2024. április 19. 07:43

KezdőlapF1Eldőlt, hogy Ross Brawn visszatér-e a Ferrarihoz Mattia Binotto utódjaként

Eldőlt, hogy Ross Brawn visszatér-e a Ferrarihoz Mattia Binotto utódjaként

-

Egy nappal azután, hogy szóbahozták a Ferrari csapatfőnöki pozíciójával, Ross Brawn az F1 hivatalos oldalán elköszönt, és lezárta közel 5 évtizedes pályafutását.

Végül beigazolódott, amiről szeptember végén mi is beszámoltunk, azaz Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója valóban visszavonul. Mindezt nem véletlenül írjuk így, hiszen miért is ne tartotta volna a szavát a 68 esztendős szakember, hacsak azért nem, hogy visszatérjen a Ferrarihoz, és elfoglalja a távozófélben levő Mattia Binotto helyét a csapatfőnöki székben.

Az olasz La Stampa által megszellőztetett forgatókönyv azonban már biztosan nem fog megvalósulni, Brawn ugyanis egy nappal a hírek megjelenése után a Forma-1 hivatalos oldalán közzétett írásában búcsúzott el, mintegy megerősítve, hogy valóban visszavonul a sportágtól.

Christian Horner, Ross Brawn, 2019
Brawn nem tér vissza a csapatfőnökök közé Fotó: Robert Cianflone/Getty Images/Red Bull Content Pool

„A Forma-1-ben töltött időm a végéhez ér. Hiányozni fog, hogy részt vegyek a sportág életében, hiányozni fog a bajtársiasság és a barátság, amit a Forma-1-es közegben megtapasztal az ember” – írta az F1 menedzsmentjéhez hat éve csatlakozó szakember.

„Imádtam mindent, amit az elmúlt néhány évben csináltam. Továbbléptem onnan, hogy egy csapat tagja akarok lenni, és úgy döntöttem, hogy ezt eleget csináltam. Csakis a [Forma-1-es sportigazgatói állás] lehetett elég vonzó. Nagyon szerencsés vagyok, hogy megkaptam az esélyt a Liberty Mediától, szerelem volt ez a munka.”

„Most van itt a megfelelő idő arra, hogy visszavonuljak. A munka nagy részét elvégeztük, és most a konszolidáció időszakában vagyunk. Új autók jönnek 2026-ban, de az még négy évre van, elég messze számomra, ezért jobb, ha az emberek következő csoportja veszi fel a kesztyűt. Úgy vélem, remek állapotban hagyom hátra az F1-et.”

„Minden percét imádtam a 46 éven át tartó karrieremnek, és szerencsésnek mondhatom magam, hogy nagyszerű csapatokkal, nagyszerű pilótákkal és nagyszerű emberekkel dolgozhattam. Egyetlen dolgon sem változtatnék. Egy dolog pedig biztos, hogy a feleségem és a családom támogatása nélkül nem tudtam volna véghez vinni ezt, és nem is akartam volna csinálni.”

„Most a kanapéról fogom nézni az F1-et, szurkolni fogok és szitkozódni, mint egy Forma-1 drukker, és közben örülni fogok, hogy a sport nagyszerűen állapotba van és fantasztikus jövő előtt áll. Remek versenyzésre fel!” – búcsúzott a Benettonnal és a Ferrarival technikai igazgatóként, majd a saját nevét viselő istállóval csapatfőnökként is a csúcsra érő szakember.

Ross Brawn
Brawn 46 éves pályafutást zár le Fotó: GEPA pictures/ Christian Walgram/Red Bull Content Pool

Brawn az elköszönés mellett számot vetett az idei szezonról és az utóbbi hat évről is, és elmondta, hogy elégedett azzal, amit ebben az időszakban elértek, és sikerült új pályára állítaniuk a sportágat, amely soha nem volt még ennyire jó helyzetben. Szerinte sikerrel zárultak a versenyzés szorosabbá tételére irányuló törekvéseik, illetve jelentős lépésnek nevezte a költségplafon bevezetését, illetve úgy vélte, rugalmasabbá tették a sportág irányítását azzal, hogy már nem kell az összes csapat beleegyezése a rövid távú döntések meghozatalához. Emellett pozitívan nyilatkozott a sprintek bevezetéséről is, amelyekről elmondta, nem tudja, hogy mi lesz az optimális számuk a jövőben.

Az idei év értékelésénél Brawn természetesen csak a legnagyobb dicséret hangján szólt Max Verstappenről és a Red Bullról, de megemlítette két korábbi csapatát, a Ferrarit és a Mercedest is. „A Ferrari egy újabb lépést tett, és meg kell őket dicsérni a teljesítményükért és az elért fejlődésért. A mindkét bajnokságban elért második hely jó alap a jövő évi építkezéshez. A Mercedesnek különös éve volt. Egyértelműen kihívást jelentő volt a legtöbbet kihozni az autóból, de a pilótáik soha nem adták fel. Ismerem az ott dolgozó embereket, és jövőre erősen fognak visszatérni. Remélem, hogy a következő néhány szezonban néhány másik csapat is felveszi majd a versenyt a top hárommal. Az lenne a hab a tortán, és még izgalmasabbá tenné az F1-et.”


Találkozz világklasszis rallyversenyzőkkel és szurkoljunk együtt a magyar menőknek! Csapj le Te is a Rally Hungary jegyekre, most még elővételes áron! Jegyek: https://rallyhungary.com/jegyek/


Friss