Colin McRae 1992-ben rajthoz állt a Brit túraautó-bajnokság nyitófordulójában Knockhillben, ahol rögtön komoly összetűzésbe keveredett a versenytársakkal.
McRae hiába volt ekkor már kétszeres Brit bajnok a raliban, sokan még mindig csak a ralilegenda Jimmy McRae fiaként ismerték őt.
1992-ben a Prodrive a Subarus rali-vb programja mellett, gyári támogatású csapatot indított a BTCC-ben, azaz a Brit túraautó-bajnokságban, méghozzá a BMW partnereként. Colin McRae az alakulatnál leginkább a raliban volt érdekelt, Subaruval versenyzett a Brit bajnokságban, amelyet meg is nyert, emellett pedig a vb-n is rajthoz állt pár versenyen.
Az a bizonyos Knockhill
A Prodrive alapítója, David Richards javasolta Colin McRae-nek, hogy a két állandó versenyzőjük, Tim Sugden és Alain Menu mellett ő is induljon el a szezonnyitón Knockhillben.
Egy 2006-os interjúban McRae bevallotta, hogy nem készült fel kellőképpen a BTCC nyitófordulójára: „Nem igazán fordítottam rá nagy figyelmet, mivel akkoriban teljesen a ralira fókuszáltam. Éppen akkor kezdtünk el a Subaruval a rali-világbajnokság néhány versenyén részt venni, és ez volt az, ami lázba hozott.”
Colin McRae az autót csak a futam előtti pénteken tesztelte, amiben rendkívül szokatlannak hatott neki az ABS, ezért kérte csapatát, hogy kapcsolják ki a rendszert. A Prodrive eleget tett pilótája kérésének, aki azonban három körön belül a kavicságyban találta magát.
A kvalifikáción azonban már uralta a versenyautót és a 15. helyet szerezte meg a rajtrácson a népes mezőnyben. Az első futam jól is alakult McRae számára, egészen a 8. helyig előre tudott törni, ami 1 pontot ért.
A második futamon kezdődtek a problémák
Nem sokkal az újabb verseny kezdete előtt leszakadt az ég, és a pálya teljesen felázott. Mivel a rajtsorrendet az első futam végi helyezések alapján határozták meg, Colin a 8. helyet foglalta el a rajtrácson, közvetlenül Matt Neal idősebb, 1991-es M3-asa mögött. McRae végül az egész versenyt azzal töltötte, hogy megpróbálta megelőzni őt. Ez a próbálkozása végül egy balesethez vezetett.
„A hajtűkanyarban úgy tűnt, hogy a szokásosnál erősebben fékez, és egyáltalán nem volt hova mennem. Nem tudtam megállni, úgyhogy nekikoccantam. Én továbbmentem, ő pedig nem. Azt hittem, amúgy is erről szól a túraautózás?!” – mondta McRae
Matt Neal versenye véget ért, a kavicságyban ragadt, és a 7. helye elúszott. Colint a futamok után behívták a versenybírák, végül pedig kizárták őt. Ez sem hatotta meg a Rimstock Racing csapatfőnökét, Steve Nealt, aki mindenképp ‘el akart beszélgetni’ McRae-vel.
Colin McRae így emlékezett vissza: „Matt sem volt túlságosan elragadtatva, de Steve határozottan fenyegető volt. A leggyorsabb valószínűleg egész hétvégén a verseny után voltam, amikor siettem vissza a lakóautómhoz…”
A BTCC azóta is a túraautózás egyik ékkövének számít
A szigetországban változatlanul népszerű maradt az autóversenyzés ezen formája, jelenleg is közel 30 fős mezőny látogat el mind a 10 fordulóra, ahol helyszínenként három futamot is rendeznek.
A versenyhétvégékre kilátogató nézők olyan rendszeresen a szériával tartó bajnokságokat is láthatnak, mint a Mini Challenge, ahol a MOTAM kötelékében versenyző fiatal tehetség, Rácz Gergő is bontogatja szárnyait. Gergő a bajnok csapatnál, az Excelr8 Motorsportnál kapott remek lehetőséget, hogy óriási csatákat vívhasson hétről hétre.
A program rendkívül változatos, a Mini Challenge és a BTCC mellett GT4-es autókat, a Ginetta kupát, a helyi Porsche Carrera bajnokságot, de még F4-es versenyeket is láthat, aki figyelemmel követi a Brit autósport legnépszerűbb hétvégéit.