Egyelőre nem kell arra készülni, hogy a Ferrari, a Mercedes vagy a Red Bull elveszíti az élpilótáját, de a háttérben ettől még dolgoznak a fogaskerekek. Az egyik neves F1-es újságíró pedig eltöprengett azon, hogy miként juthat lehetőséghez valamelyik topcsapatban a nem is olyan távoli jövő nagy reménysége.
Noha egyelőre minden nagyon stabilnak tűnik az F1-es pilótapiac topcsapatok felőli végén – hiszen a Ferrarinál Charles Leclerc 2024, a Red Bullnál Max Verstappen pedig 2028 végéig rendelkezik szerződéssel, Lewis Hamilton pedig hosszabbítani készül a Mercedesszel, azaz ő is legalább 2024 végéig a mezőnyben lesz – többen már évekkel előre gondolkoznak, és próbálják felvázolni a lehetséges forgatókönyveket.
Közéjük tartozik Peter Windsor, a neves Forma-1-es újságíró is, aki korábban a fal túloldalán is állt, hiszen Nigel Mansell idejében a Williams szponzorációs, majd csapatmenedzsereként, 1989-ben pedig a Ferrari angliai bázisának általános igazgatójaként is dolgozott. Windsor a saját Twitch-csatornáján azt fejtegette, hogy miként juthat versenyképes üléshez az F1-es közvélemény által jó ideje a jövő világbajnokaként aposztrofált, de a McLarennel eddig még csak futamot sem nyerő Lando Norris.
Kritizálta csapatát az F1 tehetséges pilótája, a Red Bullt a leigazolására biztatják
Az újságíró szerint leginkább Hamilton visszavonulása, illetve Leclerc Ferrariból való kiábrándulása nyithatja meg az utat a fiatal brit előtt. „Mondjuk, hogy Lewis 2024 végén visszavonul. Ebben az esetben el tudom képzelni, hogy Toto [Wolff, a Mercedes csapatfőnöke] megpróbálja majd megszerezni Charles Leclerc-t. Valószínűleg nagy zűrzavar lenne Leclerc-t összeereszteni [George] Russell-lel, de ha kész volt Russellt beültetni Hamilton mellé, akkor nyilvánvalóan Charles Leclerc mellé is az lesz.”
„Tételezzük fel, hogy Leclerc átigazol a Ferraritól a Mercedeshez azért, hogy leváltsa Lewis-t, ami nem teljes hülyeség. Mit csinál akkor a Ferrari? Szerintem nagyon komolyan rámennek Landóra. Lando pedig akkor nagyon nehéznek fogja találni, hogy nemet mondjon. A szerződéses dolgokat pedig félretehetjük, mert azon a szinten egy csapat megengedheti magának [hogy kivásároljon egy pilótát a szerződéséből].”
A kivásárlásra azért lenne szükség, mert Norris tavaly 2025 végéig hosszabbított a McLarennel, de a GQ magazinnak adott interjúban nemrég Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója, valamint Norris is arról beszélt, hogy 2025 előtt nem valószínű, hogy világbajnoki címet nyerhetnek. Így amennyiben lehetősége kínálkozik egy topcsapatban, Norris vélhetően lecsapna rá.
Persze ehhez kell az, hogy a McLaren egyértelműen ne tartozzon akkor a győzelemre esélyes istállók közé, illetve az is a távozás felé lökheti Norrist, ha csapaton belüli feszültséghez vezet a wokingiakhoz az idei szezontól csatlakozó Oscar Piastri érkezése. Windsor szerint erre is megvan az esély. „Zak [Brown] az útját állná? Lando valószínűleg azt mondaná Zaknek, hogy »Nézd, minden nagyszerű volt, Daniel [Ricciardóval] minden rendben ment, aztán idehoztátok Piastrit, és most az egész egy káosz. Én nem akartam, ti csináltátok, úgyhogy most elmegyek.« Valószínűleg ezt mondaná.”
És mi a helyzet a Red Bull-lal, amely korábban elismerte, hogy megkereste Norrist egy potenciális üléssel kapcsolatban, csak a brit inkább a McLarent választotta? „Lando szemszögéből nézve kezd igen nehézzé válni a helyzet, mert ha van elérhető ülés a Ferrarinál, akkor az sokkal vonzóbb lesz, mint Max mellé beülni a Red Bullba, ha Pérez visszavonul – vélekedett Windsor. – Lando szerintem vagy a Ferrarihoz, vagy a Mercedeshez menne, és nem Max mellé, még ha kapna is onnan ajánlatot. A Ferrari óriási lenne Landónak, nem igaz? Igazából mindannyiunknak az lenne, imádnánk.”
Windsor felvetette, hogy a legjobb helyzetbe az hozhatná a McLaren pilótáját, ha Hamilton előre értesítené őt a terveiről, és adott esetben szólna neki, hogy melyik szezon végén fog visszavonulni. Merthogy az újságíró szerint az idei évtől az Alpine-nál versenyző Pierre Gasly is kalkulál azzal, hogy amennyiben nem nyernek világbajnoki címet, Leclerc előbb-utóbb továbbáll a Ferraritól, és ő is igyekszik magát olyan helyzetbe hozni, hogy Maranellóban kössön ki.
Az persze alapvetés, hogy Norrisnak minimum tartania kell a jelenlegi szintjét, és az sem árt, ha tovább fejlődik, miközben ne legyen kétségünk afelől, hogy már jó ideje rajta van minden élcsapat radarján.