2024. április 29. 08:46

KezdőlapF1800 lóerős V8-as szörnyekkel ütötte egymást Verstappen apja és az osztrákok hőse...

800 lóerős V8-as szörnyekkel ütötte egymást Verstappen apja és az osztrákok hőse az F1-es futam előtt

-

Ígazi ínyenceknek való bemutatóval rukkolt elő a Red Bull az Osztrák Nagydíj előtt, két F1-es veterán pedig egy kis extra show-t is szolgáltatott.

A Red Bull szokás szerint különleges programokkal készült az Osztrák Nagydíjra kilátogatóknak a Red Bull Ringen, aminek keretein belül vasárnap dél után nem sokkal a legendák parádéját tartották meg. Ezen összesen hat korábbi Forma-1-es pilóta huppant be négy korábbi Can-Am, illetve két korábbi NASCAR-autó volánja mögé.

A Canadian-American Challenge Cup 1966 és 1987 között a világ legegzotikusabb sportautós sorozatává nőtte ki magát, amelyen rendszerint aktív Forma-1-es pilóták is indultak. Az innováció terén élen járó, brutális kinézetű és hangzású autóinak köszönhetően a rajongók körében is elképesztően népszerű szériát öt alkalommal nyerte meg McLaren-pilóta, a legendás márka tehát gazdag történelemmel büszkélkedhetett a tengerentúlon is. Ennek a történelemnek négy darabját hozták el a múlt hétvégén Spielbergbe.

Alex Wurz, McLaren M8C, Jos Verstappen, McLaren M8F Campagnie, Helmut Marko, BRM 157, Mark Webber, Lola T165, Juan Pablo Montoya, David Coulthard, NASCAR, Red Bull Ring Legends Parade
A Legendák Parádéjának teljes mezőnye  Fotó: Gergely Makai Photography

A McLarennel korábban a Forma-1-ben is versenyző (a 2005-ös San Marinó-i Nagydíjon ugrott be a teniszezés közben megsérült Juan Pablo Montoya helyére), azt éveken át tesztpilótaként segítő Alex Wurz egy 1970-es McLaren M8C-t vezetett. A 8,8 literes V8-as Chevrolet-motorral hajtott szörnyeteg 880 lóerős, a gazdag sportautós múlttal rendelkező osztrák pedig nem bánt vele kesztyűs kézzel, miként Jos Verstappen, Max Verstappen édesapja sem tette ezt meg az 1972-es, 8,4 literes V8-as Chevy által repített, 790 lóerős McLaren M8F Campagnie-vel.

Ketten együtt 174 F1-es futamon indultak és szemmel láthatóan úgy voltak vele, hogy bár ez egy bemutató, a többiekkel ellentétben nem bemutatókörökkel szórakoztatják a közönséget, hanem nyomnak egy kis miniversenyt. És nyomtak is, a nagyjából 10 percen át tartó körözés során például előfordult, hogy Wurz úgy vetődött be Verstappen mellé a célegyenes végén, hogy megcsúszott alatta az autó, így nem is találta el a kanyarcsúcspontot, idősebb Verstappen pedig alávágva a kettes kanyar felé vezető egyenesben visszaelőzte. A végére aztán egy kicsit visszább vettek, de így is tempósan autózva fejezték be a körözést.

Wurz és Jos Verstappen különmeccsének egy részlete ITT látható.

Alex Wurz, McLaren M8C, Jos Verstappen, McLaren M8F Campagnie, Red Bull Ring, Legends Parade
Wurz előzi Jos Verstappent Fotó: Gergely Makai Photography

Mögöttük jócskán lemaradva az F1-en kívül szintén a sportautózásban is jeleskedő Mark Webber ért célba egy 1970-es Lola T165-össel (8 literes V8-as Chevrolet-motor 800 lóerővel), majd következett két NASCAR-autó az F1 után az amerikai sorozatban 9 éven át versenyző, 255 futamból kettőt megnyerő Juan Pablo Montoyával, illetve David Coutharddal a volánnál.

A sort a 80 esztendős Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója zárta, aki korábban maga is versenyzett a Can-Amben. Marko egy 7,6 literes, 740 lóerős Chevy V8-assal hajtott BRM 157-est kormányzott, azt a modellt, amellyel a néhai Pedro Rodriguez versenyzett és lett harmadik a Los Angeles Times Grand Prix-n. Nem véletlen, hogy a Forma-1-es pályafutását pontosan 51 évvel ezelőtt egy kis híján végzetes baleset miatt befejezni kénytelen tanácsadó ezt az autót kapta, hiszen annak utódjával, a BRM P167-essel már ő versenyzett Amerikában.

Az alábbi képgalériában Makai Gergely fotóti nézhetik meg a bemutatóról:

Friss