2024. április 26. 16:15

KezdőlapF1„Ez elfogadhatatlan és tiszteletlen” - megszólalt Verstappen főnöke is

„Ez elfogadhatatlan és tiszteletlen” – megszólalt Verstappen főnöke is

-

Atze Kerkhof, a Max Verstappent soraiban tudó Team Redline főnöke is nyilatkozott a hétvégi, virtuális Le Mans-i 24 óráson történtekkel kapcsolatban, és a kétszeres világbajnokhoz hasonlóan szólt néhány keresetlen szót a versenyt biztosító platformról.

Miután a Team Redline Max Verstappen nevével fémjelzett 1-es rajtszámú autója kapcsolódási problémákat követően feladta a virtuális Le Mans-i 24 órást, és a holland pilóta szóban és írásban is kiosztotta az rFactor nevű platformot, megszólalt Atze Kerkhof, a csapat igazgatója is.

„Az elégedettség most az uralkodó érzés bennünk, mert ez a két csapat nagy tartásról tett tanúbizonyságot reménytelen helyzetben a stratégiának és az alkalmazkodásnak köszönhetően. Rengeteget tanulsz egy ilyen versenyen, és fontos elemezni ezeket a dolgokat, hogy a lehető leggyorsabban közbe tudj lépni” – utalt a RacingNews365-nek arra, hogy at F2-es bajnok Felipe Drugovich-ot és az IndyCarban versenyző Felix Rosenqvist-et is a soraiban tudó, Chris Lulhammel és Luke Bennettel kiegészülő kettes számú autójuk megnyerte a versenyt, és a GTE kategóriában is dobogóra állhattak egy második hely révén.

„Vicc, bohócműsor, szégyen” – Verstappen kiborult, szerinte kaszinóban is hamarabb nyerne

Kerkhof ugyanakkor természetesen nem ment el szó nélkül a Verstappenéket ért problémák mellett. „Ez zsinórban a negyedik alkalom, hogy az élről esünk ki. Ebből egy vezetői hiba volt, de a három másik egyaránt szerverprobléma. Ez elfogadhatatlan és tiszteletlen” – jelentette ki.

A Team Redline vezetője egészen pontosan arra utalt, hogy a teljes futam során gondok voltak az rFactor szervereivel, ami miatt kétszer félbe is kellett szakítani a futamot. Ezután rávilágított, hogy sokan nem „csak” a felkészülésre és az addigi versenyzésre áldozott idejüket veszítették el.

„Maxnak csak a versenyzés számít, ő nem pénzért csinálja ezt, de rengeteget áldoz a szabadidejéből arra, hogy segítse a csapatot, és közben reklámozza a versenyt. Kétszeres Forma-1-es világbajnokként teljes mértékben bevonta magát az év legnagyobb versenyébe. Ennek az eseménynek ugyanakkor jókora az összdíjazása (250 ezer euró – a szerk). A mi versenyzőink túlélik ezt a kiesést, de rengeteg pilóta van, aki a pénzdíjra támaszkodik és komolyan megsínyli ezt. Az efféle díjazás biztosítja a professzionalizmust a sportban, és közben rengetegen fogadnak is a versenyre.”

„Nem csak minket ért kár, de talán mi hangosabbak vagyunk emiatt, mert fel akarjuk hívni a figyelmet a problémára. Nyilvánvaló, hogy ez nem mehet így tovább. Azt sem szabad elfelejteni, hogy komoly nevezési díjat kell fizetni minden egyes autó után.”

Verstappen írásban is kifakadt, forradalmat robbantana ki

Többekben felmerült, hogy talán nem a szerverrel, hanem Verstappen internetkapcsolatával vagy PC-jével volt a gond, de Kerkhof cáfolta ezt. „Pontosan ugyanakkor szakadt meg a kapcsolata, amikor egy másik pilótának is. Amikor milliszekundumok alatt történik ilyesmi egynél több pilótával, akkor tudjuk, hogy nem Verstappen számítógépében van a gond. Az rFactor 2-nél dolgozók pedig minden évben kijelentik, hogy megoldják a problémákat, aztán minden évben az ellenkezője történik.”

Fotos megjegyezni, hogy Kerkhof nem elsősorban a futam szervezőit, hanem az rFactort kritizálta, noha szerinte az a szabály sem jó, hogy a kapcsolódási probléma miatt elveszített időt csak akkor adják vissza, ha az legalább négy pilótát érint azonos időben. „Világos, hogy ezek a szabályok nem jók. Akkor nem, amikor világos, hogy az egész futam során fellépnek kapcsolódási problémák” – mondta Kerkhof, majd Romain Grosjean, a futamot szervező Motorsport Games nagykövetének szavaira is reagált, miután az IndyCarban versenyző francia úgy vélte, az ilyesmit le kell nyelni, mert olyan, mint amikor a valóságban műszaki hiba üti fel a fejét.

„Ennek természetesen semmi értelme. Amikor Melbourne-ben, [a 2018-as Ausztrál Nagydíjon] a csapattársának leesett a kereke a bokszkiállás után, a Haas mindent megtett, hogy rendbehozza a problémát. Amikor néhány körrel később Grosjean pontosan ugyanezen probléma miatt esett ki, a csapatnál az asztalra csaptak, hogy ez soha többet ne fordulhasson elő. Ezt mind láttuk a Drive to Survive-ban.”

Az egyik kommentátor hisztizéssel vádolja Verstappent – igaza van?

„Ezt a szituációt jobban össze lehet hasonlítani azzal, hogy egy szoftverplatform évek óta nem tudja stabilizálni a szervereit. Úgyhogy Grosjean jobb, ha befogja.”

Ami Verstappen jövőjét illeti, Kerkhof biztos benne, hogy a holland nem a levegőbe beszélt, amikor azt mondta, hogy nem fog többet az rFactorral versenyezni. „Nem fogjuk újra itt látni. Sok mindennek kellene történnie ahhoz, hogy Max újra rFactorral versenyezzen” – jelentette ki, majd arra is válaszolt, hogy más platformon indul-e még a kétszeres világbajnok velük szimulátorversenyen a télen: „Soha ne mondd, hogy soha, de hamarosan kezdődik a Forma-1-es idény, úgyhogy lehet, hogy már nem. És talán a motivációja sincs most az egekben.”

Kerkhof eközben bízik benne, hogy bár a más platformokon zajló sorozatokban is képviselik magukat, az rFactor végre összekapja magát. „Az összes fontos bajnokságban jelen vagyunk az rFactortól kezdve az iRacingen át az Assetto Corsáig. És miközben egyáltalán nem vagyunk elégedettek az rFactorral, feltételezzük, hogy a következő évre megoldják a gondokat. Végső soron ez nekik is ébresztő volt. Nagyon rossz hírük kelt egy olyan versenyen, amit mindenki követett, mert Max is versenyzett. Hogy aztán így bolondot csináltak magukból, azt csak maguknak köszönhetik.”

Friss