2025-től a Rally1-es autók teljesítménye csökken, a Rally2+ autók pedig erősebbek lesznek a normál Rally2-es autóknál, ezáltal Jari-Matti Latvala szerint akár az is előfordulhat, hogy Rally2+ autóval nyer valaki WRC-futamot.
A jelenlegi tervek szerint 2025-től a Rally1-es autók ereje 330 lóerő körül lesz, míg a Rally1-es kittel szerelt Rally2+ autók teljesítménye 300 lóerőre nőhet.
“Ha a szabályok valóban úgy alakulnak, mint ahogy jelenleg tűnik, akkor fennáll a kockázata annak, hogy Rally2+ autóval nyer valaki WRC-futamot – mondta Jari-Matti Latvala a Dirtfishnek. – A privát csapatok számára jól jönnek a Rally2+ autók, hiszen, ha úgy alakul egy verseny, akár Rally1-es autókat is le lehet győzni. Tudom, hogy jelenleg nincs sok versenyző a Rally1-es kategóriában, a Rally2-es autók javításában pedig látom a pozitívumot. De biztosan jó ötlet lassítani a Rally1-es autókat és erősebbé tenni a Rally2-es autókat? Inkább meg kellene találni a kettő közti egyensúlyt.”
“Például, ha a Rally2+ autóknál lapátváltó lesz használható, akkor nem hiszem, hogy további Rally1-es technológia használatát kellene engedni. A technológia használat terén konzisztensnek kell lenni. A lapátváltó beszerzése amúgy is növeli a privát versenyzők költségeit.”
A Dirtfish megkeresett jelenlegi WRC2-es versenyzőket is az üggyel kapcsolatban.
“Tetszik a Rally2+ autó használatának lehetősége, mert több privát versenyző kerülhet a versenyek élmezőnyébe – mondta Emil Lindholm. – Az már másik kérdés, hogy a Rally2+ autók mennyire lesznek versenyképesek a Rally1-es autókkal. Ha valóban azok lesznek, akkor megéri több pénzt költeni privát versenyzőként, ha pedig nem nő a versenyképesség, akkor nem lesz értelme Rally2+ autókkal versenyezni.”
“A WRC2 egy kiváló bajnokság a világbajnokság második szintjéhez – mondta Teemu Suninen. – Ezen a bajnokságon nem kell változtatni, a célnak annak kell lenni, hogy a Rally1-es autók közelebb kerüljenek a Rally2-es autókhoz. Ha valóban versenyképesek lesznek a Rally2+ autók a Rally1-sekkel szemben, akkor érdemes megfontolni az erre való váltást. De ehhez hasonló szabályokra van szükség az erő, a súly és az aerodinamika kiegyenlítéséhez. E nélkül hasonló lehet a helyzet, mint amikor a Rally1-es autók mellett használhatók voltak a 2017-es szabályok szerint készült WRC autók. Ezekből az autókból pedig egy sem volt a versenyeken. Jó lenne, ha 10-15 Rally2+ autó lehetne egy versenyen, ezekkel a helyi versenyzők képesek lennének jól szerepelni. A gyári autók és a privát autók között azonban mindig különbség volt. Ha több versenyző küzdhetne az élmezőnyben és nem csak 4-5 versenyzőből állnak az élmezőny, az a Rally1-es versenyzőknek is nagyobb tiszteletet hozhatna.”
“Véleményem szerint a Rally2-es kategória úgy tökéletes, ahogy van – ezt már Oliver Solberg mondta. – Megvan az oka, hogy miért annyira népszerű ez a kategória. Szerintem inkább a WRC szabályzatának kellene változnia a Rally2-es autók helyett. Ugyanakkor nehéz kitalálni, hogy mi a helyes. Ha a Rally2+ autók lassabbak lesznek, mint a Rally1-es autók, akkor azonban nem látom értelmüket. Nem tudom, hogy mi a cél velük. Azonban, ha ez több gyártó belépését jelenti a WRC-be, akkor jónak tartom. Egyértelmű, hogy több gyártó csak jó lehetőség lenne, az olyan versenyzőknek, mint amilyen én is vagyok. Jelenleg több a részmunkaidős versenyző, mint a főállású, ezért egyértelmű, hogy változtatni kell, de, hogy mit, azt nem tudom.”