2024. április 30. 15:05

KezdőlapF1„Mi a fenéért kellett ezt tenniük?” – kifakadt a korábbi F1-es csapatfőnök...

„Mi a fenéért kellett ezt tenniük?” – kifakadt a korábbi F1-es csapatfőnök Alonso büntetése miatt

-

Eddie Jordan egyáltalán nem ért egyet Fernando Alonso büntetésével, pontosabban azzal, hogy a szankció az Ausztrál Nagydíj végeredményét befolyásolta. A Jordan egykori tulajdonosa és csapatfőnöke a baleset kapcsán úgy véli, George Russell legközelebb óvatosabb lesz a kétszeres F1-es világbajnokkal szemben.

Az Ausztrál Nagydíj leginkább port kavaró eseménye egyértelműen George Russell utolsó körös balesete volt. A Mercedes versenyzője Fernando Alonsót üldözte a hatodik helyért, aki a 6-os kanyar előtt jóval korábban fékezett a megszokottnál. Ellenfelét ez annyira megzavarta, hogy elveszítette az irányítását az autó felett, és a falban kötött ki.

Megbüntették Alonsót a Russell-incidens miatt, nem a technika volt a ludas

Bár ezután visszapattant a pályára, szerencsére senki nem szállt bele, így nem lett nagyobb baj az incidensből. Alonsót ezzel együtt bokszutca-áthajtásos büntetéssel sújtották, amit 20 másodperccé konvertáltak, így visszacsúszott a nyolcadik pozícióba. Eddie Jordannek nem tetszett az eljárás, és úgy véli, Bernie Ecclestone-nak, az F1 korábbi vezérigazgatójának a módszerét kellene követniük.

Tényleg nagyon dühös leszek, amikor nézek egy futamot, és azt hiszem, hogy Alonso az ötödik helyen végzett, vagy ilyesmi, és aztán három hellyel visszasorolják – jelentette ki a David Coultharddal közös podcastjukban, a ‘Formula For Success’-ben, igaz, a számok nem stimmelnek. – Emlékszem Bernie-re, azt mondta az ellenőröknek és a sportfelügyelőknek, hogy »soha ne adjatok nekem harminc perccel vagy egy órával a futam után olyan eredményt, amelyben más helyezések szerepelnek, mert ez nem korrekt a televízió [nézőivel] szemben, senkivel szemben sem korrekt, és mindenkit összezavar«. Véleményem szerint, ha úgy érezték, hogy valami nem stimmel, akkor azt kellett volna mondaniuk, hogy »a következő versenyre kétrajthelyes büntetést kapsz«. A [mostani] futamon megszerzett pozíciót viszont ne vegyék el tőle! Mi a fenéért kellett ezt tenniük? Ez képtelenség. Az ég szerelmére, szedjétek már össze magatokat! A végeredmény az végeredmény. Ha pedig büntetések vannak, azok a jövőre vonatkozzanak!”

Alonso hiába bizonygatja, hogy csak versenyzett, teljesen jogosan büntették meg

A Jordan egykori alapítójának, illetve csapatfőnökének állításával azért lehet vitatkozni, hiszen a mai világban már sokkal könnyebben elérhető egy ilyen információ, mint az ő regnálásának idejében, vagyis nem éri akkora veszteség a szurkolókat. Az viszont távol áll az igazságosságtól, hogy egy versenyző által elkövetett szabálytalanságot nem az adott futamra vonatkozóan szankcionálnak, már persze ha ez lehetséges. Nem véletlen, hogy manapság legfeljebb akkor osztanak ki a következő versenyre vonatkozó rajtbüntetést, ha az elkövető kiesett, így arra a viadalra vonatkozóan már nem járhat rosszabbul.

Csapata látványosan védi, de korábbi pilóták szerint is hibázott Alonso

Jordan ezután magára a balesetre is kitért. Az ír üzletember úgy véli, Alonso minden tapasztalatát bevetette annak érdekében, hogy megőrizze pozícióját, Russellnek pedig tisztában kellett volna lennie azzal, hogy kivel áll szemben. Hozzátette, szerinte a 42 éves versenyzőnél senki nem űzi magasabb szinten a trükközés műfaját.

Alonso sáros, de Russell és a sportfelügyelők is hibáztak az egykori F1-es versenyző szerint

Azonnal láttam, félig-meddig gyanús volt – fogalmazott. – Azonban ne feledjük, Alonso védekező pozícióban volt, és láttuk, mit csinált [Sergio] Pérezzel Brazíliában. Hagyta, hogy Pérez megelőzze, így gyorsabb tudott lenni az egyenesben. Ő egy nagyon okos versenyző. Nem sokan vannak a rajtrácson, akik képesek lennének felvenni a versenyt Fernando Alonsóval a játszmázásban, mert szerintem ő mindenki más felett áll. Szóval csak ő tudja, mi történt. Nekem viszont úgy tűnt, hogy az autó lelassult. Ha ez a helyzet, akkor a mögötte lévő versenyzőn múlik, hogy oda tud-e erre figyelni. Mindig a hátul haladónak kell kezdeményezni, mert neki kell fejben mérlegelnie, hogy mi a legbiztonságosabb lehetőség. Ez nagy baleset volt, szörnyű lehetett volna. George ugyanakkor tanulni fog ebből. Úgy vélem ő és a mezőny nagy része is nagyon óvatos lesz, amikor Alonsóval kerül sor csatára.”

Így oktatott Alonso védekezést, majd előzte meg Pérezt az utolsó körben (videó)

Friss