Max Verstappen ugyan megnyerte az USA Nagydíj sprintfutamát, de ismét kritizálta a formátumot. Lewis Hamilton felvetette, hogy a címvédő csupán unatkozik, és mások más nézőpontból látják a helyzetet, míg Charles Leclerc szerint sok múlik a gumiválasztáson.
Max Verstappen az élről indulva megnyerte az USA Nagydíj sprintfutamát, és bár az első körökben Lewis Hamilton tartotta vele a tempót, a háromszoros világbajnok végül meggyőző különbséggel győzött. Bár a holland versenyző az eddigi tizenegy sprintből hatot megnyert, vagyis a műfaj királyának mondható, ezúttal sem tűnt igazán boldognak.
A videó, amely megmutatja, hogy korántsem épült fel teljesen kéztöréséből az F1-es pilóta
A Red Bull pilótája az elmúlt időszakban már többször is hangot adott annak, hogy mennyire nem kedveli ezt a formátumot. A mostani sprintverseny utáni sajtótájékoztatón ismét szóba került a téma, és Verstappen ezúttal sem fogta vissza magát, amikor véleményt kellett alkotnia erről a lebonyolításról, és még a győzelem sem hozta lázba.
„Nem igazán izgatott fel a dolog – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Egyszerűen úgy érzem, hogy miután az ember befejezi az időmérőt, kicsit elveszetté válik. Szerintem csak egy kvalifikációra van szükség a hétvégén, ahol tényleg mindent beleadunk, és ez nagyszerű érzés. Most is, az ember odateszi [az autót] az első helyre, de ez a szombati nap, és különben sem jár érte sok pont.”
A 26 éves versenyző arra is rámutatott, hogy szerinte a sprintfutam elveszi az élét a hétvége legfontosabb eseményének, a futamnak. Normál hétvégéken ugyan az időmérő és a második szabadedzésen látott versenyszimulációk adnak némi képet az erőviszonyokról, de gyakran előfordul, hogy nem lehet tudni biztosan, mi várható a versenyen. A sprinttel ez viszont megváltozik.
„Most, hogy már túl vagyunk ezen a futamon, mindenki tudja, hogy nagyjából mi fog történni vasárnap az autók közötti tempókülönbséget illetően – fogalmazott. – Ez egy kicsit elveszi az izgalmat. Ha a mai napot nem teljesítettük volna, és csak a tegnapi időmérő van, akkor a verseny előtt nem igazán tudnánk, hogy mi fog történni, így mindenki nagyon izgatottan kapcsolná be a tévét, mert nem ismerné, és mi sem ismernénk [az erőviszonyokat]. Most már valamennyire tudjuk.”
A második helyen végző, így a sajtótájékoztatón szintén részt vevő Lewis Hamilton ekkor felvetette, hogy ellenfele talán unatkozik, de Verstappen ezt rögtön tagadta. A 49-szeres futamgyőztes tovább érvelt azzal, hogy a formátum a rajongóknak sem kedvez, hiszen ők is tisztában vannak a várható erőviszonyokkal.
„Nem unatkozom, de szurkolóként egyszerűen csalódott lennék, mert az ember többé-kevésbé tisztában van a helyzettel – jelentette ki. – Ha nem lesz semmi őrületes, tudjuk, mi fog történni. Szóval [a sprintes lebonyolítás] elveszi azt a varázst, hogy vasárnap reggel vagy délután felébredünk, bekapcsoljuk a tévét, és bár az időmérő már lezajlott, de a legtöbb évben nem vagyunk biztosak benne, hogy melyik autó lesz a leggyorsabb. Úgy gondolom, hogy mindez elveszi ezt a varázst.”
Hamilton és a harmadik helyet megszerző Charles Leclerc szintén reagált a kérdésre, és mindketten másképp közelítették meg a témát. A Mercedes versenyzője kiemelte, hogy a különböző helyzetben lévő pilóták eltérő nézőpontból láthatják a helyzetet. Számára például üldözőként kifejezetten izgalmas volt az austini sprintfutam.
„Nekünk, nekem ez szórakoztató – szögezte le a hétszeres világbajnok. – Tetszik, hogy van egy extra lehetőségem kimenni a pályára és megpróbálni kicsit többet kipréselni abból a csomagból, amink van. Lehet-e jobb? Biztos vagyok benne, hogy tanulhatunk. Úgy vélem, az emberek számára izgalmas volt. Én személy szerint nagyon szeretem a sprinthétvégéket, különösen a pénteki napot, amikor csak egy edzésünk van, aztán rögtön az időmérő jön.”
A három versenyző közül Leclerc volt az, aki többé-kevésbé semleges álláspontot képviselt. A monacói pilóta szerint ilyenkor fontos tényező, hogy mennyire változatos a gumiválasztás. Katarban például az volt, és meg is lett az eredménye, most viszont egyetlen különutas versenyző volt, így jóval kevésbé volt eseménydús a körözés.
„Katarban nagyon izgalmas volt a sprintfutam, mert két nagyon különböző keverék volt – kezdte. – Az egyik rendkívül jó volt az első hat-hét körben, aztán nagyon elkopott, a másik pedig a verseny vége felé volt igazán jó, és ez nagyon izgalmassá tette a sprintet. Emellett pedig vannak olyan futamok, mint a mostani, ahol Carlos [Sainz] kivételével sajnos mindenki a közepes gumit használta, ilyenkor vonatozás zajlik.”