Lélegzetelállító betekintést nyújtott Max Verstappen hétköznapjaiba és a Team Redline szimulátoros csapatban betöltött szerepébe egy 25 esztendős szimulátoros, aki napi kapcsolatban áll a kétszeres Forma-1-es világbajnokkal.
A 25 éves Gianni Vecchio évek óta a Team Redline szimulátorcsapatának tagja, így aztán együtt versenyez a 2022 óta a Verstappen.com Racing alá tartozó istállóban a kétszeres Forma-1-es világbajnok Max Verstappennel. A félig olasz, félig német pilóta 2015-ben kezdett komolyabban foglalkozni az iRacing nevű szoftverrel, majd idővel a Team Redline meghívása is megérkezett.
„Bizarr volt és kicsit meg is voltam illetődve, de az évek alatt egyfajta barátság alakult ki közöttünk – emlékezett vissza a Motorsport holland kiadásának adott exkluzív interjúban arra, hogy milyen volt megismerkedni az akkor már az F1-ben versenyző Max Verstappennel. – Nem mindig úgy tekintünk rá, mint Forma-1-es pilótára, hanem inkább mint csapattársunkra a Team Redline-nál. Sok időt töltünk együtt, sokat gyakorolunk, miközben rengeteget is szórakozunk. Nemcsak szimulátorozunk, hanem sokat is FIFA-zunk, Call of Duty-zunk egymással, vagy olyan játékokat játszunk, mint az Among Us. Kialakult egyfajta barátság, sok a közös érdeklődésünk. Klassz, hogy olyasvalaki a csapattársunk, mint ő, de barátnak is jó, mert hajt minket. A szimulátorozásban és a sportban is ez a legfontosabb. Úgyhogy igen, ez nem rossz, jó, ha mindig van valaki, aki hajt.”
„Vicc, bohócműsor, szégyen” – Verstappen kiborult, szerinte kaszinóban is hamarabb nyerne
Vecchio elmesélte, hogy Verstappen nemcsak az autóversenyzésben, hanem mindenben a legjobb akar lenni, így aztán a FIFA-t is véresen komolyan veszi. „Van néhány barátja a FIFA eSports-ban, egy Team Gullit nevű csapat. Velük játszik, úgyhogy aztán tippeket kap arról, hogy mit hogyan tud megcsinálni. Teljesen beleássa magát. Amikor játszik, minden a FIFA-ról szól. Ő a legjobb, mert ő fekteti bele a legtöbb időt, és ő fér hozzá a legjobb játékosokhoz.”
A Team Redline számára vezetési képességei mellett Verstappen a mentalitása miatt iw hatalmas nyereség, és nemcsak példát mutat a csapattársainak, hanem ha azt látja, hogy ők is hasonló mentalitással igyekeznek előre vinni a csapatot, rengeteg tippet ad és egyfajta mentorként viselkedik.
„Nem sokat látjuk egymást egy évben, de napi kapcsolatban állunk. Üzeneteket küldünk egymásnak, hangban is kommunikálunk, beszélünk arról, hogy mi zajlik az életében, de őt is érdekli, hogy velünk mi a helyzet. Folyamatosan kérdez arról, hogy mit csinálunk, mit tervezünk. Ez elég klassz. Tudod, hogy van valaki a másik oldalon, akit igazán érdekel ez. Olyan beszélgetni vele, mint egy jó baráttal. Barátokká váltunk, tiszteljük egymást és megbízunk a másikban. Ez sokat segít a csapaton belül, ez a biztonságos környezet. Nagyszerű, hogy ez ilyen.”
„Ez elfogadhatatlan és tiszteletlen” – megszólalt Verstappen főnöke is
Mivel Verstappennek rengeteg idejét elveszi az, hogy a Forma-1-ben versenyez, természetesen nem tud minden szimulátoros versenyen részt venni a csapatával, viszont ez egyáltalán nem látszik meg a teljesítményén, mert mint azt csapattársa elárulta, pillanatok alatt felveszi a fonalat.
