Kilencedik alkalommal rendeznek Nyirádon Rallycross Európa-bajnoki futamot. Ebből az alkalomból tartottak sajtótájékoztatót az április 29-30-án rendezendő verseny helyszínén, a Nyirád Racing Centerben. Az FIA Rallycross Európa-bajnokság nyitófordulójára 10 magyar pilóta nevezett, hatan az ERX1-ben, négyen pedig az ERX3-ban indulnak. Közülük négy pilóta beszélt a terveiről; Kárai Tamás, Koncseg Zoltán, Szíjj Zsolt és Körmöczi Balázs. Ők mindannyian szeretnének részt venni a hat fordulós Európa-bajnoki sorozat minden futamán.
Gyuris Orsolya, szervező
„Idén három fő újítást tervezünk, ami meghatározza az Európa-bajnoki futamra való felkészülést. Az egyik, hogy a pálya kritikus pontját felújítottuk, a másik új lelátók építése, a harmadik pedig a családok megcélzása egy játszótér kialakításával. A depót az idén mindenki látogathatja, és megnézheti a csapatok készülődését.
Két betétfutamot tervezünk: az egyik a Magyarországon újdonságnak számító Crosscar, illetve a Super Touring Cars kategória. Ezen kívül megnyitó ünnepséggel is készülünk, április 27-én 17.30-tól várjuk sok szeretettel az érdeklődőket Tapolcán, a Fő téren, ahol versenyautók lesznek kiállítva, és a pilótákkal is szót lehet váltani.
Az Eb-sorozatban is újdonságnak számít a versenyre kifejlesztett applikáció, amelyen a versenyhétvége programja mellett minden versenyzőről részletes információ található.”
Kárai Tamás, ERX1, Audi S1, a pálya tulajdonosa, 2022-ben Eb összetett 5. helyezett:
A háromszoros Európa-bajnok és vb-ezüstérmes Andreas Bakkerud nemrégiben tesztelte Kárai Tamás Audi S1-ét Nyirádon, és abban is megállapodtak, hogy az idénynyitón a Kárai Motorsport színeiben versenyez, Kárai Tamás pedig az új, még épülő Audi S1-sel indul majd az Eb-n.
„Bakkerud nagyon sokat segített, az autót teljesen átállította. Kipróbáltunk új beállításokat, az autó gyors lett, bízunk abban, hogy ez a versenyen is így lesz. Az új autó is ennek a beállításait fogja követni. Tavaly az utolsó fordulóban, Spá-ban döntőbe kerültem, itt Nyirádon is szeretnék ide eljutni, a döntőben pedig már bármi lehet.
A pálya néhány részen nagyon kigödrösödött, ennek megoldására egy stabilizáló anyagot használtunk. A tesztek alapján jól sikerült a felújítás, minimális mértékben kopott a pálya a felújított részeken.”
Koncseg Zoltán, ERX1, Audi A1, szintén a Kárai Motorsport Sportegyesület színeiben versenyez.
Tavaly debütált az Európa-bajnokságon az ERX1-ben, az országos bajnokság máriapócsi nyitóversenyén pedig harmadik lett Benyó Máté és Kárai Tamás mögött.
„Az Audi A1-es most teljesen más, nagyon szimpatikusan viselkedik. Rendkívül nyomatékos, tehát alulról húz, és ha minimálisan is, de lóerőben is többet tud. A futóművön kell még állítani, a cél pedig az. hogy kihozzuk a maximumot magunkból.”
Szíjj Zsolt, ERX3, Audi A1, tavaly ő volt a legjobb magyar pilóta Nyirádon az ERX3-ban.
„Úgy gondolom, hogy a mezőny még erősebb lett, komoly új pilóták jöttek, a technikák is fejlődtek. Bízom abban, hogy egy tavalyihoz hasonló eredményt el tudok érni, kivéve persze a büntetést. Ha nem lett volna a büntetés az elmúlt évben, akár még a dobogó is összejöhetett volna. A döntőbe jutással már elégedett lennék, de cél a dobogó.”
Körmöczi Balázs, ERX3, Volkswagen Polo, debütál az Európa-bajnokságon.
„Jó eredményt szeretnék elérni, a dobogónak örülnék a legjobban. Meglátjuk, hogy mit tudok produkálni ezzel az autóval. Azért mégis ez lesz az első Eb szereplésünk, az első komoly versenyünk az autóval, de mindent bele fogunk adni. Az autót Dominik Senegacnik építette, ez a tavalyi autójának a fejlesztett változata. A bajnoki futamon és a teszteken remekül muzsikált.”