Az Abu-dzabi Nagydíj első szabadedzésén szereplő Jake Dennis megcáfolta a Max Verstappennel, illetve a Red Bull-lal kapcsolatos egyik népszerű elméletet. A bikások fejlesztőpilótája nem ért egyet azzal a kijelentéssel, hogy csapata a címvédőre szabná az autót.
Az Abu-dzabi Nagydíj első szabadedzésén a mezőny fele kicserélődött, hiszen az AlphaTaurit kivéve minden istálló F1-es versenytapasztalattal nem rendelkező pilótát ültetett az autóba. A Red Bull szokatlan módon mindkét kocsit átadta az újoncoknak: Jake Dennis 1,136 másodperces lemaradással a tizenhatodik, míg Isack Hadjar további 36 ezredes hátránnyal a tizenhetedik helyen végzett.
Előbbi a bikások fejlesztőpilótájaként először vett részt Forma–1-es hétvégén, és az autóból kiszállva rögtön hangzatos kijelentést tett. A Formula E 2022–23-as szezonjának világbajnoka méltatta az autót, amelyet a szimulátorból már nyilvánvalóan jól ismert, de a valóságban természetesen tartogathatott neki újdonságokat. Emellett egy népszerű teóriát is megcáfolt.
„Nyilvánvalóan nem vezetek F1-es autót, a szimulátorban dolgozom sokat, de amikor beültem a kocsiba, teljesen természetesnek éreztem – nyilatkozta az F1 TV-nek. – Nem értek egyet, amikor az emberek azt mondják, hogy »Max [Verstappenre] tervezték az autókat?«. Beültem, és pontosan olyan érzés volt, mint amilyennek egy versenyautóban lennie kell. Azt csinálja, amit az ember akar, úgy fordul, ahogyan kell.”
Verstappen, Hamilton és Alonso is hiányzott az abu-dzabi nyitányról; a Mercedes volt a leggyorsabb
A holland pilóta ellendrukkerei sokszor azzal az érvvel állnak elő annak érdekében, hogy kisebbítsék az érdemeit, hogy csapaton belül azért ennyire domináns, mert a Red Bull az ő igényeinek megfelelően tervezi az autót. Dennis azonban úgy véli, hogy Verstappen az, aki a legjobban kihasználja az adott körülményeket, és a legtöbbet hozza ki belőle.
„Az emberek gyakran szkeptikusak, és elhamarkodottan következtetnek arra, hogy »ez az autó kizárólag Maxnak készül« – folytatta. – Ez valójában nem így van. Minden csapat a lehető leggyorsabb versenyautót építi, és a pilótán múlik, hogy ehhez alkalmazkodik-e. Szerintem a Red Bull pontosan ezt tette, és Maxnak, aki nyilvánvalóan tehetséges, sikerült.”
Annyit azért érdemes hozzátenni, hogy előfordul, hogy egy csapatnál jobban figyelembe veszik az egyik versenyző igényeit a másikéinál. Ez azonban nem azért történik, mert előre eldöntötték, hogy valakit ezzel is favorizálnak házon belül, hanem egyszerűen az az oka, hogy ha abba az irányba mennek, akkor feljebb van az a határ, amely a kocsi maximumát jelenti.