2024. április 25. 07:38

KezdőlapF1Mindenkit átvert a Haas? – jön a csattanó az átigazolási piacon?

Mindenkit átvert a Haas? – jön a csattanó az átigazolási piacon?

-

Ralf Schumacher egészen vad elképzeléssel állt elő, aminek megvalósulása esetén unokaöccse, Mick megtarthatná ülését. Honfitársuk szerint a Haas bolond lenne elküldeni őt, a Red Bull tanácsadója viszont nem rá fogadna.

Amennyiben Logan Sargeant megszerzi a szuperlicenchez szükséges pontszámot, már csak egy 2023-as ülés kiadó a Forma-1-ben. Kevin Magnussen továbbra is várja, hogy ki lesz a jövő évi csapattársa, és a hírek szerint alighanem két név jöhet szóba: vagy megtartják Mick Schumachert, vagy leigazolják Nico Hülkenberget.

Újabb hely kelt el a 2023-as mezőnyben – nyolc éves sorozatot tör meg a Williams

A dán versenyző többéves szerződést írt alá, amikor év elején visszatért a Haashoz a kirúgott Nyikita Mazepin helyére. Ralf Schumacher azonban lehetségesnek tart egy teljesen váratlan fordulatot, és nem zárja ki, hogy Hülkenberg nem az unokaöccse helyére fog érkezni, hanem a másik autót fogja megkapni.

„Természetesen bármi lehetséges, különösen ha az előző pár futamot nézzük – nyilatkozta a hatszoros futamgyőztes a német Sky-nak. – Ki tudja, lehet, hogy Magnussen ülése már nem lesz annyira biztos. Ha megnézzük a Silverstone óta eltelt versenyeket, akkor azt a következtetést kell levonnunk, hogy a két pilóta közül Mick a stabilabb és a jobb, akinek ráadásul balszerencséje is volt a rossz stratégiákkal. A legutóbbi futamon Mick néha [körönként] hat tizeddel is gyorsabb volt Magnussennél, szóval várjuk ki a következő versenyeket. Remélem, a Haas hamarosan döntést hoz. Lehetséges, hogy jövőre két német lesz a Forma-1-es rajtrácson.”

Honfitársa bolondságnak tartja Schumacher elküldését

Schumacher teljesítménye valóban javult, de igencsak valószínűtlen, hogy a Haas emiatt Magnussent rúgja ki. Az viszont nem zárható ki, hogy emiatt mégis megmentheti Forma-1-es pályafutását. Ennek kapcsán Günther Steiner, az amerikai istálló csapatfőnöke is megszólalt, és lényegében megcáfolta Gene Haas tulajdonos mondatait, miszerint a 23 éves versenyzőnek pontot kell szereznie.

„Számomra mindez már nem egy futamról vagy egy körről szól, hanem arról, hogy mi a legjobb a Haas csapatának közép- és hosszú távon – jelentette ki a német RTL-nek. – Nem arról van szó, hogy ha Mick most pontokat szerez, akkor megvan a helye.”

Az olasz szakember hozzátette, az a fő kérdés, hogy „melyikük képes stabilan a jövőbe vezetni a csapatot”. Apropó jövő: az Audi állítólag Schumachert szeretné szerződtetni, de honfitársa szerint erre nem lesz esély, ha most kikerül a Forma-1-ből.

Bombaigazolással érkezik az Audi az F1-be?

„Sajnos az Audi még túl korai lenne Mick számára, mert 2026-ig nem lesznek [a mezőnyben] – fogalmazott a kétszeres F1-es dobogós, Hans-Joachim Stuck a Servues TV-nek, bár a német cég valójában már 2024-ben megkezdi a Sauber felvásárlását. – Ha abban az időszakban nem lesz a Forma-1-ben, akkor [később[ sem, ez teljesen világos. Én azt mondom, hogy Micknek teljesen egyértelműen a Forma-1-ben a helye. Egy fiatal pilótának néha el kell dobnia az autót, mert nem tudja, hol a határ. Günther Steiner hibát követett el, amikor kritikájával feleslegesen nyomást helyezett Mickre. Én azt állítom, hogy ha valakinek van egy szabad ülése, és nem Micknek adja, az bolond. Ha egyszer a megfelelő autóba ül, akkor a jövőben nagyot fog robbantani.”

