2024. április 28. 16:56

KezdőlapORBBútor Robi a legjobb, de Vinczét és Veleczeit is dicséri

Bútor Robi a legjobb, de Vinczét és Veleczeit is dicséri

-

Bútor Robi kapta a legtöbb szavazatot a Rallycafe.hu Club Facebook oldalon arra a kérdésre, hogy Kinek a teljesítménye tetszett a legjobban a Mecsek Rallyn? Természetesen megkérdeztük Robit, aki örült az elismerésnek, de két ellenfele teljesítményét is kiemelte. 

A szavazáson egész pontosan 28%-kal nyert Bútor Robi, Mads Ostberg lett a második 17%-kal, míg Velenczei Ádám és Vincze Ferenc 9 és 8%-kal végeztek a harmadik, negyedik helyen. 

Egyet értesz az eredménnyel? – kérdeztem Robitól. „Ezt pont te kérdezed tőlem?“ – nevetett Robi jó hosszan. 

„A viccet félretéve, nagyon köszönöm, hogy ennyien szavaztak rám és örülök, hogy tetszett a szurkolóknak, ahogy versenyeztünk, pont ez volt a cél.“

Bútor három szakaszt – az első Pécsváradot és a két Hetvehelyet – nyerte meg a Citroën C3 WRC-vel, a Mecsek Rally végén pedig az abszolút negyedik helyen állt, de szokásához híven, még a cél előtt kiállt. 

„Pécsváradot nagyon vártam, mert az egy technikás gyorsasági, egy igazi rally pálya és nem olyan sok helyen kell végsebességen menni rajta, így ez a pálya feküdt nekem. Hetvehelyen sajnos kevés néző volt, így azt is áttoltuk.

Árpádtetőt is meg lehetett volna nyerni mindkétszer, de az utolsó hat kanyarban mindenhova keresztben érkeztünk, valamint a két híres elágat is jól kiszíneztük, ezért jó sok másodpercet bennhagytunk, de ezt egy percig sem bánom. Ezeken a helyeken rengeteg néző volt, ott állt a családom a barátaim, nekik akartam autózni.“

Kíváncsi voltam, hogy vajon belülről is ad-e akkora élményt a keresztbe csúszás, mint kívülről, mert azért valljuk be, egy aláfordított kormánnyal érkező autó mindig megmozgatja a szurkolókat. 

„Nem is csak a keresztbe csúszás, hanem hogy egy ilyen autóban ülhetsz. Nekem az etap is hatalmas élmény ebben a kocsiban, teljesen mindegy, hogy időre vagy a nézőknek autózom, minden másodpercét élvezem.“

Robi 38,2 másodperc hátránnyal végzett (volna) a negyedik helyen, de egy ilyen autótól azért inkább az elsőt várnánk. 

„Ezzel a kocsival minden gyorsaságit meg kellene/lehetne nyerni, de nem ez a célom. Sok volt az extra tempós rész a Mecsek Rallyn – főleg Trefortpusztán –, és nekem már a komfortzónámon kívül esik, ha kétszáz környékén kell menni az erdőben.

Azzal is számolnom kell, hogy erre az autóra nem lehet biztosítást kötni, és egy pillanat alatt hatalmas kárt lehet benne csinálni. Végig az volt bennem, hogy nem törhetem össze, mert akkor tényleg hosszú ideig ez volt az utolsó versenyem.

Szóval lehetne ennél sokkal gyorsabban is menni vele. Összehasonlítottam az eredményeimet a tavalyival, ha nincs most a húsz másodperc büntetésem, akkor ugyanúgy húsz másodpercre lettem volna Ostbergtől, mint tavaly. Akkor ez a második helyre volt elég, most a negyedikre. 

Nem én mentem lassabban, hanem ennyire felgyorsult a mezőny. Ostbergen kívül Velenczei Ádám és Vincze Feri is nagyon gyorsak voltak. Nézd meg, hogy a WRC2-es világbajnokhoz képest öt-hat másodpercre vannak. Ehhez nagyon jól kell menni.“

Jól is mentek, ezzel egyetértünk, mint ahogyan azzal is, hogy nagyon erős a magyar bajnokság eleje, de azért Bútort is jó lenne még látni a C3 WRC-vel, akár színezi a kanyarokat, akár áttolja. 

„Fogtok még, ezt megígérhetem. Ez az autó olyan, mint a drog, ha egyszer kipróbálod, semmi mással nem akarsz már menni és egyelőre nem akarok leszokni róla“ – nevet Robi. 

Friss