2024. május 01. 03:27

KezdőlapF1A gyenge kezdésben is talált pozitívumot a Ferrari főnöke, aki egyvalamire nem...

A gyenge kezdésben is talált pozitívumot a Ferrari főnöke, aki egyvalamire nem volt hajlandó

-

Frédéric Vasseur úgy véli, az időmérőn többször is közel vannak az első helyhez, de ebben a tekintetben is javulniuk kell, nem beszélve a versenytempóról. A Ferrari csapatfőnöke egyvalamit nem akart megtenni a Rallycafe.hu kérdésére.

A Magyar Nagydíj alighanem jól összefoglalta a Ferrari csalódást keltő első félszezonját. Charles Leclerc nem tudott inni a futamon, elrontották a kerékcseréjét, a stratégiával sem volt elégedett, és ennek tetejében még ő is hibázott, amiért büntetést kapott. Csapattársa, Carlos Sainz sem volt elégedett elégedett a csapat egyes döntéseivel, aminek hangot is adott.

Ami egyértelmű, hogy a Ferrari nemhogy a bajnoki címért nem tud harcolni az idei évben, de még a második helytől is messze van. Bár jelenleg úgy tűnik, hogy az Aston Martint megelőzte az erősorrendben, az idény végéig a McLaren veszélyt jelenthet rájuk, ha a wokingiak így folytatják. Frédéric Vasseur csapatfőnök első félszezonja tehát nem alakult fényesen, amivel ő is tisztában van.

„Nem ilyen eredményre számítottunk, sokkal jobbat vártunk, de ez van, dolgoznunk kell – válaszolta a Rallycafe.hu kérdésére a futam után, de azért lát némi pozitívumot is a szereplésben. – Az érzés az, hogy az időmérőn nagyon szoros [a csata] Max [Verstappen] mögött, néha pedig egy szinten vagyunk Maxszal. Javulnunk kell, de nem vagyunk annyira messze.”

Futamok óta rossz a Ferrari rádiója, a Magyar Nagydíjon Leclerc pedig még inni sem kapott

A gond a versenytempóval van, amit persze a többi istálló is elmondhat magáról a Red Bullhoz képest. Ami viszont az egymással folytatott csatát illeti, Vasseur kiemelte, hogy a kvalifikációs teljesítmény rengeteget számít. Mindez persze önmagában evidens, de a francia szakember nem pusztán a rajtpozícióra gondolt, hanem az azzal járó következményekre például a gumikezelés terén.

„A versenytempóban a Red Bull mindenkitől mérföldekre van – folytatta. – Azt is tudjuk, hogy az időmérős eredmények kulcsfontosságúak abból a szempontból, hogy tiszta levegőben legyünk. A »piszkos levegőnek« minden egyes autóra nagy a hatása. Amikor az ember a második helyről rajtol, sokkal jobb állapotban van.”

A szóbeli értékelés mellett arra is kíváncsiak voltunk, hogy Vasseur hogyan osztályozná a Ferrarinál töltött első félévét egy 1-től 10-ig terjedő skálán, ahol természetesen az 1-es jelenti a legrosszabb, a 10-es a legjobb „érdemjegyet”. Az 55 esztendős szakember azonban ezt nem volt hajlandó megtenni. „Ez az önök dolga, hogy osztályozzák” – felelte.

Friss