Az Audi Sport első Dakarján vadonatúj, elektromos autókkal állt rajthoz, azonban már a debütáló versenyen sikerült felülmúlni az előzetes elvárásokat.
Az Audi első Dakarján Matthias Ekström ért el a legjobb eredményt a kilencedik helyezéssel, míg Carlos Sainz a 12., Stéphane Peterhansel pedig az 59. helyen teljesítette a Tereprally vb első versenyét.
A végeredménynél azonban sokkal nagyobb horderejű volt, hogy mindhárom versenyző szakaszt tudott nyerni, és összesen négy szakaszt nyert a német gyártó a 12-ből.
“Nagyon elégedettek vagyunk a sikerrel, mert ez sokkal több, mint amire számítottunk az első Dakarunkon, főként úgy, hogy csak 12 hónapunk volt a felkészülésre – mondta Julius Seebach a Motorsport oldalának. – Nem volt problémánk a hajtásláncunkkal, csupán a lengéscsillapítókkal. Ez pedig a koncepció bizonyítéka, és megmutatja, hogy fog kinézni a jövő. Az elektromos mobilitás a jövő, és úgy gondolom, ehhez nagyban hozzájárul a rallysport, ahol meg lehet mutatni, hogy mit lehet elérni ezzel a technológiával.
Seebach azt is elárulta, hogy miként született meg az ötlet, hogy első az Audi első Dakarján elektromos autóval induljanak.
“A Dakar a világ legkeményebb körülményei között zajló versenye. Eddig pedig csak a belső égésű motorok versenye volt: minden szakaszgyőzelem és eredmény a hagyományos technológiával született. Az új szabályozás azonban megadta nekünk azt a szabadságot, hogy saját koncepciót alakítsunk ki a győzelem érdekében.”