A Red Bull tanácsadója Hülkenbergre számít

A 71 éves expilóta álláspontjával ellentétes véleményt fogalmazott meg Helmut Marko. A Red Bull tanácsadója nyilvánvalóan csak kívülről lát bele a Haas működésébe, és ez alapján egyetért azzal az állítással, hogy Schumacher második szezonjának második része sokkal jobban sikerült, mint az első.

„Ha egy csapat a nyilvánosság előtt ennyire kritizálja a versenyzőt, ahogyan ez néha történt, az azt mutatja, hogy az istállón belül nincs bizalom – magyarázta az RTL-nek. – Kívülről úgy tűnt, hogy az idény első fele nem alakult jól, komoly balesetek voltak óriási anyagi kárral, ami természetesen súlyos [veszteség] a csapatok számára. Voltak nagyon jó futamok, [például] Angliában és Ausztriában. Ennek eredményeképpen az év második felében Schumacher jelentősen javult.”

Ralf Schumacherhez hasonlóan Marko is felhívta a figyelmet arra, hogy a német pilóta sokszor peches volt a stratégiával. Mindezek ellenére, úgy gondolja, hogy a Haas helyzetéből fakadóan Hülkenberget fogják választani, egyszerűen a tapasztalata miatt.

Embed from Getty Images

Hülkenberg többször is bravúrosan ugrott be

„A Haasnál az a helyzet, hogy Magnussen egy tapasztalt versenyző, és ha lenne egy feltörekvő nagy tehetség, rá fogadnék – mondta. – Jelenleg viszont senkit nem látok, aki megfelelne ezeknek a követelményeknek. Csapatszempontból pedig rengeteg pénz forog kockán a konstruktőri világbajnokságban. X millió dollár a különbség a nyolcadik és a tizedik hely között [ezért] feltételezem, hogy a Haas egy veteránra fog támaszkodni.”

Ami Hülkenberget illeti, a 35 éves pilótát sokan kritizálják azért, mert 181 F1-es futama alatt egyszer sem állt fel a dobogóra. 2020-ban azonban többször is bravúrosan ugrott be Sergio Pérez vagy Lance Stroll helyére a Racing Pointhoz, és erre Marko is jól emlékszik.

„Hülkenbergnek megvan a nimbusza – hangsúlyozta. – Tartalékpilótaként, tesztkilométerek nélkül ül be az autóba, úgymond a mély vízbe ugrik. Mindig teljesített, és ez egyértelműen mellette szól.”

Magnussennek nincs gondja Hülkenberggel

Amennyiben Hülkenberg érkezik Schumacher helyére, első ránézésre pikánsnak tűnhet a helyzet Magnussennel. A két versenyzőnek a 2017-es Magyar Nagydíjon, illetve utána volt egy afférja. A dán pilóta keményen leszorította riválisát, aki a leintés után sportszerűtlennek nevezte őt, amire Magnussen annyit mondott, hogy „nyald meg a golyóimat, haver”. Ez azonban csak egyszeri eset volt, és Magnussen idén többször is elmondta, hogy nem ápolnak rossz viszonyt egymással, az év elején még viccelődtek is az öt évvel ezelőtt történteken.

„Már sokszor elmondtam, hogy semmi bajom nincs Nicóval – szögezte le. – Emberként nem igazán ismerem, de autóversenyzőként természetesen mindig is tiszteltem őt, így nem lenne gond [ha ő lenne a csapattársam]. Ugyanakkor nincs véleményem arról, hogy a másik autóban neki kellene ülnie vagy sem. Mick jelenleg jó munkát végez. Az év elején volt néhány problémája és pár balesete, de mostanra minden bizonnyal gyorsabb lett.”

Friss