Nem emberi mulasztás vezetett Charles Leclerc bahreini kieséséhez, amitől az persze még nem örömteli, viszont van rá esély, hogy a monacói pilóta egyelőre megússza a büntetést.
A Ferrari értelemszerűen átfogó vizsgálatot indított Charles Leclerc bahreini kiesését követően, és bár hivatalosan még nem közölték, hogy mi romlott el a monacói pilóta autójában, a Motorsport.com olasz kiadása arról ír, hogy a vezérlőelektronika amiatt kapcsolt le, mert egy kábelkötegelés nem megfelelően volt rögzítve a motor és a kasztni között, a bahreini pálya huplijai okozta terhelést pedig csak a 40. körig bírta.
A szaklap kiemeli, hogy nem emberi mulasztásról van tehát szó, azaz nem a szerelők rontottak el valamit, amikor vasárnap kicserélték az addig használt vezérlőelektronikát az SF-23-asban. Emellett megjegyezték, hogy nagy valószínűséggel az első, elővigyázatosságból lecserélt egységet még meg lehet menteni, ami azért lenne jó hír az istállónak, mert akkor Charles Leclerc-nek nem kellene 10 helyes rajtbüntetéssel kezdeni a Szaúd-arábiai Nagydíjat.
Aggasztó jelek a bahreini paddockból: Leclerc-nek kezd elege lenni a Ferrariból?
Ami a maranellóiak egyéb problémáit illeti, azokból is akadt bőven Bahreinben, hiszen Leclerc autójáról a Q1 elején leszakadt egy szárnyelem, illetve, ami ennél jóval érzékenyebben érintette a Scuderiát: a teszt után a versenyhétvégén sem sikerült működésre bírni a nagyobb leszorítóerős hátsó szárnyat, amely a pénteki első szabadedzésen veszélyesen rezonált.
Amennyiben használhatták volna, elképzelhető, hogy a Ferrarinak a gumikezelése sem lett volna annyira rossz, viszont kérdés, hogy egy körön azzal is ennyire erősnek bizonyultak volna-e. Frédéric Vasseur mindenesetre úgy véli, hogy „nem az autókoncepció, hanem a beállítás kérdése”, hogy miként koptatják az abroncsokat, és „a pályafutásom során soha nem találkoztam olyasmivel, hogy egy autó csak egy körön gyors, a versenyen pedig nem tud az lenni” – idézte a csapatfőnököt az Auto Motor und Sport.
Vasseur elmondta, hogy „az első teszt előtt, valamint az első verseny után is megmondtam a csapatnak, hogy a világbajnokságot nem Bahreinben fogjuk megnyerni, vagy elveszíteni”, és, hogy az időmérőn tudták hozni a Red Bull tempóját (amennyiben Leclerc nem gumit spórol, vélhetően harcban lehetett volna a pole-ért Verstappennel).
Tényleg ez romlott el a Ferrarin? – Leclerc már a következő futamra büntetést kaphat
A csapatfőnöke arról is szót ejtett, hogy a bahreini pálya felnagyítja a gumikezelési problémákat a durva aszfaltja és a sok kigyorsítás miatt, azaz a következő versenyen jobb helyzetben lehetnek.
Az viszont tény, hogy annak a csapatnak, amely világbajnok akar lenni, erre is megoldást kell találnia, hiszen lesznek még a szezonban olyan helyszínek, amelyeken a hátsó gumik megfelelő kezelése jelenti majd a kulcsot a jó versenytempóhoz.