csütörtök, május 19, 2022
KezdőlapRXVáltoznak a rallycross versenyek szabályai

Változnak a rallycross versenyek szabályai

-

- Advertisement -

Új formátumban versenyeznek majd a rallycross vb (WRX) és Eb (ERX) futamain. A szabályváltozással izgalmasabb versenyeket szeretne a promóter, de a mostani módosítások csak egy folyamat kezdetét jelentik.

A World RX-ben minden versenyhétvége egy új SuperPole elnevezésű időmérővel kezdődik, közvetlenül a szabadedzés után. Az itt elért eredmények alapján alakul ki az első futam rajtrácsa. Ez váltja majd a hagyományos sorsolást.

- Hirdetés -

Az egynapos események három futamból állnak, a dupla versenynapok esetében naponta két futam lesz. A kvalifikációs futamokon a célba érés pozíciója ettől kezdve fontosabb, mint korábban, mivel ezek dönti el a következő futam rajtpozícióját. Az előfutamok végén a helyezés továbbra is az összesített időeredmény alapján alakul ki.

WRX Szabó
Szabó Krisztián, foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

Ezt követően minden pilóta részt vesz a Progression versenyen, amelyen a kvalifikációk végén legjobb helyezést elért versenyző választja ki először a rajtrácson a pozícióját, majd a második legjobb és így tovább. A Progression szakasz legjobb tíz versenyzője jut be az elődöntőbe, ahonnan az első öt helyezett (az elődöntők első és másodika, valamint a legmagasabban rangsorolt ​​harmadik versenyző) jut a döntőbe.

- Advertisement -

Változik a rajtrács is. Minden versenyen legfeljebb öt autó indulhat, egy sorban rajtolva és öt körös lesz egy-egy futam. Bajnoki pontokat csak a hétvége végén osztanak ki, a következő elosztásban az első helytől a 15.-ig: 20-16-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. A változtatások minden bajnokságra vonatkoznak, kivéve a SuperPole-t, amely csak a WRX-re vonatkozik – a sorsolás az RX2e, az Euro RX1 és az Euro RX3 esetében megmarad.

Mindig is ismertük a rallycrossban rejlő hatalmas lehetőségeket – ez vonzott minket elsősorban a WRX-hez. Ebben a digitális korban a rövid, kiélezett versenyek látványos akciókkal biztosan mindenkinek vonzóak, de azt is láttuk, hogy ez még nem az a termék, amilyennek szeretnénk látni” – mondta Arne Dirks, a Rallycross Promoter GmbH ügyvezető igazgatója.

WRX
Nürburgring 2021, foto: @World / Red Bull Content Pool

„Konzultáltunk a csapatokkal, hogy összeszedjük a javaslataikat, és örömmel vettük tudomásul, hogy ugyanígy gondolkodnak. Hamar világossá vált, hogy elég sok közös ötletünk van a szakág továbbfejlesztésére. Megállapodtunk számos kulcsfontosságú változtatásban, hogy fejlesszük a versenyek formátumát. A cél, hogy még izgalmasabbá tegyük a World RX-et a meglévő rajongók számára, és könnyebben érthetőbbé tegyük az új közönség számára. Ezt a folyamatot a következő években is folytatni fogjuk” – árulta el az igazgató.

„Különösen várjuk az új SuperPole rendszert, amely egy igazán kockázatos elemet vezet be a hétvége nyitó szakaszába, és a legjobb versenyzőket jutalmazza.  Mivel mostantól minden versenyen egy sorból rajtolnak az autók, az akciók kezdettől fogva benne lesznek a futamokban. Alig várjuk, hogy lássuk a közös erőfeszítéseinek gyümölcsét, amikor elkezdődik az új szezon” – mondta Arne Dirks.

A nemzetközi rallycross szezon Magyarországon kezdődik majd. Az ERX visszatér Nyirádra, május 21-22-én Euro RX1 és Euro RX3 futamokat rendezünk. A világbajnokságra július első hétvégéjéig kell várnunk, Höljesben lesz az első forduló. Egy résztvevő szereplése már biztos: Johann Kristoffersson újra Volkswagennel indul majd.

ERX Kárai
Kárai Tamás, foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
- Advertisement -

Friss