Hivatalossá vált, hogy Charles Leclerc-t legalább 10 rajthellyel megbüntetik a Szaúd-arábiai Nagydíjra, miután a most következő hétvégén már a harmadik vezérlőelektronikát kapja meg. Az egységből kettő is meghibásodott a monacói pilóta autójában a bahreini hétvégén.
Beteljesedett a Ferrari, pontosabban Charles Leclerc katasztrofális szezonrajtja. Azok után, hogy a Bahreini Nagydíjon műszaki hiba miatt kiesett, Szaúd-Arábiában aligha lesz esélye az élmezőnyben küzdeni. A Ferrari ugyanis már most, a második futamhétvégén kénytelen bevállalni egy 10 rajthelyes hátrasorolást, mivel a 25 éves versenyző autójába már a harmadik vezérlőelektronikai egységet szerelik be.
Look away now Leclerc fans 😩#BahrainGP #F1 pic.twitter.com/SrzRdH4E4Q
— Formula 1 (@F1) March 5, 2023
Leclerc kieséssel indította a szezont
A monacói pilóta erőforrásával már a szahíri rajt előtt is gondok voltak, és kénytelenek voltak kicserélni a vezérlőelektronikát, valamint az energiatárolót. Előbbiből azonban az új darab is meghibásodott, és ez okozta azt, hogy Leclerc-nek a harmadik helyről fel kellett adnia a futamot. Frédéric Vasseur szavai alapján a két hiba nem áll összefüggésben egymással.
„Vasárnap két különböző problémánk volt – nyilatkozta egy sajtóbeszélgetésen a Ferrari csapatfőnöke. – Az első délelőtt volt, amikor beindítottuk [a motort], a második a futamon. Sajnos mindkétszer a vezérlőegységgel volt gond. Ilyesmit korábban soha nem tapasztaltunk. Remélem, hogy most már az ellenőrzésünk alatt van, de mélyrehatóan elemezzük a dolgot. Dzsiddában sajnos be kell vállalnunk a büntetést, mert csak két vezérlőegység áll rendelkezésre a szezonban [büntetlenül].”
A Ferrari számára azért is minősülnek hatalmas arcvesztésnek a technikai hibák, illetve az ezekkel járó következmények, mert a szezon előtt hangsúlyozták, hogy megoldották a megbízhatósági gondjaikat. A tavalyi idény második részében kénytelenek voltak letekerni a motort, hogy az biztosan kibírja a versenytávot, így a télen az volt az egyik cél, hogy ismét mindent ki lehessen hozni az erőforrásból.
A jelek szerint azonban ez nem sikerült, és ez már egy hétvége után kiderült. Bár nincsenek erre vonatkozó statisztikák, könnyen lehet, hogy a Ferrari rekordot döntött abban a tekintetben, hogy ennyire hamar megkapták az első motorbüntetést. Arról nem is beszélve, hogy ezzel szinte biztossá vált, hogy a későbbiekben is kénytelenek lesznek szembesülni ilyesmivel.
A maranellóiak egyelőre csak a vezérlőelektronika cseréjét erősítették meg, ám nem kizárt, hogy a büntetés ennél is nagyobb mértékű lesz. A Ferrarinál ugyanis fontolóra vehetik, hogy nem lenne-e érdemes még több erőforráselemből átlépni a megengedett küszöböt, hogy a szankciókat egyszerre tudják le. Ez majd kiderül, azt viszont Vasseur tagadta, hogy a történtek kedvét szegték volna Leclerc-nek.
„Charles a keddi gumiteszt után velünk volt, a szerda délelőttöt a gyárban töltötte – idézte fel az előző hét első felét. – Volt egy megbeszélésünk az alkalmazottakkal, ahol mindannyian együtt voltunk a színpadon. Charles nyilvánvalóan motivált, a huszonháromból [csupán] egy futamot teljesítettünk eddig. Teljes erőbedobással dolgozik a csapattal, mindenki számára a legjobbat akarja. A büntetés nem jó hír, de ez nem az idény vége. Meglátjuk, mi történik Dzsiddában, és mi sül ki belőle a büntetéssel együtt, de egy pillanatra se higgyék, hogy motiválatlan. Teljes mértékben hisz [a sikerben], dolgozik velünk, és mindenkit pozitív irányba hajt.”