Tizenhárom fordulóval a 2022-es szezonkezdet után, már mind a 20 versenyzőnek volt lehetősége arra, hogy megmutassa, mire képes az F1 új korszakában.
De vajon hogyan alakultak eddig az élcsapatokon belüli párhacok? Nehéz összehasonlítani a pilótákat, ha különböző technikával versenyeznek, többet elárulhat azonban, ha házon belül vizsgáljuk a teljesítményüket. Ebből kiindulva összevetésre kerültek a csapattársak statisztikái a következő szempontok alapján:
- Futamon elért jobb helyezés (Amennyiben a csapat mindkét pilótája kiesett a futamból, úgy egyik pilótának sem jár a pont. Amennyiben egy csapat egyik versenyzője célba ér, míg a másik nem, az automatikus pontszerzésnek minősül a futamot teljesítő pilóta részére.)
- Időmérőn nyújtott teljesítmény (A kvalifikációs csaták eredményénél a végleges rajhely számít, adott esetben büntetéssel együtt.)
- Megszerzett bajnoki pontok
- Dobogós eredmények
- Legjobb versenyen elért helyezés
- Legjobb rajthely (Ahogy az időmérős helyezések esetében, úgy itt is az esetleges büntetéssel együtt, a valódi rajtpozíció számít.)
- Kiesések (A mechanikai, vagy egyéb meghibásodások és a pilóták hibájából eredő kiesés egyaránt számít.)
Red Bull Racing
Sergio Perez – Max Verstappen
Verseny: 3 – 9
Kvalifikáció: 3 – 10
Pontok: 173 – 258
Dobogók: 6 – 10
Legjobb helyezés futamon: 1. – 1.
Legjobb rajtpozíció: 1. – 1.
Kiesés: 3 – 2
Összpontszám: 2 – 7
Max Verstappen a 2022-es Magyar Nagydíj megnyerése után nyolc győzelemmel áll és 80 pontos előnnyel dominálja az F1 idei kiírását. Csapattársa, Sergio Perez 13 forduló után egy győzelemmel (Monacó) és egy pole pozícióval (Szaúd-Arábia) áll, és 85 ponttal van lemaradva Verstappen mögött a bajnokságban. Mindketten estek már ki több versenyből is, Verstappen Bahreinben és Ausztráliában, Perez szintén Bahreinben, Kanadában és Ausztriában sem láthatta meg a kockás zászlót.
Bár Perez eddig minden futamon kiegyensúlyozott volt, és ötödik vagy annál jobb helyen végzett a kieséseket leszámítva, de Verstappen teljesítményét amellett, hogy mindkét sprintfutamot megnyerte, további nyolc első helye teszi kimagaslóvá.
Scuderia Ferrari
Carlos Sainz – Charles Leclerc
Verseny: 6 – 6
Kvalifikáció: 3 – 10
Pontok: 156 – 178
Dobogók: 6 – 5
Legjobb helyezés futamon: 1. – 1.
Legjobb rajtpozíció: 1. – 1.
Kiesés: 4 – 3
Összpontszám: 4 – 6
Charles Leclerc a második, Carlos Sainz pedig az ötödik helyen áll a tabellán, de mindössze 22 pont választja el őket egymástól. Nem ilyen szoros a helyzet a kvalifikációs eredményeket tekintve. Leclerc eddig hét alkalommal bizonyult a leggyorsabbnak a mezőnyben és szerezte meg a pole pozíciót, míg csapattársa, Sainz csak Silverstone-ban, első győzelmének helyszínén indulhatott az első rajtkockából. Leclerc háromszor állhatott eddig a dobogó legmagasabb fokára az idei szezonban, Bahreinben, Ausztráliában és Ausztriában első helyen ért célba.
A megbízhatósággal kapcsolatos problémák mindkét versenyzőt sújtották: Sainznak négy, Leclercnek pedig három kiesése van, ráadásul mindhárom esetben az első helyről rajtolhatott a monacói.
Mercedes AMG F1
George Russell – Lewis Hamilton
Verseny: 7 – 6
Kvalifikáció: 7 – 6
Pontok: 158 – 146
Dobogók: 5 – 6
Legjobb helyezés futamon: 3. – 2.
Legjobb rajtpozíció: 1. – 4.
Kiesés: 1 – 0
Összpontszám: 4 – 3
Annak ellenére, hogy George Russell minden hétvégén a legjobb ötben végzett, kivéve Nagy-Britanniát, ahol kiesett, mindössze 12 ponttal előzi meg Lewis Hamiltont. A hétszeres világbajnok öt egymást követő dobogós helyezést ért el a nehézkes szezonkezdete után.
A páros szinte ugyanúgy áll a futamok és a kvalifikációk tekintetében. A Mercedes a megbízhatóság terén remekel, a silverstone-i baleset volt az egyetlen alkalom, amikor egyik versenyzőjük sem ért célba.
Ez a kiváló állandóság mindkét pilóta részéről segített a Mercedesnek abban, hogy a konstruktőri tabellán 30 pontra megközelítsék a Ferrarit.
Alpine F1 Team
Esteban Ocon – Fernando Alonso
Verseny: 8 – 5
Kvalifikáció: 5 – 8
Pontok: 58 – 41
Dobogók: 0 – 0
Legjobb helyezés futamon: 5. – 5.
Legjobb rajtpozíció: 5. – 2.
Kiesés: 1 – 2
Összpontszám: 4 – 3
Tizenhét pont választja el a 10. helyen álló Fernando Alonsót és a nyolcadik Esteban Ocont, az Alpine az imolai hétvégét leszámítva minden fordulóban pontot szerzett.
A távozását nemrég bejelentő Alonso szombatonként előnyben volt Ocon-nal szemben, sőt, Kanadában a második helyre kvalifikálta magát vizes pályán, de Ocon több pontot szerzett, legrosszabbul Imolában végzett, ahol a 14. helyen ért célba. Ami a kétszeres bajnokot illeti, a 2022-es év első öt hétvégéjén két kiesés mellett egyszer a 17., egy alkalommal pedig 11. helyen végzett, mielőtt Spanyolországtól Magyarországig nyolc egymást követő futamon szerzett volna pontot.
Mindkét Alpine versenyző végzett már egy-egy alkalommal a legjobb ötben, de nagy kérdés, hogy vajon sikerül-e dobogóra állniuk az év hátralévő részében, vagy akár egy újabb futamgyőzelemre is futja majd?
McLaren Racing
Daniel Ricciardo – Lando Norris
Verseny: 4 – 9
Kvalifikáció: 2 – 11
Pontok: 19 – 76
Dobogók: 0 – 1
Legjobb helyezés futamon: 6. – 3.
Legjobb rajtpozíció: 6. – 4.
Kiesés: 1 – 1
Összpontszám: 0 – 6
Lando Norris és Daniel Ricciardo párosa az egyetlen, ahol egyik csapattárs a vizsgált szempontok egyikében sem tudott felülkerekedni, vagy legalább ugyanazt a teljesítményt elérni, mint házon belüli riválisa. Lando Norris házon belüli dominanciája a kvalifikációs eredményekből is jól látszik, a brit 11 alkalommal vághatott neki Ricciardoénál előkelőbb helyről a futamoknak.
Pontszámok tekintetében csak Verstappennek van nagyobb előnye csapattársához képest, Lando Norrist és Daniel Ricciardót 57 pont választja el egymástól a tabellán a brit javára, Norris Imolában ráadásul dobogóra is állhatott. A brit jelenleg 70 pontot gyűjtve a 7. a bajnokságban, szemben Ricciardo szerény 12. helyezésével.