Az F1 mellett a német túraautó-bajnokság (DTM) és a Ferrari Challenge Europe hétvégi versenyeire is kijutott a káoszból.
A hétvégi Forma-1-es Japán Nagydíjon nem volt hiány hátborzongató jelenetekben, illetve Carlos Sainz előadásában egy komolyabb balesetet is láthattunk, a Ferrari spanyol pilótájának bukása azonban semmiség volt ahhoz képest, ami a német túraautó-bajnokság hétvégi szezonzárójának első futamán történt.
Már az első kör végén be kellett küldeni a biztonsági autót, miután a hajtűkanyar után teleszóródott törmelékkel a pálya, de az igazi káosz csak akkor következett, amikor újraindították a mezőnyt. Philipp Eng és Nico Müller már az első kanyarban összeakadtak a 6. és 7. helyen, ez pedig elindított egy láncreakciót, amelynek végén Rolf Ineichen Lamborghinije és Mariuz Zug Audija csapódott a falnak.
Az újraindítás utáni baleset (az ismétlések ITT láthatók)
Mivel a versenyirányítás kivárt, és nem küldte be rögtön a biztonsági autót, az állva maradt versenyzők tovább csatáztak, ennek pedig katasztrofális vége lett. Thomas Preining és az őt a gyors 8-as kanyarban kívülről előzni próbáló David Schumacher összeakadtak, amitől a Porsche és a Mercedes is hatalmas tempóval, frontálisan a jobb oldali védőfalnak csapódott, majd visszapattant a pályára.
A mezőny nagy része szerencsére el tudta kerülni, hogy belerohanjon a két versenyző valamelyikébe, de Ricardo Feller így is eltalálta Preining Porschéját. A legrosszabbul azonban Dennis Olsen járt a hátrébb érkezők közül, akit Feller még megpöckölt azelőtt, hogy nekirohant volna Preining-nek, amitől a sárga Porsche háttal a bal oldali védőfalnak csapódott és egy pillanatra tűzgolyóvá változott.
A nyolcas kanyarban történt baleset (ismétlések ITT)
A becsapódások olyan erejűek voltak, hogy motoralkatrészek szakadtak ki az autókból, de a DTM-kocsik biztonságát dicséri, hogy egyik pilótának sem lett baja.
Hogy a futam újraindítása után mi történt, illetve a hétvége második versenye után kit koronáztak az idei bajnokká, arról ITT és ITT olvashat.
A Ferrari Challenge-ben is volt egy hatalmas bukás
A hétvégén rendezték a Ferrari Challenge európai szériájának utolsó előtti versenyhétvégéjét is az olaszországi Mugellóban. Az idén a Hungaroringre is ellátogató széria csúcskategóriájának, a Trofeo Pirellinek az első versenye pedig már egy kör után félbeszakadt, a 10. helyről rajtoló Marco Pulcini ugyanis a célegyenes végén elemi erővel csapódott neki a jobb oldali védőfalnak, amitől Ferrari 488 Challenge EVO-ja a levegőbe repült és többször átfordult.
Akárcsak a DTM-bukások során, a pilóta itt is sértetlenül megúszta az esést.
Pulcini nem kicsit esett (ismétlés ITT)
A bajnokságot az utolsó versenyhétvége előtt továbbra is a 18 esztendős hölgy, Doriane Pin vezeti, akivel a Hungaroringen készítettünk interjút.