalója.

Alonso vagy Vettel üljön Hamilton helyére? – az expilóta válaszolt

Friss