„Nem mondanám, hogy ez rossz dolog, de időről időre idegesítő tud lenni – mondta nevetve Vecchio. – Visszajön egy Forma-1-es versenyhétvégéről, elmondjuk neki, hogy éppen milyen autóval melyik pályán megyünk, és öt perc múlva ott a neve az első helyen. És akkor csak nézek, hogy »Mi történik itt? Mit csinálok rosszul?« Irritálóan gyors mindenben, amit csinál. Nem is irritálónak mondanám ezt, de időről időre az idegeimre megy.”
Vecchio szerint rengeteget tanultak a hollandtól arról, hogy még akkor is próbálják meg megtalálni azt a maradék 1-2 %-ot, ha éppen nincsenek a legjobb formában, és mindig minden körülmények között próbálják kitolni a határaikat.
Hihetetlen történet Verstappenről – ezzel is foglalkozik a holland egy F1-es versenyhétvégén
Amikor pedig arról kérdezték, hogy ők mit tanítottak Verstappennek, nevetve azzal felelt, hogy „ezt nehéz megmondani”, mert „mi többet profitálunk belőle, mint ő belőlünk”, és „versenyzés terén nem igazán tudunk neki sok mindent tanítani.”
A Red Bull sztárjának hatása Vecchio szerint óriási a Team Redline-ra mind a virtuális pályákon, mind azokon kívül, amit nem szabad alábecsülni. „Elképesztő, tényleg őrületes. Olyan, mintha egy daru 8 tonnát emelne, én így látom. Hajt minket, lehetőségekhez juttat a Heinekenen, a Red Bullon és a Verstappen.com-on keresztül… A határokig hajszol minket, mert látja bennünk a tehetséget. Olyan, mint egy mentor, mindenkit előre akar vinni. Ez őrületes és nagyon klassz látni, de ugyanez igaz Atze [Kerkhof csapatmenedzserre is], és mindenkire a csapatban. Hajtjuk egymást, de Max az, aki igazán megadja ehhez a hiányzó 10%-ot.”
Ráadásul mindig igyekszik bevonódni a munkába, és akár még F1-es hétvégék alatt is játszik. „Nevezzenek őrültnek, de ez hihetetlen. Maxnak van egy gamer laptopja az összes szimulátoros játékkal az F1-től kezdve az iRacing-ig. Ha van ideje, és ez heti rendszerességgel megtörténik, mi otthonról versenyzünk kormánnyal és pedálokkal, ő pedig beszáll egy kontrollerrel. Kontrollerrel az iRacing, egy szimulátorjáték nagyon nehéz… És még ha így nem is igazán tud visszajelzést adni nekünk, megnézi, hogy mit tehet azért, hogy segítsen. Nem számít, hogy éppen utazik vagy otthon van. Akármi is a dolga, gyakorol velünk, még ha nem is versenyezhet.”
Kontrollerrel versenyezni egy szimulátorjátékkal a földi halandóknak pedig olyan, mintha valaki tornacipőben focizna nagypályán. Kivitelezhető, de mindig hátrányban lesz azokkal szemben, akik stoplisban rohangálnak. Vecchio szerint azonban Verstappen még kontrollerrel is döbbenetes időeredményekre képes.
„Ez igazán zavaros. Mindig is azt hittem, hogy a tehetség a lábakban és a karokban van, de neki ott van az ujjaiban is – magyarázta, majd felidézte, hogy amikor a Magyar Nagydíj alatt rendezték az iRacing spái 24 órás futamát, Verstappen szintén beszállt a felkészülésbe, és a virtuális Ardennekben is hihetetlenül jól ment. – Futottunk egy versenyt, és csak három tizeddel volt lassabb nálunk egy kontrollerrel. El tudja képzelni ezt? Három tized, kontrollerrel, egy teljes etapon. nem egy körön, hanem számos körön át. Ez bizarr.”