back to top
2024. november 22. 11:53

KezdőlapF1A Mercedes kész volt leváltani Hamiltont, de ő elkerülte, amit Michael Schumacher...

A Mercedes kész volt leváltani Hamiltont, de ő elkerülte, amit Michael Schumacher nem

-

Lewis Hamiltonnak hamarosan lejárt volna az ideje a Mercedesnél akkor is, ha 2025-től nem szerződött volna a Ferrarihoz – derült ki Toto Wolff nyilatkozatából.

Ahogy az érintettek egyre többször találkoznak a sajtó képviselőivel, úgy derül ki egyre több részlet Lewis Hamilton Ferrarihoz szerződésének hátteréről és körülményeiről. Toto Wolff a minap például elárulta, hogy a Mercedes miért nem volt hajlandó megadni a hétszeres világbajnoknak azt a szerződést, amit Hamilton szeretett volna.

A Motorsport-Total.com információi szerint Hamilton 3 éves hosszabbítást akart, a Mercedes viszont egyet. Ebből született a kompromisszumos egy plusz egy éves szerződés, opcióval az első és végi szakításra. Csakhogy a 39 esztendős pilóta már a hosszabbítás első idényének kezdete előtt bejelentette: nem tölti ki a kontraktust, és annak első éve után a Ferrarihoz igazol.

Toto Wolff szivárogtatta ki Hamilton Ferrarihoz szerződését?

Az ORF-nek nyilatkozó Wolff ezzel kapcsolatban ismét elmondta, hogy az időzítés Hamilton részéről „furcsa volt”, de a Mercedes „nyitott szemmel ment bele ebbe a helyzetbe”, ő pedig mindig tisztában volt vele, hogy „egy év után fennáll az esélye annak, hogy nem folytatjuk együtt a versenyzést 2025-ben.”

De miért nem akartak sima 3 éves szerződéshosszabbítást adni Hamiltonnak? Ennek oka nem más, mint Andrea Kimi Antonelli, a Mercedes 17 esztendős szupertehetsége. Ugyanis mint azt most Wolff megerősítette, egyszerűen el akarta kerülni, hogy ugyanaz a helyzet álljon elő, ami Max Verstappennel. Hiszen a holland pilóta apja 2014-ben megkereste a Mercedest egy esetleges F1-es üléssel kapcsolatban, Wolff azonban rövid távon nem tudta azt biztosítani, a Red Bull azonban igen, így elhappolta Verstappent az osztrák üzletember elől.

„Több éve olyan helyzet adódott, hogy lehetőségünk volt az autónkba ültetni Maxot, de ez akkoriban nem volt megoldható, mert egyszerűen nem volt szabad ülésünk. Rosbergnek és Hamiltonnak hosszú távú szerződése volt, a Red Bull pedig természetesen lecsapott a lehetőségre – mondta Wolff az ORF-nek. – Szerződést kínáltak neki a Toro Rossónál azzal a lehetőséggel, hogy a következő évtől a Red Bullnál vezethet. Akkor elveszítettünk egy fiatal pilótát, aki látható, hogy milyen sikeres lett. És pontosan azért akartam nyitva hagyni ezt az opciót, mert van egy juniorunk a láthatáron, aki nagyon magas szinten vezet.”

A Mercedes Verstappenje olyat tett, amivel megmutatta, miért lehet ő az új Hamilton

Magyarul: a Mercedes fenn akarta tartani az opciót arra, hogy akár már 2025-től, de legkésőbb 2026-tól beültesse Antonellit egy Mercedesbe, akár még úgy is, hogy ehhez közli hétszeres világbajnokával: nincs tovább, nem hosszabbítjuk meg a szerződésed. Amennyiben ez a helyzet előállt volna, az kísértetiesen hasonlított volna arra, amit a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo csinált Michael Schumacherrel 2006-ban. Az akkorra már szintén hétszeres bajnok németet ugyanis kész tények elé állították, miután az utódlásáról gondoskodva Montezemolo 2007-től szerződtette az elérhetővé váló Kimi Räikkönent, Schumachernek pedig technikailag nem maradt ülése. Persze, ha nagyon akart volna, alighanem megoldható lett volna, hogy Felipe Massát elküldve maradjon, de Schumacher inkább bejelentette a visszavonulását.

Hamilton esetében azonban nem került sor erre a kínos játszmára, hiszen a brit saját sorsát a kezébe véve inkább lépett, és aláírt a Ferrarihoz. Így jelenleg Wolffnak már „csak” azt kell eldöntenie, hogy Antonellit mikor ülteti be a Mercedesbe. „Bizonyos szempontból ő csodagyerek. Mindent megnyert a gokartban, amit lehetett, aztán feljebblépett a Forma–4-be, ahol mindkét bajnokságban első lett az újoncévében, majd onnan is feljebblépett [a Formula Regionalba] és ott is mindent megnyert. Ezután úgy döntöttünk, hogy kihagyjuk a Forma–3-at, részben azért, mert ott nem lehet sokat tesztelni. Ehelyett egyenesen a Forma–2-be ment, ami hatalmas ugrás neki. Igazán nagyok és erősek az autók, és a legtöbb futam a Forma–1 hétvégéin zajlik, úgyhogy jó rálátásunk lesz a történésekre” – ecsetelte a csapatfőnök a fiatal olasz pilóta kilátásait.

Wolff már egy megválaszolatlan WhatsApp-üzenetből sejtette, hogy Hamilton elmegy

Wolff ugyanakkor hozzátette, mindez nem egyenlő azzal, hogy eldöntötte, 2025-től Antonellié lesz az ülés. „Ez nem jelenti azt, hogy Antonellit fogjuk az autónkba ültetni jövőre. 17 éves, úgyhogy lehet, hogy ez kicsit korai lenne. De a következő 5-10 évre tekintettel nyitva akartam hagyni ezt az eshetőséget.”

Wolff azt is elmondta, hogy legközelebb az első három F2-es hétvégét követően értékelik a helyzetet. „A tapasztalatra akarunk támaszkodni, vagy ki akarunk próbálni valami újat? Vagy a fiatalságra akarunk koncentrálni és kockázatot vállalunk egy újonccal, majd utána közép- és hosszú távon kell gondolkodnunk a teljesítményt illetően?” – tette fel a megválaszolásra váró kérdéseket a csapatfőnök, hozzátéve, hogy az idei pilótapiac „elképesztően érdekes lesz, mert igazán erős versenyzők válnak elérhetővé 2025-re.”

A Mercedes Antonellivel az idén a Forma–2 mellett átfogó tesztprogramot fog bonyolítani egy 2022-es Mercedesszel, elősegítve a fiatal olasz felkészülését az F1-re.

Vettel tényleg a visszatérést fontolgatja? – itt az újabb jele annak, hogy igen

Friss