Mick Schumacher lehet az első Schumacher, aki Forma-1-es futamon rajthoz áll egy McLarennel, miközben erre korábban az apjának, és ha más utat választ, talán a nagybátyjának is lett volna lehetősége.
Szerdán a McLaren-istálló bejelentette, hogy a Mercedesszel fennálló megállapodásának értelmében az idén is osztozik a brackley-i istállóval a tartalékversenyzőn, azaz Mick Schumacher lesz a harmadik számú pilótája. Mindez azt jelenti, hogy a 23 esztendős német versenyzőnek az idén 23 lehetősége lehet arra, hogy bemutatkozzon a wokingiak színeiben, hiszen amennyiben Lando Norris vagy Oscar Piastri bármelyik versenyen nem tud rajthoz állni, Schumacher ülhetne be a helyére.
Amennyiben ez megtörténne, úgy a történelem során először versenyezne Schumacher egy McLarenben, miközben erre már 30 évvel ezelőtt jó esély mutatkozott.
Mick Schumacher a McLarennel térhet vissza? – 2023-ban akár ez is megtörténhet
Nem jött be Ron Dennis trükkje
Az apropó kapcsán a The-Race.com elevenítette fel, hogy mennyire közel állt több alkalommal is a McLaren a 90-es években ahhoz, hogy szerződtessen egy Schumachert. Az F1-es bemutatkozása előtt a Mercedes által támogatott, annak sportautó-világbajnoki csapatában versenyző Michael Schumacherrel kapcsolatban úgy tűnt, csak idő kérdése, hogy mikor ül ismét Mercedes-motoros autóba, és miután az F1-be 1993-ban a Sauberrel visszatérő csillagos márka nem tudta őt a svájci istállóhoz csábítani, 1995-ben újra felcsillant az esély.
Méghozzá a Saubernél nagyobb múlttal és nagyobb potenciállal rendelkező McLarennél, amely egy szezont a Forddal, egyet pedig a Peugeot-val húzott le, mielőtt 1995-től hosszú távú szerződést kötött a német gyártóval. Az 1995-ös szezonban általános vélekedés volt a paddockban, hogy Schumacher 1996-tól a McLaren pilótája lesz. Azé a McLarené, amely már korábban is megpróbálta megszerezni őt.
Ron Dennis, az istálló csapatfőnöke 1993-ban ugyanis egyeztetéseket folytatott Schumacher akkori benettonos csapattársával, Riccardo Patresével, amikor egy szponzor közbenjárásával megtudta, hogy az olasz veterán annak ellenére többet keres Schumachernél (évi 3 millió dollárt a német 2 milliója ellenében), hogy a fiatal német szerződésébe benne van, hogy csakis Ayrton Senna, Alain Prost vagy Nigel Mansell kaphat nála többet a csapattársaként.
Dennis pedig ezután abban a reményben tájékoztatta erről a tényről Schumacher menedzserét, Willi Webert, hogy el tudja happolni a Benettontól a jövő szupersztárját. Schumacherék azonban ügyesen kijátszották ezt a kártyát, és 1 millió dollárt ajánlottak Patresének az olasz pilóta szerződésének másolatáért, amit Patrese ennyiért természetesen odaadott nekik. Ezután pedig egyenesen Flavio Briatore-hez, a Benetton csapatfőnökéhez mentek, aki bepánikolt attól, hogy elveszítheti Schumachert, és rögtön sokkal jobb szerződést ajánlott neki.
Schumacher és Willi Weber 1993-ban
A Ferrari lett a befutó
Schumacher benettonos szerződése az 1995-ös szezon végén járt le, és már az az évi autó januári bemutatóján tényként cikkezett arról a brit sajtó, hogy McLaren és a Mercedes megszerezte az akkor még csak egyszeres világbajnokot az 1996-os szezonra. Schumacher azzal hárított, hogy semmi értelme ilyen korán elköteleznie magát, és inkább várna a szezon végéig, hogy felmérje a csapatok teljesítményét.
