2024. május 02. 05:38

KezdőlapF1Alonso ismét trükközött, és direkt pördült meg a mexikói időmérőn?

Alonso ismét trükközött, és direkt pördült meg a mexikói időmérőn?

-

A felvételek alapján egyáltalán nem kizárt, hogy Fernando Alonso szándékosan pördült meg a Mexikóvárosi Nagydíj időmérőjének első szakaszában, A kétszeres F1-es világbajnokot nem lepte meg, hogy szenvedtek a kvalifikáción, de a futamot illetően próbált optimista lenni.

Fernando Alonso a tizenharmadik helyen végzett a Mexikóvárosi Nagydíj időmérőjén. A szabadedzések fényében nem meglepő, hogy az Aston Martin rosszul szerepelt, sőt, a 42 éves pilótát még a Q1-es kiesés is fenyegette. Olyannyira, hogy egyáltalán nem kizárt, hogy szándékos trükközéssel kerülte el a korai búcsút.

Meglepetés Ferrari-pole és Ricciardo-csoda Mexikóban, Verstappen és Hamilton is megúszta a büntetést

Ami a puszta tényeket illeti, az utolsó gyorskörök előtt Alonso a tizedik pozíciót foglalta el, de olyan versenyzők voltak mögötte, mint George Russell, Lando Norris, Cunoda Juki, akinek csapattársa, Daniel Ricciardo az élmezőnyben volt, vagy éppen a kvalifikáción azért többször is megvillanó Haasok. Bő fél perccel a leintés előtt azonban sárga zászlót kezdtek el lengetni, az ok pedig nem volt más, mint Alonso megpördülése.

A spanyol versenyző a 3-as kanyar kijáratánál forgott meg. Normál esetben ezt mindenki elkönyvelné egy hibának, és kis túlzással már a Q2-re elfelejtenék, ám a jelek arra mutatnak, hogy ez nem egy egyszerű hiba volt. Természetesen nem állítjuk, hogy biztosan így történt, de egyáltalán nem lehet kizárni, hogy Alonso valójában szándékosan idézett elő sárga zászlót, hogy akadályozza a többieket a javításban.

A 32-szeres futamgyőztes már az 1-es kanyarra jelentős hátrányt szedett össze saját maga addigi legjobb köréhez képest, így aligha lett volna esélye javítani. Ezután a 3-asba úgy ment be, hogy kifejezetten instabil volt az autó, de a legárulkodóbb jel ezután következett: összehasonlítva a már említett korábbi körével egyértelműen hallatszik, hogy Alonso jóval korábban, még bőven kanyarodás közben ad gázt.

Ha ezt egy újonc vagy legalábbis egy viszonylag tapasztalatlan követi el, akkor vélhetően mindenki csak legyintene, mondván, „majd tanul belőle”. A mezőny legrutinosabb versenyzőjeként viszont az ember minimum felvonja a szemöldökét. „Indítéka” mindenesetre lehetett Alonsónak, ám abban viszont mindenképpen fel kell őt menteni, hogy nagyon sokáig nem fordult meg, és nem ment tovább. Erre ugyanis egyszerűen nem volt lehetőség, hiszen folyamatosan jöttek a gyorskörön lévő versenyzők, és amint volt egy nagyobb szünet, irányba állította a kocsit.

A sportfelügyelők mindenesetre még csak nem is vizsgálták az esetet. Alonsónak ugyanakkor nem ez lenne az első olyan húzása, amely mindenképpen trükkösnek nevezhető, és súrolja a sportszerűség határait. A három héttel ezelőtti katari hétvége szombati napján például próbálta letakarítani a negyedik rajtkockát, hiszen már pénteken kiderült, hogy onnan indul a futamon, de már korábban is előfordult, hogy a sprint előtt ilyesmihez folyamodott. Emellett persze ott van a 2007-es Magyar Nagydíj időmérője, amikor a bokszban feltartotta Lewis Hamiltont, vagy a 2008-as szingapúri futam, ahol közvetlenül nem volt benne a csalásban, de a rossz nyelvek szerint tudta, hogy Nelson Piquet Jr. Szándékosan teszi falba az autóját annak érdekében, hogy elősegítse a győzelmét.

Alonso megint bizonyította, milyen elképesztő versenyzői agya van (videó)

Akár véletlen volt a mostani eset, akár nem, a Q2-ben már semmi nem segíthetett Alonsón, és a tizenharmadik helyen kiesett. Azok után, hogy az első tizenhét (normál) időmérőn kivétel nélkül ott volt a Q3-ban, most zsinórban másodszor búcsúzott idő előtt. Persze ez a szabadedzések alapján egyáltalán nem volt meglepő, és a spanyol pilóta sem tűnt úgy, mint akit sokkolt az eredmény.

„Az az igazság, hogy nehéz volt, egész hétvégén, minden edzésen lassúak voltunk, így nem volt meglepetés, hogy az időmérőn szenvedtünk, és elmaradtunk [az élmezőnytől] – értékelt. – Pénteken megpördültünk a nagy sebességű kanyarokban, most pedig az első szektorban ismét. Az autó mindig azon a határon van, hogy elveszítsük. Sok a nehézség, és meg kell szenvednünk, de meg kell értenünk [a kocsit], hogy visszatérjünk a legjobb szintünkre.”

Alonso a negyedik helyen áll a bajnokságban, de könnyen lehet, hogy a leintésre már csak az ötödik lesz, hiszen a második helyről rajtoló Carlos Sainz hátránya csupán 12 pont vele szemben. A futamot illetően viszont valamennyire optimista lehet, hiszen múlt héten a bokszból rajtolva már az első tízben haladt, amikor technikai hiba miatt ki kellett állnia.

„Meglátjuk – jelentette ki. – Ezen a futamon forgalomban leszünk, és nehéz lesz közel kerülni az elöl haladó autókhoz, mert mindannyiunknak lesznek gondjai a [gumik] hőmérsékletével, ami Mexikóban normális. Mindig optimisták vagyunk, Austinban is a bokszutcából indultunk, és elértük a pontszerző helyeket [a kiesés előtt]. A tizenharmadik helyről pedig könnyebb lesz rajtolni.”

Friss