Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy az Aston Martin a 2026-os motorszabályok érkezésével új partnerrel áll össze, azaz szakít a nekik erőforrásokat szállító Mercedesszel. Ez pedig nagy előnyöket hozhat a silverstone-i istállónak.
Miután a tavalyi év végén hivatalosan is jelezte érdeklődését a 2026-os motorszabályok iránt, a Ford pedig összeállt az attól az évtől kezdve saját motorral versenyző Red Bull-lal, világossá vált, hogy amennyiben a Honda maradni fog az F1-ben azután is, hogy 2025 végén lejár a jelenleg is futó együttműködése a bikásokkal, más csapat után kell néznie.
Sajtóhírek szerint több istálló érdeklődött a Red Bull-lal tavaly és tavalyelőtt is világbajnoki címet nyerő, minden bizonnyal az idei elsőségeket is behúzó Hondánál egy esetleges együttműködésről, a The-Race-nek pedig több forrás is utalt rá, hogy a japánok az Aston Martinnal kezdenek együttműködésbe.
A szaklap azt írja, hogy bár ellentmondó információk vannak arról, hogy a hivatalosan 2021 végén kiszálló, de a Red Bullnak és az Alpha Taurinak azóta is motort szállító, az F1-es szerepvállalását időközben átgondoló Honda igazgatótanácsa meghozta-e már a végleges döntést a maradásról, de „nagyon valószínű”, hogy hamarosan hivatalos döntés születik a 2026-os projektről.
Miután a Red Bull a Honda teljes távozásának tudatában felállította a saját motorrészlegét, és már ha akarná, sem tudná úgy folytatni a japánokkal, mint előtte, a Honda a hírek szerint a McLarennel és a Williamsszel is kapcsolatba került, miközben az Aston Martin is világossá tette, hogy gyári partnert szeretne. A Red Bull Powertrains-hez hasonló saját motorrészleg felállítását is megfontoló, azt életképtelennek minősítő istálló előtt ehhez az opcióhoz a Honda maradt az egyetlen reális lehetőség, így jelen állás szerint vagy maradnak a Mercedes partnerei, vagy összeállnak a japánokkal.
Persze utóbbi sokkal kifizetődőbb lenne, hiszen a Red Bull és a Honda között kialakuló együttműködést valósíthatnának meg, az erőforrás és az autó minden elemét úgy tervezve, hogy az a lehető legoptimálisabb legyen, miközben a Mercedestől vásárolt elemek (az erőforrás mellett a váltót és a teljes hátsó felfüggesztés is Brixworth-ból, illetve Brackley-ből érkezik) megkötik a kezüket.
Hogy a Honda nem a McLarennel vagy a Williamsszel (mindkét gárdával nyertek már vb-címeket), hanem az Aston Martinnal egyesülne újra (az istálló jogelődje, a Jordan 1997-től 2001-ig Mugen-Honda motorral versenyzett), az bizonyára annak is köszönhető, hogy az Aston Martin hatalmasat fejlődött az idei évre (Fernando Alonsóval 5-ből 4 futamon dobogóra állt), illetve komoly tervei vannak (új gyár, szélcsatorna és szimulátor) arra vonatkozóan, hogy megszilárdítsa a helyét az élmezőnyben.
Ismét létrejön az F1 történetének egyik legnagyobb égését hozó házassága?
A The-Race kiemeli, hogy ráadásul a kapocs is megvan a két fél között, hiszen Marin Whitmarsh, az Aston Martin Performance Technologies vezérigazgatója volt az, aki összehozta a 2015-ös szezonra a McLaren-Honda megállapodást, majd még azelőtt távozott Wokingból, hogy romba dőlt volna a két fél újraegyesülése.
Eközben persze Fernando Alonso neve aligha cseng jól a Honda számára (a spanyol rengeteget kritizálta a japánokat a 2015 és 2017 közötti szenvedős időszak alatt), de a 41 esztendős veterán nagy valószínűséggel már úgysem lesz a mezőny tagja 2026-ban, noha többször is utalt rá, hogy aktív versenyzői pályafutása befejezése után is szívesen maradna az Aston Martin kötelékében.