back to top
2024. július 16. 15:16

KezdőlapF1Hillt nyugtalanítja a Mercedes helyzete, szerinte már az egyeduralmuk végén bajban voltak

Hillt nyugtalanítja a Mercedes helyzete, szerinte már az egyeduralmuk végén bajban voltak

-

Damon Hill úgy véli, valami nincs rendben a Mercedes aerodinamikai részlegén. Az 1996-os Forma–1-es világbajnok szerint a problémák már az előző szabályrendszer időszakának végén kiütköztek.

Katasztrofális versenyt produkált a Mercedes a São Pauló-i Nagydíjon. Lewis Hamilton csupán a nyolcadik helyen végzett, George Russell pedig be sem fejezte a futamot, de ami ennél is nagyobb baj, hogy a verseny jelentős részében ők voltak az egyik leglassabbak a pályán. Toto Wolff, a csillagosok csapatfőnöke pályafutása legrosszabb élményének titulálta a látottakat, a hétszeres világbajnok pedig hangot adott annak, hogy már várja a szezon végét és azt, hogy a W14-es a múzeumba kerüljön.

Leclerc a rajtig sem jutott el, piros zászlót érő baleset után Alonso parádés csatában lett dobogós

A Mercedes helyzetéről nemrég Damon Hill is kifejtette a véleményét a Sky Sports F1-es podcastjában. A brit expilóta arra mutatott rá, hogy amikor a brackley-iek uralkodtak, akkor sem is előfordult, hogy aerodinamikai téren nem ők voltak a legjobbak. A tavaly bevezetett technikai szabályrendszerben pedig az esetek nagy részében kifejezetten szenvednek korábbi önmagukhoz képest.

„Nyugtalanít, hogy a Mercedes egyeduralma hosszú ideig tényleg az erőforrásuknak volt köszönhető – jelentette ki a 63 éves exversenyző. – Nagyon sokáig nekik volt a legjobb motorjuk, aerodinamikai téren pedig mindig kicsit eltértek a Red Bulltól. Ha emlékeztek, az előző Forma–1-es szabályrendszer [időszakának] vége felé ők kitartottak a viszonylag alacsony padlószögű autó mellett, míg a Red Bullnál ez hatalmas volt.”

Hill az ún. rake-re utal, amely a 2021-es idény elején központi téma volt a Forma–1-ben. Míg a Mercedes valóban lapos padlószögű autóval versenyzett, addig a nagy riválisnál ez sokkal magasabb volt, és az idény első felében összességében utóbbi vált be. Végül Max Verstappen meg is szakította a csillagosok 2014 óta tartó sikersorozatát, és megszerezte az egyéni világbajnoki címet.

„Ők vezettek, és mindenki követni kezdte a Red Bullt ezzel a nagyon magas padlószöggel – folytatta a 22-szeres F1-es futamgyőztes. – Úgy nézett ki, mintha egy patkány futott volna végig az autón, a hátulja nagyon magas volt. A Mercedes viszont kitartóan vagy makacsul ragaszkodott a saját [koncepciójához], úgy tűnt, hogy az előző szabályrendszerben egy másik aerodinamikai koncepciót működtettek az autójukon, aztán jött egy új szabályzat.”

Lewis Hamilton kijelentése minden Mercedes-drukker legrosszabb rémálmait válthatja valóra

Tavaly jelentősen megváltoztak a technikai előírások, a Mercedes pedig merész koncepcióval, rendkívül keskeny oldalszekrényekkel rendelkező autóval állt elő. A bahreini tesztek előtt sokan attól tartottak, hogy ezzel letarolják a mezőnyt, de ez finoman szólva sem valósult meg. Olyannyira, hogy az idény elején azért is küzdeniük kellett, hogy ők legyenek a harmadik erő. Az idei évre kitartottak a megoldás mellett, de a Monacói Nagydíjra elvetették, és új útra léptek.

A kérdés már csak az, hogy Hill mire akart utalni ezzel a monológjával. Nos, szerinte nem véletlen, hogy a Mercedes mellélőtt ebben a szabályrendszerben, mivel nincs minden rendben az aerodinamikai részlegükön. „Azt akarom mondani, hogy a Mercedes aerorészlege nem jön rá egy trükkre? – tette fel a kérdést. – Az [elmúlt] időszakban elég sok aerodinamikai szakembert el is veszítettek más csapatok miatt.”

Friss