Az 1995-ös idény előrehaladtával olyan pletykák jelentek meg, hogy Schumacher több mint évi 20 millió dolláros fizetést akar, és a McLaren mellett. a Ferrari és a Williams is érdeklődik iránta, miközben a Benetton nagyjából esélytelennek tűn a megtartására. Végül hamar világossá vált, hogy a pilótáival mindig is híresen fukar Williams nem akar ennyi pénzért versenyzőt igazolni, miközben a Ferrari is hangsúlyozta, hogy ez túl sok. Nyárra mégis a maranellóiak léptek elő a legnagyobb esélyessé a közben második világbajnoki címe felé robogó német pilótáért folyó versenyben, augusztusban pedig bejelentették, hogy Schumacher 1996-tól náluk versenyez.
Ron Dennis szemmel láthatóan nem volt boldog attól, hogy lecsúszott a mezőny legjobbjáról. „Nem kell Einsteinnek lenni ahhoz, hogy megnézzük a különböző csapatok teljesítményét, és rájöjjünk, hogy nem logikus, hogy Schumacher a Ferrarinál versenyez, már amennyiben a győzelem a cél.”
The first official Test for Michael in a Ferrari on 21/11/95 at Estoril. Michael first drove a @ScuderiaFerrari @F1 car at Fiorano – 20 laps in a Ferrari 412 T2 with the new V10 engine. At Estoril he only drove 4 laps due to technical difficulties. #TeamMichael #KeepFighting pic.twitter.com/Kj2nn6e1Cw
— Michael Schumacher (@schumacher) November 21, 2017
Schumacher ismerkedik a Ferrarival 1995-ben
A valóság ezzel szemben az volt, hogy amikor Schumacher aláírta a Scuderiához, a Ferrari 57 ponttal a konstruktőri bajnokság harmadik helyén állt (17-tel a Benetton, 11-gyel a Williams mögött), miközben a McLaren 10 ponttal a hatodik helyen szerénykedett, és a Jordan és a Ligier is megelőzte. Az év végére feljött a negyedik helyre, de a Ferraritól így is 43 ponttal elmaradt.
A McLarennel tehát még távolabbinak tűnhettek a sikerek, mint a Ferrarival, amely legalább 1994-ben és 1995-ben is nyert versenyt. Willi Webernek azonban így is szüksége volt némi meggyőzésre ahhoz, hogy Schumacher ne a hírek szerint a Ferrarinál több pénzt ajánló McLarent válassza, amely ugyanakkor közel sem kínált akkora rugalmasságot a német sztárnak a személyes szponzori szerződések és a saját kollekciójának árusítása terén, Schumacher menedzsere pedig úgy vélte, a nagy pénz ebből fog befolyni. Igaza is lett.
Ralf Schumacher tesztelt is a McLarennek
Noha Michael Schumachert a későbbi években is többször összeboronálták a McLarennel, idővel elcsitultak ezek a hangok, és ahogy elkezdtek jönni a sikerek Maranellóban, nyilvánvalóvá vált, hogy Schumacher nem fog Mercedes motoros autóval versenyezni. A sors végül aztán úgy hozta, hogy 2010-től 2012-ig mégis versenyzett, de a McLaren helyett már a Mercedes gyári csapatában.
Dennis és Schumacher végül szövetségesek helyett vb-címért küzdő riválisok lettek
Ám még úgy is versenyezhetett volna Schumacher McLarenben, hogy Michael maradt a Ferrarinál. Az 1996-ban a japán Formula Nipponban bajnoki címet nyerő Ralf Schumacher ugyanis a Mercedes szorgalmazására tesztelhetett abban az évben a McLarennel Silverstone-ban, amiről Ron Dennis azt mondta: „Ez az első lehetőség a csapatnak és Ralfnak egyaránt a közös munkára azzal a szándékkal, hogy közös kapcsolat alakuljon ki a jövőre nézve.”
Dennis azonban tesztpilótának akarta szerződtetni Schumachert a Stewart-hoz távozó Jan Magnussen helyére úgy, hogy közben az eredeti DTM-ből létrejövő Nemzetközi Túraautó-bajnokságban versenyezzen a márka színeiben. Az ifjabbik Schumacher-testvért is menedzselő Willi Weber azonban F1-es versenyzői ülést igyekezett keríteni védencének az 1997-es szezonra, ami végül össze is jött neki, így Ralf Schumacher 1997-ben, a Jordannel debütált az F1-ben. Noha a királykategóriában soha nem vezetett a Mercedesnek, 2008 és 2012 között így is versenyzett a gyártó színeiben a DTM-ben.
Ralf Schumacher a McLarenben 1996 augusztusában