A Mecsek Rally második gyorsaságija után kapott két perces büntetést Hangodi Bendegúz és Bunkoczi László, ami meg is pecsételhette volna a sorsukat. Azonban a hátrányuk nagy részét így is ledolgozták, a 2wd értékelésben másodikok lettek, a Peugeot Kupát pedig megnyerték. Volt miről beszélgetnünk.
„A második gyorsasági után volt a rajtdobogó, utána következett egy időellenőrző állomás – mesélte Bunkoczi László. – Rangáék mentek előttünk, én pedig bementem az időellenőrzőre, hogy megkérdezzem, visszaállítják-e köztünk az egy percet, vagy marad a kettő.
Ranga kiment az állomásról, Beni meglepődött, hogy kikésünk és betolta az autó orrát az állomásra. Én ezt nem vettem észre, a mi időnkben leadtam a menetlevelet, de mivel az engedélyezettnél több időt töltöttünk az állomáson, ezért két perc büntetést kaptunk.
Mielőtt még bármit mondanál, ha egy páros korán érkezik, akkor az mindig a navigátor hibája. Mindig tanul az ember, még én is, ennyi rutinnal a hátam mögött. Még jobban kell figyelnünk a kommunikációra. Biztos vagyok benne, hogy többet ilyen hibát nem követünk el.“
Két percet kapni a verseny elején, felér egy vödör jeges vízzel az ember nyakába. És ekkor jön a nagy kérdés, hogyan tudja ezt az ember feldolgozni, ne adj isten az előnyére fordítani, de mindenképpen megakadályozni, hogy elguruljon a gyógyszere, és a következő gyorson az árokban kössön ki.
„Ilyenkor még jobban kell figyelni egymásra. Nem mindenkin látszik, hogy ideges, és fontos, amit mondasz, hogy ne a következő gyorson akarja behozni az ember a két percet, mert azt nem lehet. Szerintem egy gyors elég volt, hogy visszaálljunk a normális ritmusba, és a péntek esti utolsó gyorsaságin már minden rendben volt.“
Természetesen Hangodi Bendegúzt is megkérdeztem, ilyen helyzetben hogy nem szökik egy pillanat alatt az egekbe az ember vérnyomása. Ráhibáztam, mert ez történt, csak jó értelemben.
„Az első két gyorson nem találtam a ritmust, amit talán egy kicsit több teszttel lehetne megoldani – mondta Hangodi Bendegúz. – Amikor megkaptuk a két percet, azonnal felébredtem, megjött a vérnyomásom – általában alacsony szokott lenni – és menni kellett. Nem akartam azonnal behozni a büntetést, de azt tudtam, hogy szeretek sötétben menni, és hogy ott tudunk faragni a hátrányunkból.
A nap végére Ranga Petivel szemben maradt a két perc, de a Peugeot Kupában egy percet tudtunk hozni.
Kicsit tartottam tőle, hogy másnap le tudjuk-e dolgozni a maradék egy percet, de végül sikerült. Berta Laci és Trencsényi Vince is nagyon jó időket autóztak, inkább azt döntött, hogy volt egy-két trükkös gyorsasági, amin nekünk jobban jött ki a lépés.“
A sztori itt véget is érhetett volna, ám Bunkoczi Lacival még tovább beszélgettünk, többek között arról, hogy Hangodi Bendegúz mennyit fejlődött idén. Beszélgetés közben egyszer – pusztán pozitív értelemben –, úgy hivatkoztam Benire, hogy a kisgyerek. Bunkoczi azonban kijavított.
„Nem kisgyerek – mondta nagyon határozottan. – Egyáltalán nem kisgyerek. Ha a hétköznapi életben találkozol vele, akkor is inkább már egy világra rácsodálkozó ifjú embernek mondanám, de amikor beül az autóba, kő profi. Nagyon sokat fejlődött, nagyon sokat változott még tavalyhoz képest is. Tudatosan készül, komolyan veszi a versenyzést, egy igazi top gun a volán mögött.
Azt szokták mondani, hogy az eredményben tíz százalék a tehetség, kilencven a munka. Az biztos, hogy ami Benin múlik, azt ő beleteszi a versenyzésbe. Talán nem véletlen az sem, hogy beválogatták a HUMDA Academybe.
De ezt a profizmusát és a higgadt gondolkozását a Mecsek Rallyn is bizonyította.“
Igen, azt hiszem Lacinak igaza van, Hangodi Bendegúz már tényleg nem kisgyerek.