Ígazi ínyenceknek való bemutatóval rukkolt elő a Red Bull az Osztrák Nagydíj előtt, két F1-es veterán pedig egy kis extra show-t is szolgáltatott.
A Red Bull szokás szerint különleges programokkal készült az Osztrák Nagydíjra kilátogatóknak a Red Bull Ringen, aminek keretein belül vasárnap dél után nem sokkal a legendák parádéját tartották meg. Ezen összesen hat korábbi Forma-1-es pilóta huppant be négy korábbi Can-Am, illetve két korábbi NASCAR-autó volánja mögé.
A Canadian-American Challenge Cup 1966 és 1987 között a világ legegzotikusabb sportautós sorozatává nőtte ki magát, amelyen rendszerint aktív Forma-1-es pilóták is indultak. Az innováció terén élen járó, brutális kinézetű és hangzású autóinak köszönhetően a rajongók körében is elképesztően népszerű szériát öt alkalommal nyerte meg McLaren-pilóta, a legendás márka tehát gazdag történelemmel büszkélkedhetett a tengerentúlon is. Ennek a történelemnek négy darabját hozták el a múlt hétvégén Spielbergbe.
A McLarennel korábban a Forma-1-ben is versenyző (a 2005-ös San Marinó-i Nagydíjon ugrott be a teniszezés közben megsérült Juan Pablo Montoya helyére), azt éveken át tesztpilótaként segítő Alex Wurz egy 1970-es McLaren M8C-t vezetett. A 8,8 literes V8-as Chevrolet-motorral hajtott szörnyeteg 880 lóerős, a gazdag sportautós múlttal rendelkező osztrák pedig nem bánt vele kesztyűs kézzel, miként Jos Verstappen, Max Verstappen édesapja sem tette ezt meg az 1972-es, 8,4 literes V8-as Chevy által repített, 790 lóerős McLaren M8F Campagnie-vel.
Ketten együtt 174 F1-es futamon indultak és szemmel láthatóan úgy voltak vele, hogy bár ez egy bemutató, a többiekkel ellentétben nem bemutatókörökkel szórakoztatják a közönséget, hanem nyomnak egy kis miniversenyt. És nyomtak is, a nagyjából 10 percen át tartó körözés során például előfordult, hogy Wurz úgy vetődött be Verstappen mellé a célegyenes végén, hogy megcsúszott alatta az autó, így nem is találta el a kanyarcsúcspontot, idősebb Verstappen pedig alávágva a kettes kanyar felé vezető egyenesben visszaelőzte. A végére aztán egy kicsit visszább vettek, de így is tempósan autózva fejezték be a körözést.
Wurz és Jos Verstappen különmeccsének egy részlete ITT látható.
Mögöttük jócskán lemaradva az F1-en kívül szintén a sportautózásban is jeleskedő Mark Webber ért célba egy 1970-es Lola T165-össel (8 literes V8-as Chevrolet-motor 800 lóerővel), majd következett két NASCAR-autó az F1 után az amerikai sorozatban 9 éven át versenyző, 255 futamból kettőt megnyerő Juan Pablo Montoyával, illetve David Coutharddal a volánnál.
A sort a 80 esztendős Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója zárta, aki korábban maga is versenyzett a Can-Amben. Marko egy 7,6 literes, 740 lóerős Chevy V8-assal hajtott BRM 157-est kormányzott, azt a modellt, amellyel a néhai Pedro Rodriguez versenyzett és lett harmadik a Los Angeles Times Grand Prix-n. Nem véletlen, hogy a Forma-1-es pályafutását pontosan 51 évvel ezelőtt egy kis híján végzetes baleset miatt befejezni kénytelen tanácsadó ezt az autót kapta, hiszen annak utódjával, a BRM P167-essel már ő versenyzett Amerikában.
Az alábbi képgalériában Makai Gergely fotóti nézhetik meg a bemutatóról: