2024. április 28. 03:13

KezdőlapF1Az F1-től horrorbukással búcsúzó pilóta „önzősége” miatt sem teljesíthette ígéretét a Mercedes

Az F1-től horrorbukással búcsúzó pilóta „önzősége” miatt sem teljesíthette ígéretét a Mercedes

-

Romain Grosjean elárulta, a feleknek továbbra is szándékukban áll megvalósítani a Forma–1-es tesztet, melynek során egy Mercedest vezethetne. Mindez eddig részben a francia pilóta sűrű programja, részben az „önzősége” miatt nem valósult meg.

Romain Grosjean 2020-ban fejezte be Forma–1-es pályafutását, miután a Haas nem hosszabbított vele szerződést. Azonban nem a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj volt az utolsó futama, hiszen két fordulóval korábban a sportág elmúlt időszakának egyik legnagyobb és leglátványosabb balesetét szenvedte el Bahreinben. Nem sokkal a rajt után ütközött Danyiil Kvjattal, aminek következtében autója a szalagkorlátba csapódott, és az alsó részét át is szakította. Miután a glóriának köszönhetően nem halt szörnyet, az eszköz utána hátráltatta, hogy kiszálljon a lángoló autóból. 28 másodperc után viszont sikerült kiszabadítania magát, és bár kezén maradandó égési sérüléseket szenvedett, összességében szerencsésen megúszta a horrorbukást.

Az utolsó két versenyen viszont nem tudott részt venni, így máig ez az utolsó momentuma Forma–1-es autóval. Nem sokkal később hangot adott annak, hogy ezen változtatni kéne, de a Haas nem tudott tesztlehetőséget biztosítani neki. Ekkor jelentkezett a Mercedes, illetve annak csapatfőnöke, Toto Wolff, aki megígérte Grosjeannak, hogy megszervezik neki a tesztet, hogy méltó módon búcsúzhasson el végleg a sorozattól.

A következő évben lezajlott az üléspróba, majd időpontot és helyszínt is találtak. Utóbbi tökéletes lett volna, hiszen a Paul Ricardon mehetett volna, ráadásul a Francia Nagydíj hétvégéjén néhány bemutatókört is megtehetett volna hazai közönség előtt. Azonban a koronavírus-járvány miatti átszervezések miatt a fordulót az eredeti tervekhez képest egy héttel korábban rendezték meg, ami teljes mértékben keresztülhúzta a felek számításit. Azóta pedig semmilyen előrelépés nincs az ügyben, de Grosjean hangsúlyozta, nem került le a napirendi pontok listájáról.

Kézfejének levágását kockáztatta volna az F1-es pilóta, ha visszatér horrorbukása után

„Igen, teljes mértékben – válaszolta a GP Racingnek arra a kérdésre, hogy továbbra is megvan-e a szándék a tesztre. – Még nem találtuk meg a [megfelelő] időpontot, és igen, ez az egész az én hibám, bár nem könnyű. A következő szezonban harminc versenyhétvégét tervezek. Önök a huszonnégyre panaszkodnak az F1-ben, én pedig tizennyolcat az IndyCarban, hetet a hosszútávú [versenyzésben], ötöt pedig az F1-ben a Canal+-nál [fogok eltölteni]. Szóval nem könnyű hozzátenni egy tesztet.”

A 37 éves versenyző ugyanakkor elismerte, nem ez az egyetlen oka, hogy még nem zajlott le a teszt. A szabályok szerint a csapatok csupán kétéves vagy annál régebbi autóval körözhetnek szabadon, a legfrissebb konstrukciókra ugyanis szigorú korlátozások vonatkoznak. Grosjean pedig, ha már így alakult, szeretné megtapasztalni a 2022-ben bevezetett technikai előírások alapján épített kocsikat, amire idén elméletileg már lehet esélye.

„Emellett nagyon önző módon próbálom addig a pontig késleltetni a dolgot, amikor egy új generációs autót tesztelhetek – folytatta a tízszeres F1-es dobogós. – De igen, továbbra is nagyon szeretném teljesíteni, és akárhányszor találkozom Totóval, ő mindig megerősíti, hogy ez meg fog valósulni. Nagyon menő lenne újra F1-es kocsiba ülni.”

Forma–1-es karrierjének befejeztével Grosjean az IndyCarban folytatta pályafutását. A legutóbbi két idényben az Andretti Autosportnál versenyzett, ám ők tavaly megköszönték neki a munkát, mire a francia pilóta jogi útra terelte az ügyet. Ami a most következő szezont illeti, a 2023 végén Callum Ilott-tal szakító Juncos Hollinger Racing dobott neki mentőövet.

Grosjean a bíróságon támadta meg a Forma-1-be igyekvő Michael Andretti IndyCar-csapatát

Friss