Két autóval nevezett a Rallycross-világbajnokságra a Construction Equipment Dealer Team (CE Dealer Team). A svéd PWR Racinggel szoros kapcsolatban álló istálló saját konstrukciójú elektromos autókkal indul a vb futamain.
A PWR RX, a PWR Racing testvérvállalata a PWR RX1e névre keresztelte autóját. A CE Dealer Team vezetője Emil Axelsson, az EKS RX korábbi csapatmenedzsere lesz.
„A World RX-hez hasonlóan a csapat szilárdan elkötelezett a fenntartható jövő irányában, mind a pályán, mind azon kívül. A bajnokságban való részvételével a csapat célja a nagyobb sokszínűség felé való elmozdulás segítése, hangsúlyozva az izgalmat, amelyet az elektromos jövőre való átállás kínál” – áll a csapat közleményében.
A skandináv alapokon nyugvó kétautós projektet a Volvo Construction Equipment számos független forgalmazója – köztük az Ascendum, az SMT és a Swecon – támogatja, és számos egyébipari partner támogatását élvezi, köztük az Engcont és az SSAB-t.
A csapat versenyzői felállását május 10-én, közép-európai idő szerint 10:00-kor jelentik be.
„Örömmel jelentjük be, hogy beléptünk a World RX-be, amely tökéletesen illeszkedik a CE Dealer Team-hez, és partnereinkkel együtt egy fenntarthatóbb jövőért dolgozunk. A World RX program kiváló aktivációs platformot biztosít számunkra, ahol partnereink bemutathatják innovatív termékeiket és megoldásaikat a világ legizgalmasabb elektromos motorsport kategóriáján keresztül” – mondta Emil Axelsson, a CE Dealer Team sport- és kereskedelmi igazgatója.
„Míg a World RX új számunkra, a gyors elektromos versenyautók építése és fejlesztése nem az. Kiterjedt versenyzési tapasztalatunk, valamint ipari partnereink hatalmas technikai szakértelme bizakodásra ad okot abban, hogy hosszú távú célunk, a FIA Rallycross Világbajnoki címekért való küzdelem, végül sikeres lesz” – tette hozzá Daniel Haglöf, a CE Dealer Team társalapítója.
A csapat versenyautói a már ismert paraméterekkel rendelkeznek. A két elektromos motor 600 lóerőt és 880 Nm-t tud, amivel 2 másopercen belül gyorsul 100 km/h-ra a PWR RX1e. A versenyek közben az újratöltést a GCK Energy konténereiből oldják meg, amelyek egyenként 900 kWh energiával feltöltve érkeznek a versenyhelyszínekre Franciaországból.