A gumigyártó csapat, az MRF Team lett az első indiai gyár, mely Európában komoly sikert tudott elérni, miután a Barum Rally előtt megnyerte a pilóták és navigátorok Európa-bajnoki címét is.
Az MRF Team már korábban bírta nevét a rallysport történelem könyvébe, amikor több bajnoki címet is nyert az Ázsia-Óceánia Rally Bajnokságban, 2012-ben Chris Atkinson, 2013-ban, 2016-ban és 2017-ben Gaurav Gill, 2014-ben Jan Kopecky, 2015-ben Pontus Tidemand szerzett bajnoki címet.
Az indiai gumigyártó óriás 2020-ban nevezett be először a Rally Európa-bajnokságba Craig Breennel és Emil Lindholmmal, majd 2021-ben az ír versenyző mellett Simone Campedelli indulhatott az Eb-n. Breent a Róma Rally után Jari Huttunen, Dani Sordo és Nil Soland váltotta.
2022-re azonban csak Simone Campedelli maradt a csapatban, akihez csatlakozott a 2021-es második helyezett Efrén Llarena, valamint ötödik helyezett Herczig Norbert is. A csapat a szezon során tovább bővítette létszámát, az ERC2 23021-es bajnokával, Javier Pardoval, majd a lett Liepaja Rallyn és Róma Rallyn a lett Martins Sesks-el.
Efrén Llarena leigazolása pedig telitalálatnak bizonyult, hiszen a Barum Rally előtt a spanyol pilóta és navigátora, Sara Fernández is megszerezték első Eb címüket, ami az indiai MRF számára az első komoly bajnoki címet is jelentette.
A Barum Rallyt követően pedig Javier Pardo a pilóták bajnokságának második helyére lépett, míg Herczig Norbert számára elérhetővé vált az ötödik hely, miután a szezonzáró Spanyol Rally előtt csupán 15 pont a hátránya, csapattársa Simone Campedelli és a spanyol Nil Solans mögött.
“A bajnoki cím egy álom az egész csapat számára – mondta Vivek Ponnusamy, az MRF Team képviselője. – És még megszerezhetjük a másodiki helyet is Javier Pardoval. Ehhez azonban kemény munka kellett mindenkinek a részéről. Korábban még sose nyert indiai cég FIA bajnokságot, különösen a rallysportban nem. Nagyon nagy büszkeséget jelent már az is számunkra, hogy Európában versenyezhetünk és komoly eredményeket érhetünk el az európai versenyzők és csapatok között.”
A sikerhez azonban az egész csapat munkája kellett.
“Ez a siker a fejlesztőcsapatnak, a gyártócsapatnak, a menedzsmentnek, a szerelőknek, a versenyzőknek a kemény munkájával volt elérhető. Idén nagyon jó volt látni, hogy mindenkiben meg van az éhség a siker iránt, senkit sem láttam a szezon során, hogy könnyelmű lenne.”