back to top
2024. június 24. 02:54

KezdőlapF1Az Alpine főnöke elárulta, hány pilóta esélyes Alonso megüresedő ülésére

Az Alpine főnöke elárulta, hány pilóta esélyes Alonso megüresedő ülésére

-

Tizennégy főről indult, de mostanra jelentősen szűkült az Alpine azon névsora, amely a Fernando Alonso megüresedő 2023-as ülésére eséllyel pályázók neveit tartalmazza.

Továbbra sem történt bejelentés azzal kapcsolatban, hogy miután az Alpine nem tudta megtartani a váratlanul az Aston Martinhoz igazoló Fernando Alonsót 2023-ra, majd juniorját elhappolta a McLaren, ki lesz Esteban Ocon csapattársa jövőre. A francia istálló nemrég Jack Doohannel, Nyck de Vries-el és Antonio Giovinazzival tesztelt a Hungaroringen, de ennél a háromnál több pilótának van esélye – már amennyiben ennek a háromnak van – az Alpine versenyzőjévé válni jövőre.

Laurent Rossi, az Alpine vezérigazgatója a RacingNews365.com-nak ugyanis nevek említése nélkül elárulta, hogy mennyire szűkítették le a korábban 14 fős listájukat.

„Nem sietünk, mert nem akarunk hibázni. Nincs kapkodás, kényelmes helyzetben vagyunk. Szerénytelenség nélkül mondhatom, hogy jelenleg a miénk a legkapósabb ülés a paddockban. Negyedikek vagyunk [a konstruktőri pontversenyben], úgyhogy az emberek ránk várnak, mielőtt döntést hoznak. Tizennégy versenyző volt a listánkon, ahogyan azt Otmar [Szafnauer] korábban elmondta, ezt a listát pedig mostanra hat névre szűkítettük. Néhányuk egyelőre nem teljesen szabad ahhoz, hogy csapatot váltson, míg mások talán nem teljesen illeszkednek a képbe. Szeptember végére elég jó képet kell kapunk arról, hogy kit akarunk leigazolni.”

Amennyiben úgy vesszük, hogy a Hungaroringen tesztelő hármasnak egyaránt van esélye, úgy még három név lehet a kalapban. Szinte biztos, hogy a lista tetején Pierre Gasly áll, Rossi pedig rá utalhatott, amikor azt mondta, hogy vannak egyelőre nem teljesen szabad jelöltek, Gasly-t ugyanis csak akkor engedi el a Red Bull az Alpha Tauritól, ha megfelelő utódot találnak a helyére.

Pierre Gasly, Alpha Tauri, Azeri Nagydíj
Gaslynak lehet a legtöbb esélye Fotó: Fox/Getty Images/Red Bull Content Pool /

Ez jelenleg úgy tűnik, hogy megtörténik, és Helmut Marko egy huszárvágással leigazolja a Monzában szenzációs bemutatkozást produkáló Nyck de Vries-t, Gasly pedig így – természetesen anyagi kompenzáció fejében – szabadon távozhat az Alpine-hoz.

De ki lehet a maradék két név? Nos, az egyik vélhetően a Haasnál Mick Schumacher helyére is esélyesnek tartott Nico Hülkenberg, aki jól ismeri a csapatot, hiszen 2017 és 2019 között náluk versenyzett. A hatodik névvel kapcsolatban viszont már több a kérdőjel. Daniel Ricciardo? Mick Schumacher? Esetleg valaki, akire eddig senki sem gondolt? Jelen állás szerint ez ugyanakkor nem is annyira lényeges, mert nagyon úgy néz ki, hogy Gasly lesz a befutó.

Azt ugyanakkor nem biztos, hogy jó néven veszi az Alpha Tauri versenyzője, hogy Rossi igencsak lefitymálóan nyilatkozott a pilóta fontosságáról. „Találni fogunk egy pilótát, aki vezeti az autót, végső soron azonban továbbra is az autó jelenti a különbséget. Amiatt vagyunk csalódottak, hogy ennyit fektettünk valakibe, és az iránta mutatott lojalitás után az ember nem számít arra, hogy ezt nem kapja vissza úgy, ahogyan mindenki más visszaadja” – utalt a McLarenhez távozó Oscar Piastrira.

A Piastri-kapcsán a vezérigazgató még elmondta, hogy már túlléptek a dolgon, és ismét hangsúlyozta, hogy az autó az, amely megteremti a különbséget.

„Tudtuk, hogy lesz valamiféle szappanopera [amikor visszatértünk az F1-be], tudtuk, hogy lesz dráma, és legközelebb felkészültek leszünk. Egyre vastagabb és vastagabb a bőrünk, miközben a projekt folytatódik. Fejlődünk és a helyes irányba tartunk. Mint mondtam, a versenyző fontos, de az autó a legfontosabb. A Mercedeshez képest fél, a Ferrarihoz képest egy másodperc a lemaradásunk, ennyit pedig egyetlen pilóta sem képes eltüntetni. [Piastri] csak egy kis bukkanó volt ezen az úton, amit helyrehozunk. Tulajdonképpen már le is zártuk ezt a témát. Amit erről elmondtunk, az szerintünk az igazság, ami nagyon világos és egyszerű. Magunk mögött hagyjuk mindezt, és továbblépünk.”

Fernando Alonso, Alpine, Magyar Nagydíj
Rossi szavai alapján nem is olyan fontos, hogy az utóbbi két évben egy kétszeres világbajnok vezette az egyik Alpine-t Fotó: Alpine

Amikor az istálló 2016-ban (akkor még Renault néven) újra gyári csapat lett, öt éves tervet jelentett be arra, hogy ismét a győzelmekért és vb-címekért küzdjön. Ez az öt év tavaly letelt, és bár Esteban Ocon nyert a Hungaroringen, egyelőre messze vannak attól, hogy önerőből ott legyenek az élen. Egyelőre pedig a stabilitás is hiányzik, hiszen a 2021-es és 2022-es idény előtt a menedzsment összetétele változott meg jelentősen, miközben a pilótapáros is folyton cserélődik, hiszen a két idényt megélt Alonso-Ocon kettős volt a leghosszabb ideig együtt maradó párosítás az elmúlt hét szezonban.

Friss