Az egész szombati napja lengéscsillapító problémával telt Thierry Neuville-nek és Martijn Wydaeghe-nak a Monte-Carlo Rallyn. Szinte ölben vitték célba a Hyundai i20 N Rally1-et, amivel másnap a Power Stage-en, az erőgyorsaságin akartak bizonyítani, de ez sem sikerült, ami meglehetősen kiakasztotta a belgát.
Nem kezdődött jól a Monte-Carlo Rally Neuville számára, aki a harmadik szakasz után elég kemény kritikát fogalmazott meg:
„Őszintén szólva nem jobb, mint tegnap, ez egy rémálom. Soha sem féltem még ennyire vezetés közben. Sok munka van még hátra.“
Később a hibridhajtásra panaszkodott:
„Volt egy hibridhajtás hibám, nem volt extra teljesítményünk.“
Ezt követte az igazi feketeleves szombaton, a jobb első lengéscsillapítóval, amellyel előbb 3 perc 40 másodpercet, majd 2 perc 15-öt veszített a szombati két utolsó gyorson. Mindkét szakasz után szervizeltek etapon és valahogy sikerült bevinni a Hyundai i20 N Rally1-et a szervizparkba. A negyedik helyről eközben a hatodikra estek vissza.
Vasárnap nyert egy szakaszt ugyan Neuville, de az erőgyorsaságin hiába adott bele mindent, csak a negyedik időt autózta – ami Ogier büntetése után a harmadik lett –, ez pedig nagyon letörte.
„Csalódott és a frusztrált vagyok! Kemény hétvégénk volt, már azért is komolyan meg kellett dolgoznunk, hogy szombaton versenyben maradjunk. Az életemért hajtottam a Power Stage-en, mindent beleadtam, de nem jött az időeredmény – nyilatkozta Neuville a Hyundai hivatalos kiadványában.
– Rengeteg munkát végeztünk a színfalak mögött, hogy felkészüljünk a szezonnyitóra, én is és Martijn is, valamint a csapat is, így nehéz elfogadni, hogy eredmény nélkül távozunk.
Nem adjuk fel – ezt talán szombaton is bizonyítottuk. Megpróbálunk mindenkit motiváltan tartani, és továbbra is nyomulni fogunk.
A bizonyítási vágy mindenképpen megvan bennünk, és ez fontos. Több területen kell fejlődnünk, de a legfontosabb a megbízhatóság. Sokkal erősebbnek kell lennünk a következő versenyekre.”
Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatigazgató-helyettese szintén nem volt elégedett:
„Határozottan kemény rally volt ez számunkra. Csalódott vagyok az egész csapat miatt, akik nagyon keményen hajtottak, a rallyn és a gyárban dolgozók miatt egyaránt.
Reagálnunk kell a problémákra, ez nem is kérdés. Sportszakmai szempontból nem vagyok boldog, mert azért vagyunk itt, hogy nyerjünk, és az eredmény nem a várakozásainknak megfelelő.
Mindazonáltal sok rendszert tudtunk ellenőrizni az új Hyundai i20 N Rally1 autónkon, és mindig vannak jó dolgok, amelyeket még a legnehezebb pillanatokból is ki lehet hozni. Amikor az autó problémamentesen futott, versenyképes időket tudtunk felmutatni, tehát a tempó megvan. Már csak a problémáinkat kell minél gyorsabban megoldanunk.”