2024. április 28. 20:32

KezdőlapF1A Ferrari előre szólt, hogy az újságírók ne Hamiltonnal foglalkozzanak az idei...

A Ferrari előre szólt, hogy az újságírók ne Hamiltonnal foglalkozzanak az idei autó bemutatóján

-

Nem meglepő módon Lewis Hamilton volt, vagyis lett volna az egyik legfelkapottabb téma a Ferrari idei bemutatóján, de a maranellóiak előre szóltak, hogy az újságírók ne a hétszeres világbajnok 2025-ös érkezésével foglalkozzanak.

Miközben a Ferrari mindenkori autóbemutatója önmagában is rendkívüli érdeklődésre számot tartó esemény, az idén ezt a maranellóiak megspékelték még azzal, hogy 12 nappal az SF-24-es leleplezése előtt bejelentették minden idők egyik, ha nem a legnagyobb átigazolását azzal. Lewis Hamilton 2025-ös szerződtetését akkor csak egy kurta közleménnyel kommentálták, és azóta a csapat tagjai nem is álltak a sajtó rendelkezésére.

Így aztán a bemutató remek alkalomnak ígérkezett arra, hogy Frédéric Vasseur-t, Charles Leclerc-t és Carlos Sainzot is kérdezzék a hétszeres világbajnok érkezéséről, ám ők és a teljes csapat is igyekezett ezt elkerülni. Az persze nem meglepő, hogy a saját sajtóanyagaikból kihagyták a még a Mercedesnél versenyző klasszist, hiszen Hamiltonnak a Ferrari 2024-es idényéhez semmi köze, a csapat pedig értelemszerűen erre az esztendőre és az új autóra akarja terelni a figyelmet, és nem szeretne egyelőre azzal foglalkozni, hogy mi lesz majd 2025-ben.

Megérkezett a 2024-es F1-es Ferrari (képek)

Ám a The-Race.com beszámolója szerint a csapat előre megkérte az online sajtótájékoztatókon részt vevő újságírókat, hogy a 2024-es szezonra és az új autóra fókuszáljanak a kérdéseikkel, noha végül limitált számban engedtek néhány Hamiltonnal kapcsolatos kérdést is. Scott Mitchell-Malm, a The-Race újságírója szerint noha abszolút érthető, hogy nem akarták kellemetlen helyzetbe hozni Carlos Sainzot, illetve elvenni a fókuszt arról, hogy még előttük áll az idei szezon, amelyben szintén eredményesen akarnak szerepelni, kissé szükségtelen ez a fajta paranoia, mert csak felesleges problémákat kreál.

Mindezt alátámasztja, hogy a felek így is rendkívül profin kezelték a Hamilton-témát, és válaszaikban lényegében rövidre zárták azt. Vasseur például csak annyit mondott: „ami Lewis-t illeti, ez hatalmas lehetőség a csapatnak, és biztosak vagyunk benne, hogy jelentős előrelépéshez segít minket a jövőben, miközben ez mindenkinek jó kihívás lesz.”

A csapatfőnök emellett megjegyezte, hogy azért is akarták már az idei szezon előtt bejelenteni Hamilton leigazolását, hogy letudják ezt a dolgot, és az ne zavarja meg az idei évüket. Így viszont, hogy a bemutatón nem lehetett annyit kérdezni Hamiltonról, amennyit a jelen levők szerettek volna, a fel nem tett kérdéseket óhatatlanul tovább görgetik majd a bahreini tesztelésre vagy az első versenyre, mert egyszerűen elkerülhetetlen, hogy minden idők legeredményesebb pilótájának érkezéséről a sajtó ne tegyen fel kérdéseket.

Már pályára is lépett a Ferrari új autója – ezt a célt tartották szem előtt a tervezésénél (videó)

A Ferrari tehát mintha nem lenne tisztában azzal, hogy miként működik a sajtó és azt gondolná, hogy az F1 történetének egyik, ha nem a legnagyobb átigazolásának bejelentése után mondhatja azt: „köszönjük, nincs itt semmi látnivaló, többet nem beszélünk erről.”

A The-Race megjegyzi, hogy nyilván kannibalizálhatta volna az autóbemutatót a sok Hamilton-kérdés, mint ahogyan Fernando Alonso is annyi kérdést kapott Hamiltonnal kapcsolatban az Aston Martin idei versenygépének leleplezésekor, hogy a végén neki kellett azt mondani, hogy most már elég lesz. Ugyanakkor vannak módok arra, hogy ezt jobban kezelje egy csapat. Scott Mitchell-Malm például felhozta a Red Bull 2022-es költségplafon-áthágását, amikor Christian Horner csapatfőnök a soron következő nagydíjon külön sajtótájékoztatót tartottak a témában, ahol mindenki annyit kérdezett az ügyben, amennyit csak akart, és így nem a többi sajtóeseményen vették el a fókuszt a versenyzéssel kapcsolatos dolgokról.

A Ferrari tehát megtehette volna, hogy a bemutatója és Hamilton szerződtetésének bejelentése között legalább Frédéric Vasseur-rel tart egy külön sajtóeseményt, amelyen mindenki faggathatta volna a francia csapatvezetőt Hamiltonról. Persze a két pilóta így is megkapta volna a maga adagját az autóbemutatón, de így már jogosabb kérés lett volna a csapattól az újságírók felé, hogy lehetőleg ne a hétszeres világbajnokkal foglalkozzanak.

Volt kollégája 8 évig őrizte Lewis Hamilton titkát, de most felfedte azt

Sainzot is meglepte Hamilton érkezése

Charles Leclerc megerősítette, hogy már a saját szerződéshosszabbításának aláírása előtt tudott arról, hogy Hamilton érkezni fog, majd azt is elmondta, hogy a hivatalos bejelentés után üzenetet váltott a Mercedes-pilótával. Ugyanakkor nagyon empatikus volt jelenlegi csapattársával, amikor közölte: „nem akarok túl sokat beszélni erről, főként a Carlos iránti tiszteletből. Remek éveket töltöttünk együtt és még van egy hátra. Mindent megteszünk, hogy a lehető legjobban zárjuk le [a közös időszakot].”

Leclerc természetesen a kötelező köröket is lefutotta és dicsérte egy kicsit Hamiltont, aki „elképesztő” és „minden idők legsikeresebb” pilótája.

Persze a monacói véleményénél mindenkit jobban érdekelt, hogy a hoppon maradt Sainz mit mond. „Mint mindenkit a Forma–1 világában, engem is kicsit meglepett a hír. Mindenkit meglepett, ami történt, nem igaz? Nyilván részemről érthető, hogy kicsit hamarabb tudtam, mint mindenki más, úgyhogy volt néhány hetem reflektálni és felkészülni, mind a bemutatóra, mind a szezon első versenyére. Ez esélyt adott arra, hogy megemésszem, levonjam a saját következtetéseimet és az előttünk álló évre koncentráljak.”

A Ferrarival tavaly az egyetlen nem red bullos győzelmet elérő spanyol a jövőjéről is beszélt, mondván „valószínűleg karrierem legfontosabb 3-4 éve előtt állok, amely során biztosítani akarom, hogy a jó helyen legyek a jó időben.” Ezután elmondta, hogy időt akar hagyni magának a döntésre, hogy hol folytatja, és minden opciót meg akar hallgatni.

Előtte persze még van egy éve vörösben, amit értelemszerűen a lehető legjobban akar végigcsinálni, és a jelen helyzet alighanem neki is kedvezőbb, mint ha az idény közben még azzal kellene foglalkoznia, hogy megy vagy marad.

Friss